וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר טום קלנסי הלך לעולמו

2.10.2013 / 17:25

הסופר האמריקאי הפופולרי, שאחראי לשורה שלספרי מתח שרבים מהם עובדו לסרטי קולנוע ומשחקי מחשב, הלך לעולמו כשהוא בן 66. בין ספריו: "המרדף אחר אוקטובר האדום" ו"קשת שש"

הסופר האמריקאי טום קלנסי הלך לעולמו אתמול (שלישי) בגיל 66, כך פרסמו הערב סוכנויות הידיעות, אך טרם הרחיבו על נסיבות מותו. קלנסי, יליד בולטימור שבמרילנד, נודע בזכות הסגנון בו כתב את ספרי מתח טכנו-פוליטיים, סגנון שהוא נחשב לאחד ממייסדיו הבולטים בשנות השמונים. הז'אנר החדשני דאז כלל רבים מספריו של קלנסי שעסקו לרוב בתרחישים בינלאומיים בידיוניים, יחסים בין מדינות וריגול. קלנסי הושפע בכתיבתו מהמלחמה הקרה בין ברית המועצות לארצות הברית.

ספרו הראשון של קלנסי, "המרדף אחר אוקטובר האדום", יצא לאור בשנת 1984 ועסק במרדף אחרי צוללת סובייטית חדישה שמפקדה מנסה לערוק לשורות כוחות המערב. בספר מופיע לראשונה דמותו המוכרת ביותר מספריו של קלנסי - של ג'ק ראיין, היסטוריון ומנתח מודיעין של ה-CIA. בשנת 1990, הספר הפך לסרט בכיכובם של שון קונרי ואלק בולדווין (שהיה הראשון לגלם את הסוכן ראיין).

עוד בין ספריו המפורסמים של קלנסי שעובדו לסרטי קולנוע נמנים "משחקים פטריוטיים" שעובד לסרט בכיכובו של האריסון פורד שגילם את הסוכן ראיין, "הקרדינל מהקרמלין" שהיה ההמשך לספרו הראשון, "סכנה ברורה ומיידית", גם הוא בכיכובו של פורד כראיין, ו"כל הפחדים כולם", ספר ההמשך ל"סכנה ברורה ומיידית", עובד לסרט קולנוע בשנת 2002 בכיכובם של בן אפלק ומורגן פרימן. כיוון שהסרט יצא תקופה קצרה לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, הוחלט לשנות את זהותם של הטרוריסטים בעלילה מפלסטינים לנאצים, זאת בכדי לא לפגוע בקהל האמריקאי.

"בתור ילד מעולם לא קראתי 'ספרי ילדים'", אמר קלנסי בראיון למגזין ניו יורק טיימס בשנת 1988. "או לפחות לא את ספרי הילדים הרגילים. אני זוכר שקראתי את ז'ול וורן בכתה ג'. התחלתי לקרוא את סמואל אליוט מוריסון בכתה ד' או ה' – הוא היה זה שגרם לי להתעניין בהיסטוריה צבאית. קראתי הרבה ספרי מדע בדיוני. אני קורא כל ז'אנר שאפשר לחשוב עליו".

לאורך השנים, בעקבות ספריו, צבר קלנסי מכרים רבים בקרב התעשייה הבטחונית האמריקאית, אך גם בארצות נוספות, כאשר אלה הזינו אותו במידע עליו התבסס בספריו. עם זאת, בראיון שהעניק ל-CNN לפני עשור, הוא אמר שהשימוש במידע היה זהיר והוא נמנע מלחשוף מידע חסוי או רגיש שעשוי לפגוע בחיילים: "לעולם לא אחליט מסיבות מסחריות לפרסם משהו שיאיים על הבטחון הלאומי, אני פשוט לא יכול".

ספרו האחרון של קלנסי, "נעול", יצא בשנת 2012, והוא מהווה המשך לספרים "חי או מת" ו"שן הנמר", כאשר הם כוללים לראשונה את דמות בנו של ראיין. ספרו הבא " Command Authority", עתיד לצאת בדצמבר הקרוב.

לצד העיבודים הקולנועיים לספריו, רבים מהם היוו בהמשך בסיס לשורה של משחקי מחשב פופולריים, בהם "ספלינטר סל", "רעם שש" ו"Ghost Recon".

  • עוד באותו נושא:
  • טום קלנסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully