וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תור: העולם האפל": ראיון בלעדי עם כריס המסוורת וטום הידלסטון

30.10.2013 / 0:53

שני הכוכבים ששבים בפעם השלישית לגלם את גיבור-העל ואת אחיו המנוול, חושפים כיצד הם מתמודדים עם היריבות ביניהם ומגלים איזה עצות על הורות הם מקבלים מנטלי פורטמן. ראיון

יח"צ - חד פעמי

בתחילת העשור התחרו כריס המסוורת וטום הידלסטון על התפקיד הראשי ב"תור", העיבוד הראשון מבית היוצר של מאוורל לקומיקס בכיכובו של גיבור-העל עם הפטיש. המסוורת ניצח, אך הידלסטון קיבל פיצוי – לגלם את לוקי, אחיו הזדוני של הגיבור, דבר שעשה על הצד הטוב ביותר.

לפיכך, היריבות ביניהם עברה משלב האודישנים אל המסך עצמו, ונמשכה גם אחרי "תור". לוקי נבחר להיות הארכי-נבל ב"הנוקמים", הפקת הענק שהפגישה את מיטב גיבורי העל של מארוול, כך שגם שם היה להידלסטון הזדמנות להיאבק בהמסוורת. עכשיו הם נפגשים בשלישית ב"תור: העולם האפל", שיוצא מחר (חמישי) בארץ וברחבי תבל. אמנם הפעם הדמויות שלהן מאחדות בתחילה כוחות כדי להיאבק באויב אימתני שלשתיהן יש אינטרס להיאבק עמו, אך עדיין שוררת ביניהן איבה ותחרותיות.

אבל בניגוד לתור ולוקי, המסוורת והידלסטון רחוקים מלהיות צ'ילבות – להיפך, הם חברים טובים ואפילו יותר מכך. מזאת אפשר היה להתרשם גם בשבוע שעבר, עת נפגשו השניים עם כמה עיתונאים מרחבי הגלובוס, כדי לקדם את הפצת "תור: העולם האפל". אמנם, גם מחוץ למסך, כמעט הכל מפריד ביניהם: המסוורת אוסטרלי, נשוי ואב לילדה, ובנוי לתלפיות; הידלסטון בריטי, רווק, וגבעולי למדי. ובכל זאת, השניים עושים רושם של אחים בנפש, ונדמה שזו בשום אופן לא הצגה לתקשורת, אלא אחווה אותנטית לחלוטין.

כריס המסוורת וטום הידלסטון. אליזבת וילה, GettyImages
כריס המסוורת וטום הידלסטון באחווה הוליוודית נדירה./GettyImages, אליזבת וילה

אחווה זו עומדת במבחן גם לנוכח שאלות מתגרות ופלגניות – למשל, זו שפותחת את הראיון, ותוהה מה דעתם על העובדה המעניינת לגבי מאזן הכוחות ביניהם: תור הוא גיבור-העל ולוקי האיש הרשע ולכן אפשר היה לצפות שהקהל יעדיף את זה שמגלם המסוורת, ובכל זאת ברור כי בקרב חובבי סרטי הקומיקס, העדיפות נתונה לארכי-נבל בגילומו של הידלסטון, שמושך את מרבית ההערצה ותשומת הלב.

אך השחקן האוסטרלי מבהיר שאין לו בעיה להפסיד בכבוד, ושמח לפרגן לחברו הבריטי. "כל הבוקר אני כבר מדבר על זה", הוא אומר. "אני לא בטוח שמלכתחילה המפיקים תכננו שלוקי ימשיך לשני סרטים מעבר ל'תור' הראשון, אבל אז בא טום ושם על השולחן כל כך הרבה אלמנטים אדירים – עוצמה, פגיעות, ממזריות ועוד ועוד דברים שאפשר לשחק איתם. אני מוריד את הכובע בפני טום, הלוואי שיהיה בעוד סרטים".

טום: "גם איתי מדברים על זה כל הבוקר. גם מרחיקים לכת ושואלים אותי אם יש סיכוי שמארוול יקדישו סרט נפרד לדמות של לוקי. אז קודם כל, אין שום דיבור קונקרטי סביב זה, אבל מעבר לכך אני חייב להגיד – זה לא יהיה כל כך פשוט לבנות סביב לוקי סרט משלו, כי לוקי בונה את עצמו כהתנגדות לתור, הוא מגדיר את עצמו דרכו. אין תור בלי לוקי, אבל גם אין לוקי בלי תור. אז גם אין מה לדבר על תחרות פופולריות ביניהם, כי אף אחד מהם לא מתעלה או נמצא בדרגת נחיתות – הם משלימים זה את זה".

-הסרט הזה עוד יותר מדגיש את הדרמה המשפחתית בין תור ולוקי – כריס, אני מניח שלך קל להזדהות עם דרמות בין אחים, כי יש לך שניים כאלה ועוד הם שחקנים, אבל טום, לך אין אח ביולוגי, זה הקשה עלייך באיזושהי מידה להתמודד עם התפקיד?

טום: "זה נכון שאין לי אח ביולוגי, אבל שלחו אותי לפנימייה בגיל שבע, וזה מקום שבו אתה לבד לגמרי ולכן יוצר במהרה חברויות עמוקות. האנשים שפגשתי בגיל ההוא, הם עדיין חברי הקרובים ביותר ומרגישים לי כמו אחים. חוץ מזה, גם כריס הוא אח מבחינתי".

כריס: "גם מבחינתי, נאמץ אותך רשמית למשפחת המסוורת. תהיה האח הרביעי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נמנענו מלחזור על מה שכבר עשינו". כריס המסוורת וטום הידלסטון מתוך "תור: העולם האפל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו הפעם השלישית בה משודכים שני השחקנים לגילום זוג האחים המיתולוגיים, ולא מן הנמנע שנראה אותם חוזרים לתפקידים האלו גם בפעם הרביעית. על השאלה לגבי העניין והאתגר לגלם שוב אותם או תפקיד חדש, עונה כריס ש"המזל שלנו הוא שבכל אחת מהפעמים, הגיע במאי אחר – ב'תור' קנת בראנה, ב'הנוקמים' ג'וש ווידון וכאן אלן טיילור. אז כל פעם היה מעלינו קולנוען עם נקודת מבט שונה ומרעננת, וככה נמנענו מלחזור על מה שכבר עשינו".

-טיילור הגיע להפקה הזו מהטלוויזיה – זה בעצם הסרט הגדול הראשון שלו, לאחר שנים של עבודה ב"משחקי הכס", "מד מן", "הסופרנוס" ועוד סדרות פאר. במהלך העבודה איתו, הרגשתם שהוא בא מהמסך הקטן?

טום: "כמו שכולם אומרים, אני כבר לא חושב שאפשר לשים לב להבדלים בין קולנוע וטלוויזיה. כמה מן הבמאים הכי יצירתיים והרפתקניים פועלים היום במסך הקטן. קולנוע הפך לעסק כלכלי מסוכן בגלל הקושי להביא אנשים לאולמות, אז מנהלי האולפנים לא מעזים לאפשר כמעט חופש אמנותי. לעומת זאת, בטלוויזיה יש הרבה יותר מקום לסיכונים, כי זה משהו שאנשים רואים כל הזמן ובכל מקום, ככה שיש שם הרבה יותר מרחב פעולה, וכתוצאה מכך נולד משהו כמו 'שובר שורות', שזה פשוט דבר מטורף שמסמל יותר מכל את רוח הזמן, וכולם רוצים לדבר רק עליו".

כריס: "אבל אל תדבר עליו כי עוד לא ראיתי את הסוף, אז אל תגלה לי".

-ובכל זאת, טום, גם בקולנוע עוד עושים סרטים עצמאים ופרועים – הנה, אפשר לראותך עכשיו גם ב"רק האוהבים שורדים" של ג'ים ג'רמוש, שבקרוב ייצא גם בארץ. איך היה לך לדלג בין משהו בסדר גודל הצנוע שלו להפקת ענק כמו "תור"?

טום: "ההבדל הוא לא רק בגודל ההפקה אלא גם באופי התפקידים. לוקי הוא דמות שעושה פוזות, ואילו אצל ג'רמוש אני מגלם גיבור מלנכולי ומופנם. האמת היא שבדיוק יום אחד הפריד מבחינתי בין הצילומים של שניהם, וזה דווקא היה טוב לי: לשנות תפקיד זה טוב לנשמה כמו לקחת חופשה. בעיני, לחקור תפקידים אחרים זה משהו שמחזק ומעשיר אותך – בדיוק כמו שטיול למדינה אחרת זה משהו שמעניק לך אנרגיה, ולא שואב אותה ממך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דיברנו על מה שאנחנו אוהבים בהורות". כריס המסוורת ונטלי פורטמן מתוך "תור: העולם האפל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

-כריס, לסיום, גם אתה וגם נטלי הגעתם לצילומים כהורים טריים. אפשר לשאול אם החלפתם ביניכם טיפים על הורות בהפסקות?

כריס: "בעיקר החלפנו חוויות, לא מידע. דיברנו על מה שאנחנו אוהבים בהורות. היינו באים בבוקר ומספרים אחד לשני על איזה מילים הילדים המציאו, איזה דברים הם עשו".

טום: "אני מרגיש שקיבלתי המון טיפים רק מלהקשיב לכריס ונטלי. הייתי יושב ושומע אותם מדברים 'הוא עבר לשלב הזה, היא עדיין בשלב ההוא', והייתי מתפרץ ושואל – 'רגע, יש לילדים שלבים? מה זה שלבים? ספרו לי על השלבים!'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully