וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמש מצלמות שבורות" זכה באמי הבינלאומי

26.11.2013 / 10:48

"אני הפלסטיני הראשון שזוכה באמי", אמר עימאד בוראנט, שביים עם גיא דוידי את סרט התעודה המצליח, מעל במת הטקס

יח"צ - חד פעמי

"חמש מצלמות שבורות" זכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בטקס פרסי האמי הבינלאומי שהתקיים אמש (שני) בניו יורק זו הפעם ה-41, בהנחייתו של ג'ון אוליבר. סרטם של עימאד בורנאט וגיא דוידי התמודד מול שלושה סרטים דוקומנטריים נוספים, "The Golden Hour" מניו זילנד, "My Mother Lady Bondong" מדרום קוריאה ו"5 de Mayo, Un Dia de Gloria" ממקסיקו. בוראנט היה זה שעלה על בימת הטקס בכדי לקבל את הפרס ושם אמר כי הוא "הפלסטיני הראשון שזכה באמי".

"חמש מצלמות שבורות", המגולל את את סיפורו של בוראנט ומאבקו נגד חומת ההפרדה, היה מועמד לאוסקר האמריקאי בשנה החולפת בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי לצד הסרט "שומרי הסף" של דרור מורה. בעבר זכה בפרס סרט התעודה הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים ובפרס הבימוי בתחרות סרטי התעודה של פסטיבל סאנדנס, וכמו כן נאלץ להתמודד עם עמותת קונצנזוס שהגישה פניה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה להעמיד לדין את יוצריו בגין הסתה ולשון הרע כנגד חיילי ומפקדי צה"ל.

מועמד ישראלי נוסף בטקס האמי הבינלאומי היה הפורמט המקורי היו "בת השכן רוצה להתחתן" של קשת ופוקסיה הפקות, שהיה מועמד לפרס בקטגוריית הבידור בז'אנר הלא מתוסרט והפורמט הדוקו-קומי, לצד תכניות מאוסטרליה, דרום אפריקה וקולומביה, אך מועמדותו לא הסתיימה בזכייה.

מה חשבתם על "חמש מצלמות שבורות"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully