וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "תור" כובש בסערה את אמריקה

10.11.2013 / 14:22

הסרט השני על גיבור העל השייקספירי הגיע סוף-סוף לארה"ב והתעלה על הצלחת הסרט הראשון. בינתיים, "המשחק של אנדר" לא שורד את מבחן השבוע השני בקופות

יח"צ - חד פעמי

הפעם, האמריקאים היו האחרונים בתור. אחרי שכבר יצא כמעט בכל העולם בשבוע שעבר, רק השבוע הגיע "תור: העולם האפל" לחופי ארצות הברית, בתור שובר הקופות האמיתי הראשון של עונת החורף – ואת תפקידו הוא ביצע היטב: בפעם הראשונה מאז יולי המספרים בראש הטבלה זינקו לחצי העליון של המאיה. הכנסותיו של "תור" בסוף השבוע מוערכות בכ-85 מיליון דולר.

זה שיפור משמעותי ביחס ל"תור" הראשון, שפתח ב-2011 עם 66 מיליון דולר. מצד שני, "תור" הוא המשך גם של "הנוקמים" (הפתיחה הגדולה בכל הזמנים, של 207 מיליון דולר), ואחיו הקולנועי של "איירון מן 3", שפתח מוקדם יותר השנה עם 174 מיליון דולר. אם הציפיה היתה שפתיחות מטורפות כאלה יהפכו לעניין קבוע עבור כל סרטי גיבורי העל של מארוול – זה לא קרה. תור רחוק מליישר קו עם הסרטים המצליחים יותר במשפחה הזאת, ובכל זאת, גם על ההכנסות שלו לגמרי אין מה להתלונן. ההכנסות הכוללות שלו בעולם כולו, בתוך פחות משבועיים, הגיעו למעל 200 מיליון דולר.

רחוק מאוד מתחת לאל הרעם, נערך מאבק צמוד ולא באמת משמעותי על המקום השני. "סוף סוף וגאס" אמנם לא ניקר עיניים בפתיחה בשבוע שעבר (15 מיליון דולר), אבל מוכיח שלקהל המבוגר שאליו הוא פונה שום דבר לא בוער, והם ממשיכים להגיע לאולמות: הסרט ספג ירידה קטנה ברווחים והשבוע הוסיף עוד 11 מיליון דולר. צמודים אליו עם סכום הכנסות כמעט זהה, עוד סרט-סבא, בסגנון שונה לחלוטין: "חרא סבא", וגם "לעוף על הזמן" המונפש.

"המשחק של אנדר", לעומת זאת, היה סיפור של שבוע אחד בלבד. אחרי שבוע במקום הראשון, השבוע הוא נמצא במקום החמישי, אחרי ירידה של 62% בהכנסותיו. כל חלום על הפיכת "אנדר" לסדרת סרטים מצליחה כנראה נגוז השבוע. "כוח משיכה", לעומת זאת, ממשיך לרחף בטבלה, ובשבוע השישי שלו נמצא במקום השישי, ומגיע להכנסות כוללות בארצות הברית של 231 מיליון דולר.

מה חשבתם על "תור: העולם האפל"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully