וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת: "האלימות נגד נשים מתחילה בריאליטי"

26.11.2013 / 19:20

שרת התרבות תוקפת שוב את תרבות הריאליטי: "האלימות נגד נשים מתחילה כשתרבות הריאליטי מלמדת את בנותינו, שהעיקר בחיים זה פרסום מהיר וכסף קל"

שרת התרבות והספורט תוקפת שוב: בדיון מיוחד שהתקיים היום (שלישי) בכנסת לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, אמרה לימור לבנת כי "תופעת האלימות לא מתחילה ולא נגמרת בחוק היבש. אדרבא, כדי לעקור מן השורש את תופעת האלימות נגד נשים, יש להזכיר כי לא כל מה שחוקי ומותר הוא ראוי ורצוי. תופעת האלימות נגד נשים מתחילה כשתרבות הריאליטי מלמדת את ילדותינו שמה שחשוב עבורן בחיים זה פרסום מהיר וכסף קל. כשתוכניות הריאליטי מדגישות בפניהן כי כדי להתקדם בחיים, יש להצטייד במראה הנכון והגוף שלך הוא הסחורה החמה בשוק – כל הדברים האלה הינם חוקיים, אבל אינם ראויים. האם אלו הערכים שאנו מעוניינים להנחיל לילדנו?"' יש לציין כי לבנת גם משמשת יו"ר ועדת שרים לקידום מעמד האישה.

"כדי להילחם בתופעת האלימות נגד נשים, צריך להחזיר למרכז הבמה גם את הדיון בערכי החברה הישראלית ולדון בהתבהמות התרבותית שתוכניות הריאליטי גורמות", המשיכה. "היום הכל הפך לריאליטי. פליטי הריאליטי הפכו להיות גיבורי התרבות המובילים וילדינו מחונכים ולמדים מהם. אסור לתת לזה יד, כי זה יוביל לאסון תרבותי. יש לנו חובה מוסרית לעשות יותר כדי להרחיק את הילדים ובני הנוער מתוכניות הריאליטי, אשר מהוות 'מודל' תרבותי מעוות ומשחית".

עוד אמרה לבנת כי "התכנים בתוכניות הריאליטי, בפרסומות שונות והרשתות החברתיות מחדדים את המסרים הבעייתיים הללו, וחלקם אף מתייחסים לתופעת האלימות נגד נשים בהומור. אלו משתלבים באווירה ציבורית, שמקנה לגיטימציה לאלימות היומיומית והמתמשכת נגד נשים. האווירה הציבורית של היום היא כזו שקודם בודקים את אמינותן של המתלוננות. הן חוששות להעיד, לא רוצות להסתבך, לא רוצות להיחשף. אין פלא אפוא, שישנו חוסר אמון במוסדות, שאמורים להגן על אותן נשים, שאמורים להגן עלינו".

זוהי אינה הפעם הראשונה שלבנת תוקפת את תכניות הריאליטי. רק בשבוע שעבר היא יצאה נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כשכתבה בדף הפייסבוק שלה "הרשות השנייה, שאמורה להיות שומר הסף של ילדינו ושל התרבות הישראלית - מועלת בתפקידה. "אני לפעמים צובטת את עצמי, ואומרת - זה לא ייתכן. אי אפשר לפתוח טלוויזיה, הכל הפך לריאליטי".

מה דעתכם על הטענות של לבנת? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully