וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לו ריד מת – המכירות עלו במאות אחוזים

30.10.2013 / 16:32

מותו של המוזיקאי האגדי הוביל לכך שתוך פחות משבוע חל גידול של כ-607% במכירות אלבומיו

כשהמוזיקאים מתים, הקופות מצלצלות: מכירות התקליטים של לו ריד שהלך לעולמו בתחילת השבוע, מרקיעות שחקים. לפי טבלת המכירות של מצעד הבילבורד האמריקאי, 3,000 עותקים מאלבומיו השונים של ריד נמכרו מאז תחילת השבוע אז נפטר, זאת לעומת פחות מאלף עותקים מאלבומיו שנמכרו בשבוע שקדם למותו – גידול של 607%. בנוסף, גם האלבומים של ההרכב בו היה חבר ריד, הוולווט אנדרגראונד, נמכרים גם הם בקצב מרשים. כ-3,000 עותקים מהם נמכרו, גידול של 236% מאחוז המכירות שלהם בשבוע שעבר.

האלבום הכי נמכר בשלב זה הוא "Transformer", עם אלף עותקים שנמכרו וגידול של 527% במכירותיו. האלבום "The Velvet Underground & Nico" הוא הנמכר ביותר של הוולווט אנדרגראונד עם מספר דומה של עותקים שנמכרו ממנו וגידול של 1465% במכירותיו. במונחים של הורדות דיגיטליות, ריד למעשה מכר 17 אלף שירים, ויחד עם הוולווט מכר עוד 500 שירים. שירו המפורסם "Walk On the Wild Side" שיחזר את ימיו ברשימת מאה השירים בטבלת הבילבורד עם 6,000 הורדות של השיר (גידול של 729% ממכירות בשבוע שעבר) והתייצבות השיר במקום ה-38 בטבלה נכון לכתיבת שורות אלה. בשנת 1973 הגיע השיר למקום ה-16 באותה הטבלה בדיוק. שיר זה היה גם המושמע ביותר בשירות ספוטיפיי במשך היום בו נודע על מותו של ריד. על פי ההערכות, עד לסוף השבוע הקרובים צפויים הנתונים המדוברים להמשיך ולצמוח.

כזכור, ריד מת בתחילת השבוע בגיל 71 בשל סיבוכים של מחלות כבד, זאת לאחר שבחודש מאי האחרון ער השתלת כבד. ריד תרם רבות למוזיקה האלטרנטיבית בעשורים האחרונים ונחשב לאחד ממייסדיה. בישראל הוא קיים שתי הופעות - ב-1994 בפארק הירקון ובסינרמה בשנת 2000. בנוסף, בשנת 2008 חבר לאישתו, לורי אנדרסון, לביצוע מספר שירים על הבמה במהלך הופעתה בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • לו ריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully