וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקי וידאו גורמים לאלימות? בולשיט!": אסא באטרפילד כוכב "המשחק של אנדר" בראיון

אסא באטרפילד הזכור מ"הוגו", מספר על חווית העבודה לצד הריסון פורד, על משחקי וידאו וההשפעה שלהם, וגם על זה שלהיות כוכב הוליוודי צעיר לא מזיק כשמתחילים עם בנות

יח"צ - חד פעמי

28 שנים לאחר שיצא לאור והפך לאחד מספרי המדע בדיוני הפופולרים משנות ה-80, "המשחק של אנדר" שכתב הסופר אורסון סקוט קארד, מגיע כעת למסך הגדול. לצד שמות גדולים כמו הריסון פורד ובן קינגסלי, מי שתופס את מלוא תשומת הלב הוא השחקן הבריטי אסא באטרפילד, המגלם את אנדר וויגין, גיבור העלילה, ומופיע כמעט בכל סצנה במהלך הסרט.

במרכז העלילה העתידנית ב"המשחק של אנדר", נער צעיר המגויס על ידי ממשלה בינלאומית מאוחדת, ונשלח לאקדמיה צבאית בחלל, שם יחד עם קבוצת נערים נוספים הוא עובר הכשרה להיות הצי הלוחם הבא של כדור הארץ כנגד פלישת חייזרים המכונים באגים. הסרט עוקב אחר אנדר המתקדם בסולם הדרגות, כאשר מנהל הפנימיה הצבאית, קולונל גראף (פורד) והפסיכולוגית הצבאית (ויולה דייויס) צופים בו בסימולציות קרב ומאבחנים בו יכולות מנהיגות וטקטיקה יוצאות דופן, שאולי יוכלו להציל את האנושות כולה במלחמה הבאה.

באטרפילד הוא כאמור הפנים של הסרט, אולם בכרזה הרשמית פניו מכוסים בקסדת חלל. בכניסה לסוויטה במלון ארבע עונות בבברלי הילס, שם מתקיים הראיון איתו, הוא עוצר לרגע ליד כרזה ומצלם את דמותו בסמארטפון שלו. רגע לפני הוא מבקש מאחד מאנשי ההפקה להביא לו משקה קר, כיוון שיום הראיונות המפרך כבר מתחיל להתיש אותו. "אני קצת בג'ט לג וטרוד במבחנים שיש לי בבית ספר השבוע, אני מתנצל מראש", הוא אומר בתחילת הראיון. "אמנם היה שימוש רב ב-CGI, אבל זה סרט שהיה מאוד פיזי עבורי, בתור הכנה היינו במסגרת של טירונות במשך שלושה שבועות, אמנם 5 שעות ביום, ושם למדתי מרות צבאית, להצדיע ולצעוד. רצינו שזה ירגיש מאוד אמיתי ולא מבוים".

-קראת את הספר לפני?

"כן, עצם קיומו של הספר מאוד עזר לי להבין את הדמות והתחלתי לקרוא אותו כשרק שמעתי שמחפשים שחקן לתפקיד הראשי. אני מעריץ גדול של מדע בדיוני והמשמעויות העמוקות בעלילה מאוד דיברו אליי, כי זה מה שנדיר למצוא בז'אנר לדעתי. מעבר להרפתקאה העתידנית, יש פה רעיונות רלוונטיים לחברה כיום וזאת הזדמנות לאנשים לצפות בסרט עם קרוביהם ולנהל דיון לאחר מכן, בין אם זה בריונות בבתי ספר או מנהיגות ובין אם מוסר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משחקי וידאו הם אחד מהתחביבים הגדולים שלי". אסא באטרפילד מתוך "המשחק של אנדר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

-כמה אתה קרוב לנושא משחקי וידאו?

"הסרט נותן המחשה כמה סימולציות משחק מסוגלות לאתגר את מוח האדם בצורה מאוד ייחודית, וזה אחד התחביבים הגדולים שלי. יחד עם אבי ואחי פיתחנו בשנה החולפת אפליקציה שנקראת "Racing Blind", שזה המשחק היחידי שקיים באיי-סטור בו אתה משחק עם עיניים עצומות. יש לאחרונה הרבה מאוד כותרות שליליות באשר למשחקי וידאו בעקבות GTA5 ואני חושש שאנשים לא מבינים את היתרונות וכמה הטכנולוגיה הזאת מרתקת צעירים בגילי, כי היא לא רק מבדרת אלא גם בעלת יכולות לחנך. טענות שמשחקי וידאו הם גורם ישיר לאלימות בחברה הן פשוט בולשיט".

-איך היה לעבוד עם הריסון פורד?

"אי אפשר שלא לחשוב שאתה נמצא בנוכחות אחד מאגדות המדע בדיוני הגדולות מכולן, בין אם 'אינדיאנה ג'ונס' או 'מלחמת הכוכבים', והוא פשוט גרם לי להרגיש הכי בנוח שאפשר במהלך הסצנות המשותפות שלנו. מערכת היחסים בין אנדר לקולונל גראף היא מאוד מתוחה ועוצמתית, אז לא ניהלנו שיחות חולין כדי לשמור את התחושה הזאת בין הדמויות. כמובן שהתרגשתי לפני שהכרתי אותו, עד שאתה מתחיל לשכוח שאתה ניצב מול האן סולו".

-לא הזעת מלחץ בנוכחותו?

"אם כבר הזעתי אז היה בגלל אותן סצנות בהן אני מקבל פקודה לרדת לשכיבות סמיכה. תחשוב שכל סצנה כזאת מצולמת כמה טייקים ומכמה זוויות, אז זה היה מאמץ לא קל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המשחק של אנדר.
"אי אפשר שלא לחשוב שאתה נמצא בנוכחות אחד מאגדות המדע בדיוני הגדולות מכולן". אסא באטרפילד, הריסון פורד ובן קינגסלי מתוך "המשחק של אנדר"

באטרפילד בן ה-16 מתגורר בלונדון עם הוריו, אח בכור ושתי אחיות צעירות ממנו. הוא החל את קריירת המשחק בגיל 9 בשני סרטים קטנים באנגליה וזכה להערכה בעקבות תפקידו ראשי בסרט השואה "הנער בפיג'מת הפסים", שם גילם בן של קצין אס.אס המפתח ידידות בלתי צפויה עם צעיר יהודי בן גילו הכלוא במחנה ההשמדה. לפני שנתיים פרץ בתפקיד הנושא בסרטו של מרטין סקורסזה "הוגו", שגרף חמישה אוסקרים בקטגוריות הטכניות.

חרף ההצלחה, הוא עדיין לא מוכן להתחייב לעתיד בתעשיית הקולנוע אבל יודע להעריך את הזכות הגדולה שנפלה בחלקו. "חוויות המשחק שלי בסרט החדש ו'הוגו' שינו את חיי, מרטי הוא אחד האנשים המדהימים שאי פעם פגשתי", הוא מספר. "גאווין הו?ד, הבמאי של 'המשחק של אנדר' מאוד נלהב והעביר את האנרגיות שלו לכל צוות השחקנים, בעיקר כי הוא היה אחראי לתסריט. היה לו יותר מרץ מלכל אחד מאיתנו".

-מה השתנה בך מאז הוליווד?

"כשאני לא עובד על סרט או משהו, אני נער בן 16 לכל דבר, אני משחק במשחקי וידאו או כדורגל בחוץ עם חברים, אוהד את קבוצת ארסנל, אין משהו שהשתנה. גדלתי בצפון לונדון וזה הבית שלי ושם אני רוצה להישאר. התחלתי בקריירה במקרה, לא היו חלומות להיות שחקן, אלא פשוט קלטתי את עיניו של מלהק. כל העניין הזה עדיין מתבשל בתוכי, כי אני עוד לא סגור שזו הקריירה שאני ארצה בחיי הבוגרים. אבל בינתיים אני לא מתלונן".

-יש לך כיוונים לקריירה חלופית?

"לא ממש, אבל ענייני הסביבה מאוד מעניינים אותי, או אפילו מתכנת משחקים. תלוי איך הקריירה תתקדם ואם בכלל ארצה בזה. יש לי עוד שנה עד שאני צריך להחליט לגבי אוניברסיטה אבל אני עדיין לא יודע מה אני רוצה. אולי בכלל אלך לעבוד בתור פועל בניין".

-מה הכי חסר לך כשאתה עובד על סרט?

"אני מתגעגע למסיבות עם חברים שלי, אבל זה שאני שחקן בהוליווד משחק לטובתי עם בנות".

רוצים לזכות בכרטיסים לסרט לכם ולחברים בהקרנה פרטית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully