וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בנווה תמסח: הרב מצליח הפסיד בבחירות

23.10.2013 / 8:00

הרב מצליח שהתמודד השבוע לראשות היישוב "נווה תמסח", נחל תבוסה מוחצת לאחר שהפסיד לתלמידו לשעבר ישעיהו ניר. היישוב נותר בהלם כי הסקרים ניבאו לרב מצליח ניצחון מוחץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב מצליח מצביע/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע התמודד הרב מצליח בן דור לראשות היישוב "נווה תמסח", יישוב תורני נפלא השוכן דקותיים מחמת גדר, למרגלות נחל סרח הקסום, צפונית ל"מעלה עיזבון". למרות הסקרים אשר ניבאו לרב מצליח ניצחון מוחץ על יריבו ישעיהו ניר, לאחר הספירה הסופית וספירת קולות הימאיים ביישוב, התבשרו תושבי "נווה תמסח" להפתעתם על מהפך. ישעיהו ניר ניצח את הבחירות ובפער קטן מאוד.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

התחרות בין השניים עוררה מתחים רבים, מאחר וישעיהו היה מתלמידיו הראשונים של הרב מצליח בישיבתו "שניים אוחזין". המתיחות בין השניים החלה בעקבות פסק ההלכה של הרב מצליח: "קידוש נפדה בשיתנן" , שהביא בסופו של דבר לפיצוץ. על פני השטח, זה החל לכאורה כמחלוקת קטנה בנוגע לכמות הסיסי של השתן, אך לבסוף זה הגיע להתבטאות קשה של הרב מצליח כנגד תלמידו: "נראה שעלה לו השתן לראש." ישעיהו התחנך על ברכי הרב מגיל צעיר, גדל על מסורת הרש"ע הגדול (סבא רבא של הרב מצליח) ואף היה אחד מתלמידיו האהובים. ישעיהו בתגובה: "רבי מצליח מורי ורבי, אדם משכמו ומעלה ואני אוהב ומעריך אותו מאוד". הרב מצליח: "ישעיהו תלמיד טיפש ועצל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסקרים שניבאו הצלחה לרב מצליח/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת מצליח לאורך כל מסע הבחירות התנכלו לו ונראה כי בטנו מלאה מאוד. "זו הייתה תחרות מכוערת מאוד, וכאמור לאורך כל הדרך שמו לי רגליים" אמר הרב מצליח והוסיף: "גם הבוקר שמו לי רגל של תרנגול בתיבת הדואר, אבל כל אלה לא יעצרו אותי מלוותר ונתראה שוב בעוד חמש שנים". במהלך מסע הבחירות פסק הרב מצליח כי אסור לתלמידו של רב להתמודד כנגד מורו ורבו בבחירות העירוניות. למרות פסק ההלכה, ישעיהו החליט בכל זאת להתמודד מול הרב מצליח שנפגע מכך קשות ואף אמר: "נפגעתי מכך קשות ניר, שתדע". למרות שלאורך כל הדרך היה נראה שהרב מצליח הולך להצליח, בסופו של דבר, כאמור הפסיד לתלמידו בפער קטן וישעיהו ניר נבחר לכהן כראש מועצת "נווה תמסח".



הרב מצליח בתגובה:
"הבטחתי והתכוונתי להביא הנה את מיטב קברי הצדיקים.. דבר שודאי היה מביא לפריחה מחודשת של נווה תמסח.. אבל אנשי היישוב הצביעו ברגליים במקום לצאת ולהצביע בקלפי.. האדישות הרגה את הזמיר ונשלם כולנו ביוקר.. לא עלינו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully