וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "המשחק של אנדר" מנצח בקושי

3.11.2013 / 10:26

הסרט המדובר לפי ספרו של אורסון סקוט קארד מנצח עם תוצאה בינונית את החדש של דה נירו, מורגן פרימן ומייקל דאגלס, ובינתיים בעולם הגדול: "תור: העולם האפל" מרסק קופות

יח"צ - חד פעמי

"המשחק של אנדר", שיצא השבוע בארצות הברית וגם אצלנו, הוא עיבוד לאחד מספרי המדע הבדיוני הידועים והאהובים ביותר אי פעם – אבל זה לא מה שהפך אותו לאחד הסרטים השנויים ביותר במחלוקת השנה, מסיבות שאין להן שום קשר לסרט עצמו. אורסון סקוט קארד, מחבר הספר עליו מבוסס הסרט ואחד ממפיקיו, הוא דובר ופעיל ידוע נגד זכויות ההומואים והלסביות. הדעות החשוכות שלו עוררו קריאות לחרם נגד הסרט שבהפקתו השתתף. קשה לדעת האם לחרם נגדו היתה השפעה כלשהי על הכנסותיו של הסרט בקופות, שהתבררו כסבירות למדי. אחרי כ-10 מיליון דולר ביום הראשון להפצתו, ההערכות לגבי הכנסותיו של "המשחק של אנדר" בסוף השבוע הראשון נעות בין 26 ו-30 מיליון דולר. זה לא הרבה עבור סרט עמוס בפעלולים ויקר יחסית המבוסס על ספר כל כך ידוע, ובכל זאת זוהי תוצאה משביעת רצון למדי עבור האולפנים, בעיקר בהשוואה לכמה סרטי הרפתקאות-לנוער אחרים שיצאו לאחרונה וכשלו – כמו "פרסי ג'קסון" ו"עיר של עצמות". בכל אופן, אם התקווה היתה להפוך את "אנדר" הקולנועי למקביל החללי ל"משחקי הרעב" (פתיחה של 152 מיליון דולר) – הרי שהיא נכשלה לגמרי.

"סוף סוף וגאס", הגרסה הגריאטרית ל"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" עם רוברט דה נירו, מורגן פרימן, קווין קליין ומייקל דגלאס, פתחה עם כ-15 מיליון דולר – מתאים לציפיות הצנועות מהסרט, שהגיע למקום השלישי השבועי, מאחורי "אנדר" ו"חרא סבא" שירד למקום השני. מתחתיו, "לעוף על הזמן", סרט אנימציה חדש המתוזמן לקראת חג ההודיה האמריקאי, כשל עם כ-13 מיליון דולר בלבד. עוד שלב אחד למטה – "כוח משיכה" הכניס עוד 11 מיליון דולר, וחוגג את חציית קו 200 מיליון הדולר בהכנסות כוללות.

כל אלה ההתרחשויות בקופות ארצות הברית – אלא שהאירוע הקופתי המשמעותי של השבוע לא קרה שם בכלל. "תור: העולם האפל" יצא השבוע לא רק אצלנו, אלא גם במדינות רבות אחרות ברחבי העולם, ובמשך סוף השבוע הכניס כבר 100 מיליון דולר – כל זה עוד לפני שהאיש עם הפטיש הציב את כף רגלו על אדמת ארצות הברית, שם הסרט יצא רק בשבוע הבא.

מה חשבתם על "המשחק של אנדר"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully