וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלאקליסט": מתח, ריגול, מסתורין ועלילה מסועפת

"בלאקליסט", סדרת המתח-ריגול החדשה של רשת NBC, מזכירה את מה שג'יי.ג'יי אברהמס עולל לנו ב"זהות בדויה" - יותר מדי שאלות, מינימום תשובות וצופים שנשארים תלויים באוויר

זוכרים את "זהות בדויה"? אחת המדרגות החשובות בשלב עלייתו (המצערת) של ג'יי.ג'יי אברהמס לפסגת הוליווד הייתה סדרה על סוכנויות ביון מזוייפות, סוכנים כפולים ומשולשים, נבואות עתיקות ופרקים שהסתיימו ברגע הכי מותח - בעונה הראשונה, לפחות. יותר מעשור עבר מאז ("זהות בדויה" החלה את דרכה ב-2001), וברשת NBC האמריקאית חושבים שהקהל מוכן לעוד מאותה הדייסה, בערך.

לא, לא מדובר בהמשך ל"זהות בדויה", כי אם בסדרה שנראית - מבחינת התסריט וההרגשה, לפחות - כמו אחותה התאומה. "Blacklist", שעלתה לשידור בארה"ב ביום שני, עוסקת באדם בעל השם המופרך ריימונד רדינגטון - סוכן מודיעין לשעבר, שערק לפני עשרים שנה והפך לפושע-על פרילנסר, כזה שמשיג לטרוריסטים את הפצצה שהם רוצים ומתווך בין בנקאים לבין לוחמי חופש.

אבל עכשיו, מוריארטי לעניים מסגיר את עצמו לידי ה-FBI, והוא מוכן לעזור להם לתפוס את הפושעים עמם עבד. יש לו רק תנאי אחד: הוא מוכן לדבר רק עם אליזבת' קין, סוכנת צעירה שבמקרה (או שלא) החלה את העבודה החדשה שלה ביום בו הוא הסגיר את עצמו. ויש לה עבר אפל, וצלקת מסתורית על היד! ולפעמים היא תוקעת דברים בגרונותיהם של אנשים בלי סיבה נראית לעין! ויש לה גם בעל!

הדבר הכי מובהק בפיילוט של "Blacklist" הוא ההנאה ששואב ג'יימס ספיידר מגילום התפקיד של רדינגטון. הוא ממש נהנה לשחק את האיש הרע-שאולי-בעצם-טוב-אבל-אולי-רע-בכל-זאת, כל רגע שלו על המסך הוא רגע כיפי. ספיידר יודע לבחור תפקידים טלוויזיוניים - מבוסטון ליגל ועד תפקיד האורח ב"המשרד" האמריקאית - וגם רדינגטון תפור עליו. הצלע השניה בשותפות, מייגאן בון בתפקיד אליזבת' קין, היא בסדר. וזה כל מה שאפשר להגיד עליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוא חזר! ואין לנו מושג מה הוא רוצה! רדינגטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיה הכי גדולה של הפיילוט מגיעה מכיוון התסריטאים שלו. הם כותבים את רדינגטון טוב, ואת בון בסדר, אבל העלילה עצמה היא בנאלית, צפויה ולעיתים מתסכלת. התסכול נובע ממספר הרב של התעלומות שהפרק הראשון מציב, ומהחלטה אחת מעצבנת להחריד שנוגעת לדמות משנה אשר כנראה תהיה חשובה. בלי לספיילר: זה משהו שראינו בכל כך הרבה סדרות מהסוג הזה, כולל ב"זהות בדויה" עצמה, עד שאין אלא לייחס את קו העלילה הזה לעצלנות תסריטאית והרצון שלהם לדחוף כמה שיותר שאלות פתוחות לפיילוט כדי שנמשיך לצפות.

והאמת היא שהם לא היו צריכים לטרוח. סדרת "פשע השבוע" עם ג'יימס ספיידר בתפקיד רדינגטון הייתה מחזיקה גם בלי השטויות של ג'יי.ג'יי אברהמס, שאמנם לא מעורב ב"בלאקליסט" אך אחד השותפים שלו ל"זהות בדויה" הוא המפיק האחראי שלה. התעלומה שלו - למה עשה את מה שעשה - היא מספיק מעניינת. לא היינו צריכים את הרבדים הנוספים, יש להם פוטנציאל רק להרוס את ההנאה.

השאלה כעת היא האם בסדרה ישכילו לסיים את עלילות הצד המופרכות מהר, ולהישאר עם קו עלילתי אחד ברור שמתווסף אל "פשע השבוע", או שמא ימשיכו לחפור לנו על עתידה האפל של קין ועל הדבר-שעליו-אסור-לדבר. זה גם מה שיכריע, בעוד כמה שבועות כנראה, האם מדובר בסדרה ששווה צפייה. בינתיים, אפשר להסתפק בפיילוט הלא-מזיק ולקוות לטוב.

תצפו ב"בלאקליסט"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • בלאקליסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully