וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל AFI מזניק את המירוץ לאוסקר: מבט מקרוב

פסטיבל AFI היוקרתי אירח את הכוכבים הגדולים - ג'ורג' קלוני, טום הנקס, מריל סטריפ וג'וליה רוברטס, למשל - לאירוע שבו כבר מתחילים להריח את המועמדים לאוסקר. דיווח מהשטח

מפסטיבל אחד לשני תעשיית הקולנוע האמריקאית מתחילה להגביר את קצב הבאזז לקראת עונת האוסקר הקרובה. לוס אנג'לס היתה בשבוע החולף אחת התחנות החשובות עבור הסרטים שיקוו להתחרות על הפסלון הנחשב, הודות לפסטיבל הסרטים של מכון הקולנוע האמריקאי ה-AFI, שכלל בין היתר בכורות לכמה מהסרטים המדוברים של העונה.

ערב הפתיחה היה כולו בסימן האומנת המזמרת מרי פופינס עם הבכורה של "להציל את מר בנקס" המגולל את הסיפור ההוליוודי המוכר למחצה - כיצד וולט דיסני (טום הנקס) חיזר אחר הסופרת האוסטרלית פמלה לינדון טרברס (אמה תומפסון) לפני יובל שנים במטרה להפוך לסרט את ספרה אודות האומנת הבריטית שנכנסת לחיי ילדי משפחת בנקס. הסרט המקורי בכיכובו של ג'ולי אנדרוס הוקרן גם הוא בפסטיבל כאות מחווה. שני הכוכבים הראשיים, כמו גם קולין פארל וג'ייסון שוורצמן המשחקים בסרט, הגיעו לערב הבכורה בתיאטרון הסיני המיתולוגי בלוס אנג'לס.

"אני חושב שדיסני היה מאוד נרגש לראות כיצד אחד הרגעים הגאים בקריירה שלו מוצגים על המסך הגדול", אמר הנקס על השטיח האדום, "לא היה מישהו שפרסום עצמי הפריע לו פחות מאשר וולט, עבורו זו היתה שלוחה טבעית של ההתלהבות למקצוע בו הוא עוסק".

טום הנקס בפסטיבל AFI. Kevin Winter, אימג'בנק, Gettyimages, GettyImages
הסיפור על האומנת המפורסמת בעולם. טום הנקס בפסטיבל AFI/GettyImages, Kevin Winter, אימג'בנק, Gettyimages

בניגוד לנוכחות של השחקנים בערב הפתיחה, למחרת בהקרנת הסרט "אוגוסט: מחוז אוסייג'" הקהל התאכזב לגלות ששתי הכוכבות מריל סטריפ וג'וליה רוברטס נעדרו מהאירוע, על אף שעל פי ההערכות הופעותיהן יכולות בהחלט לזכות אותן במועמדות לאוסקר בקטגוריות המשחק. סטריפ מצלמת כעת בלונדון את העיבוד החדש למחזמר "אל תוך היער" שייצא בדצמבר 2014, אולם לרוברטס לא נמצא תירוץ משכנע והיא לבסוף הגיעה לאל. איי. למחרת לטובת ראיונות לקידום הסרט, שזכה להקרנת הבכורה שלו בפסטיבל הסרטים של טורונטו בספטמבר. מי שגרף את מלוא תשומת הלב על השטיח האדום הוא ג'ורג' קלוני, שנמנה בין מפיקי הסרט.

בין הבכורות הבולטות הנוספות לאורך שבוע הפסטיבל: המותחן “Out of the Furnace” בכיכובם של וודי הרלסון, זואי סלדנה וכריסטיאן בייל בתור אסיר לשעבר היוצא למסע נקמה לאחר שאחיו נעלם באורח מסתורי; "Lone Survivor", סיפור אמיתי אודות מבצע "אדום הכנף" של ארבעה חברי חוליית אריות הים האמריקאית, בכיכובו של מארק וולברג, המייחל למועמדות לאוסקר על תפקידו; עיבוד מחודש ל-"חייו הסודיים של וולטר מיטי" מ-1947, הפעם בכיכובם של בן סטילר ובוגרת "סאטרדיי נייט לייב" קריסטן וויג; ו"בתוך לואיין דייוויס" של האחים כהן על זמר פולק בניו יורק של שנות ה-60, בו משחקים אוסקר אייזיק, קארי מאליגן וג'סטין טימברלייק.

טריילר הסרט "אוגוסט: מחוז אוסייג'"

זוהי השנה ה-27 שמכון הקולנוע האמריקאי עורך את הפסטיבל הנחשב. במקביל להקרנות הנוצצות של סרטים מרחבי העולם באזור הוליווד, מרחק קילומטרים אחדים מערבה נערך בסנטה מוניקה שוק הסרטים האמריקאיים, הוא למעשה הזירה העסקית של האירוע, בו קניינים מרחבי העולם מנהלים מו"מ לרכישות והפצות סרטים.

שבוע האירועים הגדוש של פסטיבל AFI כולל גם ערבי הצדעה ליוצרים מדוברים במתכונת של דו שיח אל מול קהל המשתתפים. השנה הרשימה כוללת את הבמאי סטיב מקווין, שסרטו "12 שנות עבדות" כבר עלה לאקרנים בארה"ב ונחשב לאחד הפייבוריטים הבולטים לאוסקר, השחקנית אנט בנינג, שמקדמת את הקומדיה הרומנטית החדשה שלה "The Face of Love" לצד רובין וויליאמס ואד האריס, והבמאי דיוויד או ראסל, שהביא קטעים מסרטו החדש "חלום אמריקאי" שייצא בחודש הבא, דרמה המתרחשת בשנות ה-70, ומפגישה שוב את כוכבי סרטו מהשנה שעברה "אופטימיות היא שם המשחק" בראדלי קופר וג'ניפר לורנס, שזכתה באוסקר על תפקידה.

לכבוד הגדול ביותר זוכה בפסטיבל השחקן הותיק ברוס דרן, שלצד הקרנה לסרטו החדש "נברסקה", מקבל מעין מחוות "חיים שכאלה", בה לקח חלק גם הבמאי קוונטין טרנטינו, עמו עבד בשנה שעברה על "ג'נגו ללא מעצורים", בו לדרן היה תפקיד קטן. "הוא אוצר של שחקן, זה ברור מאליו, אבל אני אומר שמדובר באוצר לאומי – דוגמא למשחק אמריקאי משובח", אמר טרנטינו בנאומו בפתיחת הערב, "הוא לא זקוק לשישה שבועות של חזרות כמו הבריטים, הוא מגיע לסט בתחילת השבוע, דופק פאקינג הופעה ונוסע חזרה הביתה".

לאחר שבשנים האחרונות הזמינו ראשי הפסטיבל לתפקיד האורח האמנותי את הבמאים פדרו אלמודובר וברנדרו ברטולוצ'י - שיצירת המופת שלו "הקיסר האחרון" חוגגת כאן 25 שנים בהקרנת תלת מימד מיוחדת – הפעם זהו תורה של אנייס ורדה, שנודעה בתכנים הפמיניסטים ודוקו ריאליסטים בעבודתה כבמאית הגל החדש בצרפת. מתוקף תפקידה, ורדה הרכיבה ערב עם קטעים מסרטים משמעותיים עבורה בערב שהוקדש לה, בהם "שגעון של לילה" של מרטין סקורסזה, "אשה תחת השפעה" של ג'ון קאסאווטס ו-"נישואיה של מריה בראון" הגרמני.

עיקרו של הרפרטואר המוקרן בפסטיבל הוא בינלאומי, כאשר את ישראל מייצגים שלושה: "כנס העתידנים" של ארי פולמן, שהוצג בבכורה בפסטיבל קאן ופתח את פסטיבל הסרטים בחיפה, סרט האימה "מי מפחד מהזאב הרע" של אהרון קשלס ונבות פפושדו וכמובן "בית לחם" - הנציג הרשמי שלנו לטקס האוסקר. בתום ההקרנה של האחרון, הגיעו לסשן קצר עם הקהל הבמאי יובל אדלר ושותפו לכתיבה עלי ואקד, בהם נדרשו לספק את יצר הסקרנות של הצופים האמריקאים האם לדעתם הסרט יכול לסייע בסכסוך הישראלי פלסטיני, לזה השיב אדלר בפשטות כי הוא סך הכל יוצר קולנוע.

שלוש נציגויות בפסטיבל יש גם לאיראן, כאשר הבולטת היא זו של הבמאי אסגר פרהדי, שזכה באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר לשנת 2011 על "פרידה", אז התחרה עם "הערת שוליים" של יוסף סידר. לפי ההערכות המוקדמות השנה צפוי דו קרב מחודש בין פרהדי לנציגות הישראלית, כאשר גם הפעם ידו של האיראני על העליונה. סרטו "העבר", אודות גבר המגיע לפריז להשלים את הליך הגירושים מאשתו הצרפתייה, אותה מגלמת ברניס ביז'ו ("הארטיסט") שזכתה כבר בפרס בפסטיבל קאן על הסרט החדש, הוא אחד המדוברים כאן.

ביומו האחרון של פסטיבל AFI מוצג סרטו הרביעי באורך מלא של הבמאי ספייק ג'ונז "היא" בכיכובו של חואקין פיניקס, וזוהי הפעם הראשונה בו ג'ונז גם אמון עצמאית על התסריט. סרט נוסף המעורר עניין הוא "פילומנה" עם דיים ג'ודי דנץ' אודות אישה מבוגרת הנעזרת בעיתונאי כדי להתחקות אחר עקבותיו של בנה האבוד, תפקיד שיכול בהחלט לזכות גם אותה במועמדות לאוסקר.

התחזיות אודות הפסלון הנכסף הן למעשה שם המשחק בפסטיבל, אשר מאיץ את ההימורים באשר להבטחות המשוערות לאוסקר. הסרטים כולם יעלו לאקרנים בארה"ב כבר בחודש הקרוב ואילו לבתי הקולנוע בישראל לחלקם ייקח עוד כמה חודשים. אולם הבאזז לאוסקר כבר בהחלט פועם בחוזקה והקמפיינים של האולפנים להריץ את המועמדים שלהם כבר עולים הילוך בהוליווד.

לאיזה סרט אתם הכי מחכים? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • AFI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully