וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת העונה החדשה של "רבולושן": ראיון עם ג'יאנקרלו אספוזיטו

ג'יאנקרלו אספוזיטו, שהיה האיש הרע ב"שובר שורות" וממשיך לשבור עצמות של חפים מפשע גם בעונה החדשה של "רבולושן", דווקא טוען שלדמויות שלו יש אופי טוב. חובת ההוכחה עליו

כמעט חודש אחרי ש"שובר שורות" נכנסה סופית לדפי ההיסטוריה עם סיומה, המורשת שלה ממשיכה דרך השחקנים המצוינים שהיא חשפה. השחקנים הראשיים, בריאן קרנסטון ואהרון פול, כבר עמוק בעבודה על הפקות קולנוע של שוברי קופות בפוטנציה, ושחקני המשנה דין נוריס ואשתו הטלוויזיונית בטסי ברנדט (האנק ומארי שריידר) מככבים בסדרות החדשות "בתוך הבועה" ו"התכנית של מייקל ג'יי פוקס", בהתאמה. מי שקדם להם הוא ג'יאנקרלו אספוזיטו, שבשנה שעברה חזר למסך עם הסדרה "רבולושן" שכעת שבה לעונה שנייה ומשודרת בארץ בימי חמישי ב-22:00 בערוץ yes Action ו-yes VOD.

אספוזיטו זכור בתור גאס פרינג ב"שובר שורות", שהיה ידוע באישיות כפולה של מנהל רשת מזון מהיר בניו מקסיקו וכן כברון סמים אכזרי, תפקיד אשר זיכה אותו במועמדות לפרס האמי בשנה שעברה. הדו פרצופיות של פרינג היא זו שגם עלתה לו בפרצופו שהתפוצץ בחיסול הנקמה הידוע לשמצה של וולטר ווייט בסוף העונה הרביעית, מה שנחשב לאחת הסצנות המדוברות ביותר בתולדות הסדרה ובכלל. ב"רבולושן" הוא מגלם את קפטן טום נוויל, שבמציאות הפוסט אפוקליפטית של עולם בלי חשמל ואלקטרוניקה מתקדמת, הופך מאיש משפחה מגונן לנבל נבזי המונע מדעות פוליטיות קיצוניות. העונה נפתחת חצי שנה אחרי אירועי סיום העונה הראשונה, אז פילדלפיה ואטלנטה הושמדו על ידי טילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואזהוא שמע בום. ג'יאנקרלו אספוזיטו מסיים את התפקיד ב"שובר שורות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לראיון לקידום העונה החדשה, המתקיים איתו בסן דייגו, הוא מגיע הכי רחוק מהדמות המאיימת - מחויך ועם כובע פדורה שחור, אקססורי אופנה מועדף עליו. הוא טופח על השכם כדי להודות לי מראש על הראיון ומסביר שגם לטום יש צד נסתר ונעים. "זאת דמות מהנה במיוחד כיוון שהיא שלמה", הוא מספר. "יש לו שאיפות, יכולות ואינטילגינציה ואולי גם לב, למרות שהוא בוודאי מכוסה בערימות של בוץ. אני מאמין שכמה שהוא רוצה להיות בשליטה, הוא גם מעוניין שלאנשים יהיה טוב. אף דמות בעיניי היא לעולם לא שחור או לבן. טום יכול להיות נבל נורא ברגע אחד וברגע אחר הוא להבין לליבו של מישהו - רגע לפני שהוא משסף את גרונו".

- אז הוא לא כזה איום?

"הוא מונע על ידי חזון מסוים, אבל בגרעין הרגשי שלו הוא צנוע ופשוט. כעת הוא העפיל לשלב בו הוא כן חושב שהוא יודע הכי טוב כיצד לפעול ויש בזה סיכון רב. העונה השנייה מתחילה בצורה מאוד אפלה וחשוכה; הכפתור נלחץ, הגבולות נחצו והפצצות הוטלו. אף אחד לא באמת מסוגל להעריך את המצב. אין יותר צדדים, אלא רק הישרדות".

- מה קורה עם טום בעונה החדשה?

"טום רק מנסה לשרוד ולהתמודד עם אובדן של אנשים רבים, ובתור חייל הוא יודע לחשב כמה עוד אנשים הם צפויים לאבד ומה נדרש עבור השורדים לשוב. אבל אין ערבויות, כיוון שהוא שזו סיטואציה של אפסמ שאבים. עדיין יש לו יחסים מתוחים עם בנו, אמנם הוא עדיין בונה עליו כבן טיפוחיו אבל הוא זקוק לרמה מסוימת של אמון. בכל מקרה החשמל הוא כבר לא העניין המרכזי כמו בעונה הראשונה, אלא אנשי הג'ונגל שמתקיימים בתנאים שונים לחלוטין. אני מפזר רמזים אבל לא יכול להסביר מעבר".

- וגם שיניתם לוקיישן.

"נכון, אנחנו כבר לא בצפון קרולינה אלא בדאלאס, טקסס. הנוף ויזואלית השתנה ואני מאושר. אבל לא נעים תמיד להיות מלוכלך, אני זקוק למדים שלי חזרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיפול בהלם חשמלי היה פותר לו את כל האישיוז. בתפקיד טום נוויל ב"רבולושן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אספוזיטו בן ה-55 נולד בדנמרק לאב איטלקי שעסק בנגרות ובניית סטים להצגות, ואם זמרת אופרה אפרו-אמריקאית. לאחר שנדדה ברחבי אירופה כתוצאה ממחויבות העבודה של ההורים, יחד עם אח נוסף עברה המשפחה למנהטן כשהיה בן 6. הוא החל לשחק בגיל 8 במחזה בברודוויי והמשיך להפציע בתפקידי תיאטרון קטנים עד לגיל 21, אז זכה לתפקיד קטן בסרט "Running" עם מייקל דאגלס. עשור לאחר מכן הופיע בסרטו של ספייק לי “School Daze” ובשני הסרטים הבאים המדוברים של הבמאי "עשה את הדבר הנכון" ו"מלקולם אקס".

אספוזיטו, גרוש ואב לארבע בנות, המשיך בשורה של תפקידי אורח בסדרות טלוויזיה, וב-1998 הצטרף לצוות העונה האחרונה של "רצח מאדום לשחור". בעשור האחרון הוסיף לרזומה עוד תפקידים רבים בקולנוע ובטלוויזיה, כולל בתפקיד הבבואה האימתנית במראה של המלכה הרעה בסדרה הפופולרית "היה היה פעם" וגם מגיע לקהלים יותר רחבים, לדבריו. "סדרה כמו 'רבולושן' היא איכותית ברמת התוכן, אבל עדיין מתאימה לצפייה משפחתית לעניות דעתי", הוא אומר. "בתי הבכורה היא בת 17 ולה הרשיתי לצפות ב'שובר שורות' לצורך העניין, אבל דווקא הסדרה החדשה מדברת גם אל קהל צופים צעירים יותר, הם יותר נהנים לעמוד בקצב שלה".

- יש סיכוי שנראה אותך בספין המדובר המתוכנן ל"שובר שורות"?

"אני אוהב את כל מי שהיה מעורב בסדרה, החל בוינס גיליגן שהוא גאון יוצא מגדר הרגיל וכלה בשחקנים המשובחים - בריאן ואהרון הם מאסטרים. אם רק יציעו לי לקחת חלק בסדרת הבת אני אקפוץ על ההזדמנות מבלי להסס".

- מזהים אותך ברחוב בזכות "רבולושן" או "שובר שורות"?

"אלו שני סוגים שונים של קהלים, אבל גאס פרינג הוא דמות אייקונית שאנשים מסוימים רק עכשיו מגלים בצפייה אינטרנטית רטרואקטיבית ב'שובר שורות' והוא פשוט התפוצץ על המסך בענק. תרתי משמע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully