וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פוסי ריוט נעדרת: "רוצים לנתק אותה"

3.11.2013 / 16:43

בעלה של נדז'דה טולוקוניקובה, חברת שלישיית הפאנק הרוסית שנאסרה בעקבות מופע מחאה, טוען כי השלטונות ברוסיה אינם מספקים כל מידע על מקום הימצאה של אשתו בשבוע האחרון

נדז'דה טולוקוניקובה, חברת פוסי ריוט, נעדרת מאז הועברה לכלא חדש לפני כשבוע וחצי, ב-21 באוקטובר, על ידי שלטונות החוק ברוסיה. טולוקוניקובה נראתה לאחרונה ב-24 באוקטובר ובעלה סיפר היום (ראשון) לכלי תקשורת אמריקאים כי לא קיבל מידע חדש לגבי מיקומה של אשתו כיוון שמיקומה נשמר בסוד.

בחודש ספטמבר האחרון הודיעה טולוקוניקובה, במסגרת מכתב שפרסמה, שהיא פותחת בשביתת רעב, זאת כמחאה על תנאי העבודה הלא אנושיים במחנה המאסר בו היא מוחזקת. טולוקוניקובה בת ה-23 מרצה עונש של שנתיים בגין מה שהוגדר כ"התנהגות לא ראויה" ו"חוליגניות" על ידי בית המשפט ברוסיה – שגזר עונש דומה במסגרת משפטי ראווה גם על חברה נוספת בלהקתה, מריה אליוקינה (חברה שלישית, יקתרינה סמוצוויץ', שוחררה במהלך ההליך המשפטי) – זאת בהתייחס למופע וריקוד שביצעו בקתדרלה במוסקבה במטרה להעביר ביקורת על נשיא רוסיה המכהן ולדימיר פוטין ונגד הקשר ההדוק בית השלטון לממסד הדתי.

הסוכנות הפדרלית שאחראית על בתי הסוהר ברוסיה שללה את דבריה של טולוקוניקובה ומסרה שהעבירה אותה לתא מבודד, זאת לאחר שהעלתה גם טענות על איומים מצד אסירות וסגל מחנה העבודה. "אסירות מורדוביה מפחדות מהצל של עצמן. הן מאוימות לגמרי. ואם רק אתמול הן נפתחו בפני וביקשו – 'תעשי לפחות משהו עם יום העבודה של 16 השעות!', אז אחרי שהופעל עליהן לחץ מצד ההנהלה, כולן מפחדות אפילו לדבר איתי", כך כתבה במכתב דאז. תוך כדי כך, ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל קרא לממשלת רוסיה לחקור את ההאשמות שהעלתה טולוקוניקובה.

כעת אפילו משפחתה של טולוקוניקובה לא יודעת היכן היא מוחזקת. "הם (שלטונות החוק) רוצים לנתק אותה מהעולם שבחוץ", אמר בעלה לאתר BuzzFeed. כל שידוע על מקום הימצאה של טולוקוניקובה הוא שהיא ככל הנראה נמצאת כעת בעיר צ'ליאבינסק, שם אמור להיות מתקן הכליאה החדש אליו היא הועברה.

זוהי לא הפעם הראשונה שחברת פוסי ריוט נשלחת לבידוד מסוכן מבלי שיינתנו סיבות מפורשות לכך. בנובמבר שעבר חברת ההרכב מריה אליוכינה הועברה לתא מבודד במחנה המאסר בו היא שוהה בשל מה שהוגדר "מתחים" עם חברותיה לתא.

אליוכינה וטולוקוניקובה, אימהות לילדים בני ארבע וחמש, צפויות לסיים את תקופת מאסרן בחודש מרץ 2014. השתיים ביקשו לרצות את מאסרן באזור מוסקבה על מנת לשמור על קשר עם ילדיהן, אולם בקשתן נדחתה והן נשלחו למחנות מאסר מרוחקים. יקטרינה סמוצביץ', חברת הלהקה השלישית שנעצרה, שוחררה לפני כחודש לאחר שמשפטה נדחה. הרשעתן של חברות הלהקה גררה מחאה נרחבת ברוסיה ובעולם, ועוררה ביקורת נגד הידרדרות חופש הביטוי ברוסיה.

  • עוד באותו נושא:
  • פוסי ריוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully