וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת נעמי רגן הגיעה לסיומה

גלעד גרוסמן

6.11.2013 / 17:42

במסגרת ערעורה של רגן לעליון הסכימו הצדדים שבמקום פסק הדין של המחוזי, רגן תתחייב להשמיט במהדורות חדשות משפטים שנקבע בעבר כי הועתקו. שני הצדדים טוענים לניצחון

פרשת "אל אשך תשוקתך" הגיעה היום לסיומה, לאחר שהסופרות נעמי רגן ושרה שפירו הגיעו להסכמות שיחליפו את קביעות בית המשפט המחוזי, שקבע מפורשות כי רגן ביצעה גניבה ספרותית. רגן התחייבה להשמיט ממהדורות עתידיות של הספר שורה של משפטים, שלגביהם קבע בשעתו המחוזי כי היתה הפרת זכויות יוצרים. מנגד, הסופרת שרה שפירו תעביר לצדקה 97 אלף שקל שקיבלה כפיצויים מרגן.

"ואל אישך תשוקתך" ראה אור בשנת 1992 ושהה למעלה מ-90 שבועות ברשימת רבי המכר. ב-2007 הגישה שפירו, סופרת חרדית ירושלמית המוכרת בקרב הקהילה האנגלו-סכסית הדתית בישראל ובארה"ב, תביעה נגד רגן, בה היא טענה כי רגן העתיקה קטעים שלמים מיומנה האישי, אותו פירסמה בספר ששמו "לגדול עם ילדיי: יומנה של אם יהודיה".

לפני כשנתיים קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את התביעה, בין השאר לאחר שרגן הודתה שהכירה את ספרה של שפירו ואף הוסיפה שייתכן ש"מבלי משים 'הדים מרוחקים' של קטעים מסוימים שאותם קראתי ביומנה של התובעת נחקקו בתת התודעה שלי, ובעקיפין ומבלי משים, היוו עבורי השראה". אולם, יצוין כי היא הבהירה כי מדובר בהשראה, ולא בהעתקה, וגם הוסיפה שספרו של שפירו עצמה כולל קטעים לא מקוריים, טענה ששפירו הודתה בה.

רגן ערערה לבית המשפט העליון על פסק הדין, והיום הגיעו הצדדים להסכמה שקיבלה תוקף של פסק דין, שביטלה את פסק הדין של המחוזי, אולם קבעה כי על רגן להשמיט 29 משפטים במהדורות חדשות של הספר. כתוצאה מההחלטה טוענים שני הצדדים לניצחון.

"אני שמחה שבית המשפט העליון אישר את ההחלטה שנעמי רגן תוציא את המלים והמשפטים שלי מספרה", אמרה שפירו לאחר הדיון היום בבית המשפט העליון. פרקליטה של שפירו, עו"ד גלעד קורינאלדי אמר כי "מדובר בניצחון משפטי. בית המשפט העליון אישר את התוצאה שאליה הגיע המחוזי, לפיה זכויות היוצרים של שפירו הופרו על ידי רגן".

מנגד, פרקליטה של רגן, עו"ד תמיר גליק, אמר כי "ביטול פסק הדיון של המחוזי הוא בשורה חשובה ליוצרים וסופרים שכן פסק הדין שבוטל פגע בצורה אנושה בזכותם של יוצרים לשימוש הוגן באופן שמותר לחלוטין בחוק, לגיטימי לחלוטין ומקובל".

  • עוד באותו נושא:
  • נעמי רגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully