וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "ג'קאס" כובש את הפסגה

27.10.2013 / 16:21

הסרט החדש של חבורת המתיחות-דפיקות-הראש-בקיר, "חרא סבא" הדיח את "כח משיכה" מראש טבלת שוברי הקופות. ומי עוד בעשירייה הפותח? מי שכנראה יזכה באוסקר הבא

אחרי שלושה שבועות במרומי החלל, המקום הראשון השבועי ברשימת שוברי הקופות בארצות הברית צונח השבוע אל, ובכן, החרא. "חרא סבא" הוא הסרט החדש של חבורת ג'קאס, שסרטיהם עד עכשיו היו אוסף נטול עלילה של פעלולים קיצוניים. הפעם החמורים הלכו על המבנה של "בוראט": מעין סרט מתיחות עם עלילה שמחברת בין הקטעים, ותגובות אמיתיות של אנשים ברחוב שאותם ה"סבא" בגילומו של ג'וני נוקסוויל מזעזע עד עמקי נשמתם. "ג'קאס D3", הסרט הקודם בסדרה, פתח עם 50 מיליון דולר, לפני שלוש שנים; סבא לא מתקרב לסכומים כאלה, אבל הוא הכניס כ-29 מיליון דולר, הרבה יותר ממספיק עבור סרט כל כך זול להפקה, ודי והותר כדי לכבוש את המקום הראשון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חרא סבא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושה שבועות שהה "כח משיכה" במקום הראשון, והשבוע הוא יורד לשני. עדיין מדובר בירידה איטית, כשהסרט הכניס השבוע עוד כ-20 מיליון דולר, שמביאים אותו ממש אל הגבול של קו ה-200 מיליון דולר בהכנסות כוללות. "קפטן פיליפס" גם הוא שורד יפה, במקום השלישי, עם כ-12 מיליון דולר.

אל המקום הרביעי בלבד נכנס "היועץ", הסרט החדש של רידלי סקוט, עם צוות כוכבים שכולל את בראד פיט, מייקל פאסבנדר, חאווייר ברדם, קמרון דיאז ופנלופה קרוז. המותחן, העוסק בעורך דין שמסתבך בפרשיית הברחת סמים, קיבל ביקורות פושרות בלבד ולא הצליח לצבור הייפ בדרך למירוץ לאוסקר, וזאת כנראה הסיבה לכך שהוא נשכח בצד בין סרטים מדוברים יותר. הוא הכניס בסוף השבוע כ-8 מיליון דולר.

בניגוד מוחלט, סרט שכבר הבטיח לעצמו מקום כאחד המתחרים הרציניים ביותר על האוסקר – אם לא המנצח הברור מראש – הוא "12 שנים של עבדות" של סטיב מקווין. הסרט תואר כמקבילה הדרמטית ל"ג'אנגו ללא מעצורים" של טרנטינו: סרט שמעמת את האמריקאים ישירות עם זוועות תקופת העבדות. בסרט מככב צ'יווטר אג'יפור, לצד פול דיינו, פול ג'יאמטי, וגם – בפעם השניה באותו שבוע – בראד פיט ומייקל פאסבנדר. "12 שנים של עבדות" הכניס כ-2 מיליון דולר, לא סכום מרשים כלשעצמו, אבל הסרט מוקרן בשלב זה במספר קטן מאוד של בתי קולנוע, וההכנסות מלמדות שהאולמות בהם הוקרן היו צפופים ומלאים באנשים שרוצים לראות ראשונים את מה ש(אולי) יהיה זוכה האוסקר הבא, והמספר יילך ויגדל בשבועות הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully