וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת ודיע סאפי - "פרנק סינטרה של המזרח התיכון"

ניר יהב

13.10.2013 / 12:31

גדול זמרי לבנון הלך לעולמו בבית החולים בביירות כשהוא בן 92. ראש הממשלה הלבנוני המיועד, תמאם סלאם: "המורשת האמנותית והלאומית שלו תישאר כתחמושת חיה לעם ולמולדת"

גדול זמרי לבנון, ודיע סאפי, הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 92. לפי הדיווחים במדינה, בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו הבריאותי של הזמר והוא הועבר לבית חולים בביירות ושם מת ביום שישי. בתקופה האחרונה התגורר סאפי אצל בנו, טוני, בשכונת מנסורייה שבמזרח ביירות. הלוויתו תיערך ביום שני אחר הצהריים בקתדרלת סנט ג'ורג' שבמרכז ביירות.

סאפי נחשב לאחד האמנים החשובים בלבנון ובעולם הערבי כולו. בנוסף להיותו זמר, הוא גם שחקן ומלחין ומאחוריו שורה של הופעות, אלבומים ופרסים. הוא החל את דרכו האמנותית בשנת 1938, בהיותו בן 17 בלבד. הוא הופיע אז בתחרות זמר וזכה במקום הראשון מתוך 40 מתמודדים. סאפי כתב מעל 3,000 שירים והופיע עם גדולי הזמר הלבנוני כגון פיירוז, נג'ווה כראם וסבאח.

אבל כבד ירד על לבנון והעולם הערבי כולו עם היוודע דבר מותו של סאפי. ברשתות החברתיות כינו אותו "פרנק סינטרה של לבנון והמזרח התיכון" ורבים כתבו כי האמנות שסאפי יצר "לעולם לא תישכח". אחרים תיארו אותו כ"אגדה" ואיחלו לו "לנוח בגן העדן המוזיקלי".

כותרותיהם הראשיות של כל עיתוני לבנון הוקדשו הבוקר למותו של סאפי. גם אמנים ופוליטיקאים הביעו את תנחומיהם על מותו של הזמר המפורסם. ראש הממשלה הלבנוני המיועד, תמאם סלאם, אמר כי ודיע ("צנוע" בערבית - נ.י) היה "צנוע בחיוכו ובטון שלו, וטהור ('סאפי' בערבית - נ.י) בקולו ובמבטו. הוא זמר ענק ואותנטי שהתעלה מעל כל הקטנוניות והפרטים. הוא היה הפרש האמיץ ששר מעומק ליבו וחושיו. הענקים לא באמת עוזבים. המורשת האמנותית והלאומית שלו תישאר כתחמושת חיה לעם ולמולדת".

  • עוד באותו נושא:
  • ודיע סאפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully