וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הסרט שהעיף את הצופים לחלל

6.10.2013 / 11:31

"כח משיכה" בכיכובם של ג'ורג' קלוני וסנדרה בולוק כבש את טבלת הסרטים הנצפים בארה"ב והוכיח שהצופים האמריקאים יודעים לעשות בחירות נכונות

לצופים בארצות הברית היו שתי ברירות השבוע: או לצפות באחד הסרטים המהוללים ביותר של השנה, סרט שנחשב ליצירה שכמוה עדיין לא נראתה על מסך הקולנוע – או לראות את אחד הסרטים שקיבלו את הביקורות הגרועות ביותר השנה, סרט נדוש, נוסחתי וחסר כל מעוף או ייחוד. במפתיע, הם קיבלו את ההחלטה הנכונה.

"כח משיכה", סרט החלל של אלפונסו קוארון עם סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני, הכניס 17.5 מיליון דולר ביום שישי בלבד, וההערכות להכנסותיו בסוף השבוע כולו נעות סביב 50 מיליון דולר. ייתכן שהוא יגיע אף אל 53 מיליון דולר, מה שיהפוך אותו לסרט בעל הפתיחה הטובה ביותר אי פעם לחודש אוקטובר. הסרט, שבו בולוק וקלוני מגלמים אסטרונאוטים המנסים לחזור בחתיכה אחת אל כדור הארץ לאחר שאסון משבית את מעבורת החלל שלהם, מתרחש כולו בעמקי החלל, בתנאים של חוסר כבידה וכמעט בזמן אמיתי. "כח משיכה" זכה לקבלת פנים ביקורותית חמה יותר מכמעט כל סרט אחר השנה (אתר רוטן טומטוז, המאגד מאות ביקורות קולנוע, מצא ש-98% מהביקורות על הסרט היו חיוביות). הסרט סימן לעצמו מקום כמתחרה מובהק על האוסקר – וגם הקהל השתכנע.

מנגד, "ההימור" עם בן אפלק וג'סטין טימברלייק, סרט שנראה באופן חשוד כמו כל סרט אחר שכבר ראיתם, השיג ציון "עגבניות" של 8%, והכניס במהלך סוף השבוע כ-7.5 מיליון דולר – כישלון שיעיף את הסרט במהרה אל ערוצי הסרטים בטלוויזיה ואל השיכחה.

בשבועות האחרונים, "Instructions Not Included" היה אחת התופעות המפתיעות בטבלה: הסרט דובר הספרדית הופץ באופן מוגבל אבל היה להיט בקרב הקהילות הלטיניות בארצות הברית, שכן כמה שבועות בטבלת עשרת הגדולים והכניס עד כה כ-40 מיליון דולר – הסרט דובר הספרדית המצליח ביותר אי פעם באמריקה. השבוע זה קרה שוב: "Pulling Strings" – גם הוא סרט מקסיקני, עם כוכבים מקסיקנים, שהדיאלוג בו נע ונד בין אנגלית לספרדית – הצליח גם הוא לקבל מקום בתחתית הטבלה, עם כ-2.5 מיליון דולר. אלה לא סכומים שירעידו את אמות הסיפים, אבל אין ספק שמשהו במפה הדמוגרפית הקולנועית של אמריקה משתנה. 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully