וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו דני ליטאי, במאי הלהקות הצבאיות

9.11.2013 / 15:32

ליטאי, שידוע כמי שביים את התכניות הקלאסיות של הלהקות הצבאיות, הלך היום (שבת) לעולמו בבית החולים בילינסון, בגיל 73

יום עצוב לזמר העברי: דני ליטאי, הבמאי המזוהה ביותר עם התכניות הקלאסיות של הלהקות הצבאיות, הלך לעולמו הבוקר (שבת) והוא בן 73. ליטאי לקה לפני כחודשיים באירוע מוחי שהוביל להתדרדרות במצבו, ונפטר בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

ליטאי נולד בתל אביב כדני ליטובסקי, ושירת בלהקת פיקוד המרכז. לפרסומו זכה רק שנים לאחר שחרורו, כאשר הצטרף לעבודה על התכנית "שמש במדבר" של להקת הנח"ל והיה אחראי על העמדת הפזמונים בה. שם גם פגש לראשונה את יאיר רוזנבלום, עימו שיתף פעולה בהמשך גם בתכניות של להקות חיל הים ופיקוד המרכז.

ליטאי הגיע לשיאו במהלך שנות ה-70, אז עבד על מופעים כמו "להקת פיקוד דיזנגוף", "עיר הגברים" "אל תקרא לי שחור" ועוד רבים. ב-2004 נערך ערך הצדעה לכבודו, לאחר שהתאושש ממחלות קשות, ובערב זה לקחו חלק רבים מהאמנים אותם ביים בעבר. בנוסף, דמותו של הבמאי בסרט "הלהקה" של אבי נשר מיוחסת לו, אף שהוא עצמו התכחש לדימיון.

"דני הקדיש את חייו לזמר העברי וטביעת אצבעו ניכרת לאורך עשרות שנות פעילותו וליוויו את הלהקות הצבאיות, שעד היום נחשבות כאחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית", מסרה שרת התרבות לימור לבנת בהודעה רשמית. "למרות מצבו הבריאותי, דני היה עיקש ונחוש להמשיך ליצור ולגדל את דור העתיד של התרבות הישראלית. עשייתו ותרומתו יישארו לנצח חלק מפסקול המדינה והחברה הישראלית. יהי זכרו ברוך".

"כשמדברים על תקופת השיא של הלהקות הצבאיות, מדברים על דני ליטאי", מסר יו"ר אמ"י, יענקל'ה מנדל. "בחגיגות יום הולדתו ה-70 של דני אמרתי, 'אני עומד כאן כיו"ר אמי ואומר לך בשם מאות אמנים שגידלת, תודה!' וגם היום בעצב רב אני אומר לך תודה. משהו מדני יהיה חקוק לעד בכל אמן ואמן שעבד עימו, ומורשתו תישאר עימנו תמיד. יהיה זכרו ברוך".

איך אתם זוכרים את דני ליטאי? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דני ליטאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully