וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם ראלף טאונר

17.11.2013 / 0:01

לקראת הגעתו לשתי הופעות סולו בישראל, הגיטריסט האקוסטי האגדי של אורגון ו-Weather Report בוחר חמישה אלבומים שהשפיעו על דרכו המוזיקלית - מביל אוונס ועד מיילס דיוויס

הבחירות הבאות מייצגות רק מעט מתוך האלבומים שהשפיעו עלי ועל יצירתי לאורך השנים. בחרתי להתמקד בקלאסיקות שהיוו לי השראה גדולה.

Sunday at the Village Vanguard - Bill Evans trio with Scott LaFaro and Paul Motian

לאלבום הזה היתה השפעה על רוב המוזיקאים שאיתם ניגנתי כשהגעתי לניו יורק ב-1968. הוא היה ועדיין מודל לאינטראקציה בין מוזיקאים, לחן וקונספט הרמוני.

Quiet Nights - Miles Davis

האלבום הזה הוא דוגמה מצוינת לנגינת הפסנתר הפנטסטית של ויקטור פלדמן. גרסה יותר מוחצנת אולי לסגנון המוזיקלי שנמשכתי אליו בזמנו, שלימדה אותי כיצד ליישם גישה ייחודית משל עצמי למוזיקה.

Kind of Blue - Miles Davis

עוד אלבום של מיילס דיוויס, אחד האלבומים המשפיעים שלו באותה תקופה. תצוגת תכלית מופתית, כיצד אפשר ליצור יצירות מוזיקליות אדירות מקווים מאוד פשוטים. קטעי סולו ששומרים על הקסם של היצירה תוך כדי שהם מרחיבים את ה"סיפור" שלה. מיילס דייוויס במיטבו.

Heavy Weather - Weather Report

הרכב מצוין שבכל אלבום הראה התמדה בהתפתחות המוזיקלית שלו. הכרתי את ווין שורטר (מקים ההרכב וסקסופוניסט אגדי) כשנתיים לפני שהקים את הלהקה והרגשתי חיבור מוזיקלי מאוד גדול איתו. החיבור הזה היתרגם לכך שהוזמנתי לנגן איתם באלבום השני, חוויה נהדרת ובלתי נשכחת עבורי.

Gnu High - Kenny Wheeler

אלבום חד פעמי של קני וילר יחד עם קית' ג'ארט, דייב הולנד וג'ק דג'ונט שהקימו הרכב במיוחד לצורך הקלטת היצירה המופתית הזו. האלבום הוקלט כולו בטייק אחד, בלי חזרות - אבל הוא מציג אחדות מוזיקלית ובשלות של הרכב שקיים שנים. האלבום הזה מושלם לטעמי ומרגש אותי בכל האזנה.



ראלף טאונר יופיע
בשלישי 26/11/13 זאפה הרצליה
וברביעי 27/11/13 זאפה תל אביב
פתיחת דלתות 20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully