וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: השקט שלפני הסערה

17.11.2013 / 14:47

השבוע המנומנם בקופות, שבו "תור: העולם האפל" לא עוזב את המקום הראשון, הוא רק הפוגה מתודית לפני הכאוס שצפוי בשבוע הבא, עם עליית "משחקי הרעב: התלקחות"

יח"צ - חד פעמי

שבוע אחרי "תור" ושבוע לפני מפלצת גדולה הרבה יותר, לא היתה הפעם הרבה פעילות בטבלת שוברי הקופות האמריקאית. אף אחד לא הפריע ל"תור: העולם האפל" להמשיך להחזיק במקום הראשון: הסרט הכניס עוד 38 מיליון דולר – ירידה תלולה אך צפויה של כ-55% מהכנסותיו בשבוע שעבר. הכנסותיו הכוללות של "תור" בארה"ב הגיעו ל-146 מיליון דולר, והוא בדרכו למקום טוב באמצע משפחת סרטי גיבורי העל של מארוול – מתחת לסדרת "איירון מן" ומתחת ל"הנוקמים", מעל כל היתר.

הסרט הבודד שיצא השבוע לאקרנים בהפצה רחבה, ובהצלחה לא קטנה – הוא הכניס 31 מיליון דולר – יהיה חידה מוחלטת עבור רוב הצופים הישראליים. "The Best Man Holiday" הוא קומדיה רומנטית שחורה, בהשתתפות טיי דיגס, טרנס הווארד, ניה לונג וכוכבים אפרו-אמריקאים רבים אחרים. הכנסות נכבדות עבור קומדיות רומנטיות המיועדות לקהל השחור הן לא דבר חדש, כמובן, ועדיין, הסרט הזה הוא חריג: מדובר בסרט המשך לסרט בן 14 שנה – "The Best Man" ("סודו של שושבין", כך הוא נקרא בספריות הווידאו בארץ), שיצא ב-1999. למראית עין, הסרט הזה לא שבר קופות או הותיר חותם מיוחד על עולם הקולנוע – אבל מתברר שבקרב הקהילה השחורה בארצות הברית הוא היה כל כך משמעותי, שהסרט החדש מקודם כ"ההמשך לסרט שפתח עידן חדש בקומדיה". הוא ראוי לציון גם כפעם הראשונה מזה זמן רב שבה קומדיה הפונה למגזר הזה מצליחה בלי שום מעורבות של טיילר פרי.

יתר הטבלה שקטה מאוד, כשאף סרט לא הכניס מעל 10 מיליון דולר. היחיד שיש לו סיבה למסיבה הוא "כוח משיכה", שהגיע השבוע לסימן הדרך המרשים של הכנסות בסך חצי מיליארד דולר ברחבי העולם. לשקט הזה יש סיבה: זה השקט שלפני הסערה. ביום שישי הקרוב ייצא לאקרנים – בארה"ב וגם אצלנו – "משחקי הרעב: התלקחות". הסרט הראשון באותה סדרה, שיצא בשנה שעברה, הכניס בסוף השבוע הראשון שלו סכום לא ייאמן של 152 מיליון דולר – אחת הפתיחות הגדולות ביותר אי פעם, ובקלות הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט שאינו המשך. עכשיו כשהסדרה מוכרת יותר, סרט ההמשך צפוי להתעלות אפילו על הסכום הזה, מה שמבטיח בשבוע הבא את אחת התופעות הקופתיות הגדולות ביותר של השנה, שלא לומר של כל הזמנים. עד לאיזה גבהים הוא יגיע? נחכה ונראה.

מחכים ל"משחקי הרעב: התלקחות"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully