וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל" היא סדרה חמודה ולא יותר שחוששת מלהתיימר להיות יותר מכך

לילך וולך

5.11.2013 / 0:00

ישראל קטורזה הוא התגלמות החביבות, וגם הסדרה "ישראל" שנתפרה למידותיו היא כזו. הבעיה היא שהטלוויזיה הישראלית מלאה בכאלו. אולי הגיע הזמן לכוון גבוה יותר?

צילום מסך

קשה שלא לחבב את ישראל קטורזה, הוא החביבות בהתגלמותה, לפחות בהתגלמות הישראלית שלה. כי ישראל קטורזה הוא למעשה כל-אדם ישראל, זה שממש כמונו עומד בדואר ומתעצבן למה רק פקידה אחת כשיש תור ארוך כזה? שרוצה לשמח את אשתו ואת הילדים אבל בלי להרגיש סמרטוט, שאוהב להתפנק אבל מחפש קופון בשביל לא לצאת פרייאר. בייצוג הטלוויזיוני שלו, ישראל קטורזה הוא ברובו אנחנו. או אם לדייק, הוא האנחנו החמוד. הישראלי הממוצע והנגיש והלבבי מינוס האלימות והכיעור; העצבים שלו חמודים, ההשתדלויות שלו חמודות והפאשלות שלו חמודות. שום דבר מזה לא מתיימר לעבור את סף החמידות, ושום דבר גם לא עושה זאת.

גם הסדרה "ישראל", זו שנושאת את שמו של קטורזה, ושנוצרה על פי ההנחה שישראלים מחבבים בסך הכל סדרות שממסגרות קומיקאים בתפקיד הראשי, היא סדרה חמודה. ציר הסדרה הוא כמובטח מן השם קטורזה הקומיקאי המגלם את ישראל הדמות – איש משפחה ממוצע בעל חיים ממוצעים בעל שאיפות ממוצעות. הוא בסך הכל רוצה שהחיים הלגמרי בסדר שלו לא יפריעו לו מלרבוץ קצת על הספה בסוף היום מול כדורגל, יד אחת מחזיקה בקבוק בירה, יד שנייה מחזיקה שלט טלוויזיה. אפילו לא יד תחובה בתחתונים כמו בקלישאת הגבריות – כי "ישראל" הסדרה וישראל הקטורזה הם נקיים וחמודים מכדי להתלכלך בחוסר פוטוגניות או וולגריות. אז טלוויזיה ובירה, ואולי פיצוחים ושהאישה לא תסתובב בין הרגליים - כי מה עוד צריך גבר בחיים? כמעט אפשר לשמוע את היוצרים טופחים לצופה על הכתף בשביעות רצון - "לא ככה? הכי ככה!"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ככה?! הכי ככה. הקאסט של "ישראל"./מערכת וואלה!, צילום מסך

והאמת, שגם ככה. ב"ישראל" יש משהו פשוט, שעובד בלי לסבך ובלי להסתבך. היא טובת לב, היא בהחלט לא מעוררת אי נוחות; ולא תצטרכו להרחיק את הילדים מהמסך בגלל שפתאום התפלק לה איזה שביב של משהו קונטרברסאלי. היא לא מתגזענת באופן מביך, לא משפילה נשים, לא מעליבה גברים; והיא אפילו ידידותית לגייז כמו ש-2013 ואסי עזר לימדו את כולם. ועדיין, כשצריך לתאר אותה, המילה שעולה זה "חמודה". בטח שלא מגלגלת מצחוק, לא חכמה במיוחד, לא מורכבת, פשוט חמודה. וזהו.

כשמרימים ל"ישראל" את מכסה המנוע מוצאים שהכוח שמניע אותה הוא הכוח שלא לעורר גלים, שלא להעיק על הצופה במחשבות מורכבות, ושלא לאתגר ליותר מזה. ואולי בעצם "ישראל" מגלמת בעצמה את הגשמת המשאלה של הגיבור שלה – התוכנית שמניחה לך לרבוץ מולה באפיסת כוחות על המסך, יד אחת אוחזת בירה, יד שנייה על השלט. זה בסדר, אבל "ישראל" מצטרפת לגל של תוכניות כאלו, שמרוב שלא מתיימרות להיות יותר ממה שהן, מרצפות את המסך בטפט אחיד של 'בסדר'. אם אפשר לעודד את "ישראל", שאין סיבה שלא תמשיך לעוד עונה, להשתכלל בהמשך - הרי שכדאי לה להתיימר להיות עוד משהו נוסף מעבר לחמודה עם אופי סבבה.


מה אתם חשבתם על "ישראל"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully