וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם ג'וס ווידון (יוצר "באפי") בעקבות "סוכני S.H.I.E.L.D"

ג'וס ווידון הביא לכם את באפי, דחף פאנצ'ים לפה של רוזאן ועשה בוכטות של כסף עם "הנוקמים" - עכשיו הוא חוזר לטלוויזיה עם "סוכני S.H.I.E.L.D" של מארוול ומספר מה הלאה

למעלה מעשור אל תוך תקופת הזוהר של סרטי גיבורי העל עתירי התקציב, אחד המרוויחים הגדולים הוא ללא ספק הבמאי ג'וס ווידון. לאחר שעשה לעצמו שם של תסריטאי מוערך כמי שהפיח רוח חיים בדמותה של באפי ציידת הערפדים והיה שותף לכתיבה של סרט ה"אקס מן" משנת 2000, "ספיד" ו"צעצוע של סיפור", עליו היה מועמד לאוסקר, ב-2012 הגיע עם פרויקט הבימוי הקולנועי הגדול שלו "הנוקמים", שהיה לסרט השלישי הכי רווחי בהיסטוריה (מאחורי "אוואטר" ו"טיטאניק"), עם הכנסות של למעלה ממיליארד וחצי דולרים ברחבי העולם.

אחת הרכישות העסקיות הגדולות מהשנים האחרונות הייתה רלוונטית מאוד בדיעבד עבור ווידון כאשר ב-2009 חברת דיסני רכשה את אימפריית הקומיקס "מארוול" בעסקה שהוערכה ב-4.2 מיליארד דולרים. המעורבות של ווידון החלה עם כתיבת התסריטים לסרטי גיבורי העל של החברה קפטן אמריקה ות'ור, וכמובן הסרט הכולל של החבורה וההמשך שיגיע ב-2015 - "הנוקמים 2: עידן אולטרון" - אולם הניסיון הטלוויזיוני, בעיקר עם "באפי ציידת הערפדים", גם שיחק אל תוך המשוואה. בבעלותה של דיסני, בין השאר, גם רשת הטלוויזיה הארצית המובילה ABC, ושיתוף הפעולה עם ווידון מצא את דרכו אל הסדרה החדשה "סוכני S.H.I.E.L.D", עכשיו גם אצלנו (ימי חמישי ב-20:30, yes Action ו-yes VOD).

לאחר חודשים ארוכים של קידום ובאזז, הסדרה עלתה לפני חודש בארה"ב ופרק הבכורה שלה הוא ההשקה הנצפית ביותר עבור סדרה חדשה מזה 4 שנים, לרבות בעונת הטלוויזיה הנוכחית באמריקה (או במילים אחרות - אל תתפלאו אם בשנים הקרובות יותר ויותר גיבורי על מהמסך הגדול ימריאו גם אל הפלזמה בבית בתדירות שבועית). הסדרה ממשיכה את אירועי "הנוקמים" ו"איירון מן 3" ומתמקדת בסוכנות הגנה פנימית של האמריקאים עם הסוכן קולסון (קלארק גרג, שמופיע עם הדמות הקולנועית כאחד מכוכבי הסדרה), אשר מגויס לבנות צוות עילית מובחר לאיתור גיבורי על ולפעול בהתאם.

"תמיד עניין אותי להתעסק באנשים שמצויים במצב של מעיין סיר לחץ בחייהם, אבל הם לא בחזית לחלוטין, אלא בצידי הדרך מנסים להשתלב בתנועה", הוא מספר בראיון לקידום הסדרה לפני שבועות אחדים בלוס אנג'לס, "כל הרעיון של S.H.I.E.L.D הוא הארגון שמסתמך על ההיסטוריה מחוברות הקומיקס אבל עדיין מביא דמויות לא מוכרות. כל אחד נמצא ביתרון בגלל השיוך לארגון, אבל הוא עדיין חדש ואין לו את כל הכלים והתשובות באופן מיידי. זה מה שייאחד אותם כגוף אחד וזה סוג הסיפור שאני הכי נהנה לכתוב".

- כמה חופש יצירתי קיבלת עם הרעיון לסדרה?

"אני מקבל הרבה אמון ממקבלי ההחלטות, לא הייתי קורא לזה חופש. המעורבות שלי עם מארוול בסרט "הנוקמים" הייתה יוצאת דופן וחסרת תקדים עבורי כי עבדנו על העלילה יחד וכך גם בעיבוד הטלוויזיוני. ל-ABC יש אינטרס מבחינת הקהל שלה אבל זה שזור בחזון שהבאנו לסדרה הזאת. בסופו של דבר אין בינינו אחד שלא יודע בדיוק איזו סדרה תתקבל, אנחנו על אותו גל וזה לא דבר שתמיד קרה לי בקריירה".

- היו הצעות לשיפור אחרי הפיילוט?

"בעיקר היה רצון לייצר עניינים באבולוציה של הדמויות והאינטראקציה שאין מייצרות ביניהן, ולא רק בעלילה של הפרק השבועי. כי כשהפרק מסתיים סביב האירועים הספציפיים שבו, עדיין יש צורך ברצף של סיפור בהמשכים סביב הגיבורים ולמזלי אני יודע את העבודה, כך עשיתי בסדרות הקודמות שיצרתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סוכני S.H.I.E.L.D"/מערכת וואלה!, צילום מסך

- בקרוב יצאו סרטי ההמשך לת'ור וקפטן אמריקה, יהיה לזה קישור בסדרה?

"זה אמנם כיף לחשוב על נסיבות שיפגישו את כוכבי הסדרה עם גיבורי העל מסרטי הקולנוע, אבל המטרה הראשונית היא להביא את הצופים לראות את הסדרה בגלל הגיבורים שלה, ולא מהיקום של מארוול בכללותו".

ווידון בן ה-49 נחשב לראשון בתעשייה שהוא דור שלישי במשפחת תסריטאי טלוויזיה. סבו ג'ון היה כותב בסדרות המיתולוגיות "המופע של אנדי גריפית" ו“Leave it to Beaver” ואביו טום היה תסריטאי של תכניות לילדים ומאוחר יותר בקריירה גם בסדרות "בנסון" ו"בנות הזהב". לג'וס שני אחים בוגרים וכן שניים צעירים, שגם הם תסריטאים שעבדו עמו לאורך השנים. האח ג'ד ווידון הוא שותף ליצירה של "סוכני S.H.I.E.L.D".

ווידון החל את הקריירה שלו כתסריטאי צעיר בסיטקום "רוזאן" ובעיבוד הטלוויזיוני הראשון של "הורים במשרה מלאה" ב-1990, ולקולנוע הגיע הודות לתסריט שלו ל"באפי ציידת הערפדים" ב-1992, שהפך לסדרת קאלט, אותה פיתח חמש שנים מאוחר יותר. בהמשך יצר גם את סדרת הבת "אנג'ל" ואת "פיירפליי" ו"בית הבובות" שלא שיחזרו את אותה ההצלחה אך זכו למעמד קאלט בקרב מעריציו, וכן הספיק לביים פרקים של "המשרד" ו"glee". בסדרה החדשה הוא יוצר וביים את הפרק הראשון, אולם במקביל הוא כבר בשלבי עבודה מתקדמים של סרט ההמשך ל"הנוקמים" ומעורב למעשה בתאגיד כולו של כל סרטי גיבורי העל הללו.

מתוך "באפי, ציידת הערפדים". imdb
שם התחיל הכיף האמיתי. "באפי ציידת הערפדים"/imdb

בחודש מאי דווח כי החוזה החדש שלו עם דיסני מוערך ב-100 מיליון דולר, מה שגרם לווידון לפרסם הכחשה בבלוג שלו, בו כתב שהוא "לא מרוויח משכורת כמו רוברט דאוני ג'וניור, אבל מרוויח המון... המספר שפורסם הוא מטורף". מה שבטוח, לאור ההצלחה של "סוכני SHIELD", שבשבוע שעבר הוזמנה לעונה מלאה, הוא עתיד לדלג בין הפרויקטים השונים לא מעט. "אם אני עובד על הסדרה ועל סרט, יש מקום ליצור סדרה נוספת משל עצמי", הוא אומר. "היעד הוא לא המדיום, אלא הסיפור הבא ודבר שטרם חוויתי ביצירה שלי. אני מונע על ידי למידה וכיצד לפתח עולם תוכן שתופס אותי. לא תמיד ברור לי מההתחלה אם קונספט מסוים מתאים לטלוויזיה או לקולנוע ואני מאוד אוהב שאני לא יודע מה יבוא הלאה".

- יש כיוונים לפרקים פורצי דרך ומאתגרים בהמשך הסדרה?

"אני לא יכול להתחייב לשום דבר כי סתם גימיקים לא עובדים אצלי. כשעשינו את פרק המחזמר ב'באפי' למשל זה היה בהקשר של מיתוס מוגזם לחוויה הרגשית של הסדרה. ביקום של מארוול יש אלמנט אבסורדי שמשלב ביזאר וסאטירה, לפחות ממה שזכור לי כנער בשנות ה-70 שקרא את הקומיקס. זה מה שימנע מהסדרה מלהפוך ליבשה או מתנשאת, ואין ספק שנמתח את הגבולות ונתאמץ להביא משהו חדש לצופי הטלוויזיה, אבל לא סתם כדי לייצר זווית אחרת, אלא תמיד בהתחשב בדמויות ובעלילה הקיימת. מחזמר לא יהיה, זה אני מבטיח".

- יש לך תחזית איפה תהיה עוד עשר שנים?

"אני רוצה להמשיך לספר סיפורים שמעניינים את הצופים, מבלי לכוון לפלטפורמה מסוימת. ואם אני מקבל על זה כסף, זה בטח לא רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully