וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדח מת מצחוק: "ברוקלין 9-9" מחזקת את סטנדרט הקומדיות החדשות והמודעות לעצמן

לילך וולך

22.9.2013 / 0:16

"ברוקלין 9-9" היא אולי לא קומדיה שתגרום לכם להתגלגל מצחוק, אבל היא כיפית ומוצלחת, ואפילו חשוב מזה: היא טלוויזיה שלא תגרום לכם להרגיש כאילו היא מפגרת אחרי האינטרנט

את העיקרון של "ברוקלין 9-9" אנחנו מכירים עוד לפני שהסתיימו חמש הדקות הראשונות; אנדי סמברג הוא הבלש בצחוק. אנחנו יודעים מי הוא אנדי סמברג גם אם אנחנו לא יודעים מי הוא; כי פעם הוא היה אדם סנדלר וגם קצת בן סטילר. הוא מתחזק בקפידה את פרסונת הטאמבלול האמריקאי-יהודי לעת מצוא – מקסים וחינני וגולמני, אבל לא מבריק; חמוד ואהיב, אבל לא חתיך מאיים; אם הוא לא היה קיים לא היה צריך להמציא אותו – רק לחכות חמש דקות וכבר היה צץ עוד אחד בדיוק כמוהו. ב"ברוקלין 9-9" שעלתה השבוע בארה"ב, סמברג הוא הבלש ג'ייק פראלטה; ולמרבה ההקלה הוא לא הבלש בצחוק, זה שהאקדח מחליק מידי המרגרינה שלו, והוא דורך בטעות בשלוליות הדם בזירת הפשע. פראלטה הוא בלש מוצלח מאוד, שהכל בא לו בקלות, והפגם היחיד שלו זה שהוא ילדותי ומטופש.

מחמיצת הפנים שמולו – כי הרי כל שוטר פרוע שלא מציית לחוקים, זקוק לעזר כנגדו מכורכם פנים ואנאלי ממין נקבה – היא הבלשית איימי סנטיאגו (מליסה פומרו). הם כמובן מנהלים תחרות עמוסת מתח מיני על מי מפצח יותר תיקים, שניהם נאים ופנויים, וברגע שהיא רק תתרצה – הם יהיו ביחד. הז'אנר דואג לזה שבניגוד לסדרות שוטרים מדכדכות בהן לכולם יש בעיות שתייה, גרושות ממורמרות ואבות מכים – ב"ברוקלין 9-9" אף אחד לא מת או מדמם יותר מפרק אחד. "ברוקלין 9-9" היא טלוויזיה במשקל נוצה, אבל ככזו היא נעימה כיפית ומלטפת, וצריך גם כאלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טלוויזיה במשקל נוצה, אבל ככזו היא נעימה כיפית ומלטפת, וצריך גם כאלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנדי סמברג הוא כאמור החמודי הזה, זה שבעיקרון לפני עידן האינטרנט לא היינו טורחים לזכור את השם שלו, כי הוא רק פרצוף חייכני מ"סאטרדיי נייט לייב", והמקום שבו הוא מצחיק ביותר הוא בפעילותו ב"לונלי איילנד", להקת הצחוקים שלו, שאחראית לקליפים ושירים מבדרים כמו "Dick in a box". מה שהופך את "ברוקלין 9-9" למוצלח, זה האופן שבו הסדרה לא נסמכת רק על הפרסונה של סמברג, וכל המבנה שסביבו אידאלי עבורו ועבורה. אותה פרסונת מצחיקול מוכרחה שיהיה לה קיר להיתקע בו כדי שתיווצר דינמיקה מצחיקה באמת, והקיר המחושל שהסדרה מציעה, היא הברקה של ממש. אנדרה ברואר, השחקן הנהדר שזכור מ"רצח מאדום לשחור" המבריקה, במחווה לתפקידו דאז, שלא מורידה שום דבר מהתפקיד האייקוני שלו. כאן הוא מפקד המשטרה החדש והנוקשה, שמקפיד על הכללים. אבל כיוון ש"ברוקלין 9-9" כבר חיה בעולם בו כל דבר הוא רפרנס מודע לכל דבר קודם – הוא לא הקלישאה של השוטר מהעולם הישן, אלא גם גיי מחוץ לארון שאין לו שום סממן אוחצ'י נלעג.

בכלל, "ברוקלין 9-9" למדה כל מה שהיא יודעת על קומדיות משרד מהטובים ביותר - והיא תזכיר לכם כמובן את המלכה האם "המשרד", את "מחלקת גנים ונוף" ואת "תהרוג אותי וזהו". דמויות המשנה התומכות תפורות היטב, מלוהקות ומשוחקות מצוין. וכל המבנה המהודק הזה נותן לכוכבים ברואר וסמברג את הפלטפורמה האידאלית ביותר שיכולה להיות להם. האם תתגלגלו מצחוק? כנראה שלא. אבל תגחכו, תחייכו, ולא תרגישו שאף אחד מתייחס אליכם כאל פתיים סתומים תוך כדי כך. זוהי הקומדיה החדשה, שקברה את העידן הישן של ההומור הסטרילי של האולפנים. אסור לנו להסכין למשהו פחות מזה, משהו שגם כשהוא לא היסטרי, הוא קורץ לנו בגובה העיניים כשווים.

ומה אתם חושבים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully