וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר: הוכרזו ההצגות הטובות ביותר

"פפפפפפפ" ו"ספר הפנים שלי" זכו במשותף בפרס הגדול של הפסטיבל, שננעל בטקס חגיגי. חבר השופטים בראשות השר לשעבר יוסי שריד העניק ציון לשבח על תעוזה אמנותית ל-"חוצבמה"

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר ה-34 ננעל בערב שלישי בטקס חגיגי, כאשר הוכרזו הזוכים בתחרות: פרס הצגת השנה ניתן במשותף לשתי הצגות - "פפפפפפפ" ו"ספר הפנים שלי". ציון לשבח על תעוזה אמנותית הוענק להצגה "חוצבמה". הפסטיבל הנוכחי התקיים השנה במשך ארבעה ימים, למעלה מ- 500 הרמות מסך של 68 מופעים, בהם השתתפו כ-350 אמנים מרחבי הארץ והעולם במגוון אירועים ומופעים מכל הסוגים: הצגות תיאטרון בבכורה, תיאטרון רחוב, תיאטרון אינטראקטיבי, מחול, מיצגים, וידאו-ארט, מופעי מוסיקה, יריד אמנויות ופאנלים חברתיים-תרבותיים. הפסטיבל הוכתר על ידי מארגניו כהצלחה, כאשר תפוסה מלאה נרשמה באולמות ההצגות ומאות נותרו ללא כרטיסים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מנסה לברוח מן המציאות, אבל נאלץ לשוב אליה בתחושה של התפכחות וחרדה". מתוך ההצגה "ספר הפנים שלי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרס ההצגה הזוכה לשנת 2013 הוענק הפעם כאמור לשתי הצגות: "פפפפפפפ" מאת אהרון לוין (בנו של חנוך לוין) וירון אדלשטיין ובבימוים ו-"ספר הפנים שלי" מאת אינה איזנברג ובבימוי נוהר לזרוביץ' (כל אחת מן ההפקות זכתה בפרס בסך 15,000 שקלים). "פנים של פסטיבל לתיאטרון אחר, ופנים לתאטרון לא לגמרי אחר אבל נועז, מקורי ויצירתי במיוחד", כך נאמר על ידי חבר שופטי הפסטיבל, בנימוקים להענקת הפרס. עוד פירט חבר השופטים הכולל את היו"ר יוסי שריד, היועץ האמנותי בן בר-שביט, הבמאי נועם שמואל, השחקן והבמאי עמי ויינברג והמשוררת מאיה בז'ראנו, כי "'פפפפפפפ' מומחז ומוצג כפארסה שחורה שקוראת דרור מוחלט לדמיון. אולם במחשבה שנייה ואולי שלישית, יתכן שאינה דמיונית כל כך, והיא מציאותית הרבה יותר מכפי שאנו משערים. ואילו 'ספר הפנים שלי' מנסה לברוח מן המציאות, אבל נאלץ לשוב אליה בתחושה של התפכחות וחרדה. גם הבריחה וגם השיבה מדברות אלינו בשפה ייחודית, דינאמית ועדכנית".

ציון לשבח בתחום הבימוי הוענק לנוהר לזרוביץ' ("ספר הפנים שלי"). "הבימוי מצטיין בתזמון ושילוב מושלמים וסוחפים של כל המשתתפים ומרכיבי ההפקה, ובייחוד עבודת האנסמבל המשובחת. עבודת הבימוי מורכבת, מרשימה ומצליחה לשלב היטב בין סגנונות דיבור שונים: בין הדיבור הפנימי, המרחב הפרטי האישי ובין המרחב הווירטואלי החיצוני - כל זאת בתוך תוכן עכשווי ודינאמי", כך לפי השופטים. בנוסף, ציון לשבח על המחזה הוענק לאלמה וייך (בהצגה "תג מחיר"), ציון לשבח על לשחקנית הטובה ביותר הוענק השנה גם הוא לשתיים: סיגלית פוקס ויהודית ג'ינג'ר על משחקן בהצגה "Fairytale". ציון לשבח על עבודת המשחק הטובה ביותר לשחקן הוענקו לשחקנים אייל שכטר ואלי מנשה (בהצגה "תג מחיר"), ציון לשבח על תעוזה אמנותית ניתן להצגה "חוצבמה" וציון לשבח על עבודת האנסמבל הוענק ל"עיניים עצומות". בנוסף זכתה גילי בית-הלחמי בפרס "סדנאות הבמה" לשחקנית המבטיחה על תפקידה ב"השולחן", חמדה נתן וחמוטל ציולקובסקי זכו בציון לשבח על עיצוב חלל המופע ("חוצבמה"), רקפת לוי זכתה בציון לשבח על עיצוב תלבושות ("fairytale"), אלמוג מודעי וטל ברוכשטיין זכו בציון לשבח על המוזיקה המוקרית שכתבו להצגה "מקס" ותמר אור ושי סקיבא זכו בפרס על עיצוב התאורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מומחז ומוצג כפארסה שחורה שקוראת דרור מוחלט לדמיון". מתוך ההצגה "פפפפפפפ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עם נעילתו של הפסטיבל אני חש גאווה גדולה בחוויה האמנותית שנוצרה כאן ובאווירה המיוחדת והנעימה שיצאה מהאולמות, מהאמנים והיוצרים אל רבבות האנשים שהגיעו לכאן לצפות בהצגות", כך מסר גיל אלון, מנהלו האמנותי של הפסטיבל. "פעם בשנה, ניתנת לכולנו הזכות לחלום ולהגשים".

צפיתם בהצגות הפסטיבל? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully