וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "משחקי הרעב: התלקחות" – להיט ענק ואכזבה

24.11.2013 / 13:59

הפתיחה של ההמשכון בסדרת "משחקי הרעב" היתה עצומה בכל קנה מידה, ובכל זאת, היו שציפו לשיאים חדשים והתאכזבו. ובינתיים: וינס ווהן נופל על הפרצוץ

יח"צ - חד פעמי

בשנה שעברה, "משחקי הרעב" עשה היסטוריה: סרט שאינו המשך, לא בתלת-מימד ומבוסס על סדרת ספרים צעירה מאוד, שיצא בתאריך לא אטרקטיבי במיוחד – ולמרות כל אלה השיג את אחד מסופי השבוע הגדולים ביותר בתולדות הקופות בארצות הברית, עם 152 מיליון דולר. בבת אחת כמה דברים הפכו לברורים: ראשית, שלא מדובר פה בסרט בודד אלא בתחילתה של סדרה, ושנית, שזוהי אחת מסדרות הסרטים המצליחות ביותר של השנים הקרובות.

הציפיות מ"משחקי הרעב: התלקחות", אם כן, היו שהוא לכל הפחות יתעלה על הפתיחה המפלצתית של הסרט הראשון. סרטי המשך לסרטים שנחשבים אהובים ומוצלחים בדרך כלל מכניסים יותר, אפילו הרבה יותר, מהסרט המקורי. "התלקחות", מתברר, עמד במשימה – אבל בקושי.

הסרט הכניס ביום שישי בלבד 70 מיליון דולר. ההכנסות מסוף השבוע כולו צפויות להסתכם בכ-160 מיליון דולר. אלה הכנסות עצומות בכל קנה מידה אפשרי (לשם השוואה: במשך שלושת הימים הראשונים להקרנתו הסרט כמעט ועקף את מה ש"תור: העולם האפל" – בעצמו לא קוטל קנים – גרף במשך שלושה שבועות). זאת אחת מחמש הפתיחות הגדולות ביותר אי פעם, והגדולה ביותר אי פעם מחוץ לחודשי הקיץ. חשוב יותר, הקהל מחוץ לארצות הברית למד גם הוא להכיר את קטניס אברדין. הצלחת הסרט הקודם בכל העולם היתה מינורית יחסית לפיצוץ הקופות בארצות הברית; הפעם, נראה שההצלחה גלובלית.

ובכל זאת, לא מדובר פה בקפיצה אדירה מהסרט הראשון. היו אפילו שחששו לשלומו של שיא הפתיחה הגדולה של כל הזמנים ("הנוקמים", 207 מיליון דולר) – ולכך, בינתיים, "משחקי הרעב" לא מתקרב.

היה עוד סרט השבוע: "הטעות הגדולה", הקומדיה עם וינס ווהן, הגשים את שמו. הטעות הגדולה של הסרט היתה לצאת באותו סוף שבוע עם "משחקי הרעב". הסרט הכניס כ-7.5 מיליון דולר – או בניסוח אחר: קצת פחות מ-5% מהכנסות "התלקחות". גם זה משהו.

מה חשבתם על "משחקי הרעב: התלקחות"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully