וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם התרבות נפרד מאריק איינשטיין

26.11.2013 / 23:30

חברים, אנשי תרבות ואמנים נפרדים הערב מאריק איינשטיין, שהלך לעולמו בגיל 74. "אני זמר בזכותו", אמר שלמה ארצי, שהפסיק את הופעתו ופרץ בבכי כששמע את הבשורה

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

חברים קרובים, אמנים, יוצרים ואנשי רוח ובמה התקהלו הערב (שלישי) בבית החולים איכילוב, שם הלך לעולמו אריק איינשטיין בגיל 74, כתוצאה ממפרצת באבי העורקים. בית היתר הגיעו לשם אורי זוהר, שלום חנוך, מיקי גבריאלוב, דורי בן זאב, שלמה וישינסקי, חיים כהן ועוד רבים.

"זה אסון גדול", אמר חברו שלמה וישינסקי מחוץ לבית החולים. "רק אתמול דיברתי איתו בטלפון. אני לא יודע מה להגיד, אני בהלם. לפני דקה עוד הייתי על הבמה. הוא של כולנו - לא רק שלי – של כל עם ישראל".

סיקור מיוחד: אריק איינשטיין הלך לעולמו

אורי זהר מגיע לבית החולים איכילוב ערב מות אריק איינשטיין. יותם רונן
אורי זוהר בבית החולים/יותם רונן

"זכיתי לעבוד עם הזמר הכי גדול בארץ ויצרנו ביחד שירים", כתב מיקי גבריאלוב בעמוד הפייסבוק שלו. "אדם משכמו ומעלה. בשלושת החודשים האחרונים חזרנו לעבוד על שירים חדשים. עצוב לי מאוד. יהי זכרו ברוך".

גם המוזיקאי שלמה ארצי הביע אבל כבד על לכתו של איינשטיין. ארצי, שהופיע במועדון הזאפה בתל אביב, ביקש בתחילת המופע כי לא יספרו לו במידה ואיינטשיין יילך לעולמו במהלכה, כי לא יעמוד בכך. הקהל בהופעה שמע את הבשורות והפסיק את ההופעה בעצמו, וכך נודע לארצי שביצע לבקשת הקהל את השיר "האיש ההוא" בבכי. גם מאיר ישראל, המתופף בהרכב של ארצי, לא יכול היה להתמודד עם הבשורות הקשות והשניים פרצו בבכי בחדר האמנים שמאחורי הקלעים. את שירו "חוזרים הביתה", הקליט ארצי ביחד עם איינשטיין - שיר שלוקח מתוך אלבומו של האחרון, "אושר אקספרס".

לכלי תקשורת שהתגודדו מחוץ למועדון סיפר ארצי "הסיבה שאני זמר היא בגלל אריק איינשטיין. בגיל 16 נהגתי להקשיב לו דרך הטרנזיסטור וחיקיתי אותו שר. אריק בשבילי זה הכל. בגללו אני שר, בגללו אני זמר. אריק בעצם היה גם המדינה לאורך כל שנותיו כאמן ולכן לכתו כל כך עצוב".

לאחר ההופעה כתב ארצי בעמוד הפייסבוק שלו: "לא יודע כמה מכם היו אמש בהופעה הראשונה בזאפה שטילטלה את הנפש של כולנו. נכנסתי להופעה במצב רוח מחורבן, כי כבר ידעתי שאריק במצב אנוש. הייתי מבולבל ובכל זאת ניסיתי לשדר עסקים כרגיל. כשרונית שחר שרה את 'אהוב יקר' כבר ידעתי שהוא מת, ואחר כך כשאמרתי לכם את זה, התחלתם לשיר ספונטנית את 'האיש ההוא', עמדתי ובכיתי וכשסיימתם לשיר ואמרתם כאיש אחד 'בואו נלך הביתה', כי הבנתם שאנחנו לא מסוגלים להמשיך, הייתם בעיני הקהל הכי מתחשב ורגיש בעולם. תודה לכם".

ארצי המשיך וכתב כי "נזכור את אריק כי הוא היה 'האדם שבזמרים', ולימד אותנו להכניס ולהוציא רגש אותנטי ולהבין את הצרכים הפשוטים שלנו, כמו להיות בבית, לעוף כמו גוזל, לנסוע לאט, ולשתות קפה בשבת בבוקר כשהיום יפה. אריק היקר שלנו, איזה מזל שהכרתי אותך מקרוב בסוף ימיך. יהי זכרך ברוך"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הזמרת ריטה עלתה על במת התכנית "הכוכב הבא" בה היא משתתפת לאחר השידור, והקליטה ביצוע ספונטני לשיר "ימי התום" לזכרו של איינשטיין. בעמוד הפייסבוק של הזמר ברי סחרוף, שעבד עם איינשטיין, נכתבו שתי מילים בלבד: "אבידה גדולה".

מאמ"י נמסר: "איגוד אמני ישראל המום, כואב ומרכין ראש הערב יחד עם הציבור הרחב על לכתו של אמן ענק, מהגדולים שידענו". יו"ר אמ"י, יענקלה מנדל, אמר: "אני קורא בשעה זו בפניה נרגשת למקבלי ההחלטות להעניק את פרס ישראל לאיינשטיין ז"ל ולהנציח את זכרו בדרך ראויה. תנחומינו למשפחה, לאמני ישראל ולציבור בישראל. יהי זכרו ברוך".

"לצערנו הרב, התבשרנו הערב על מותו הפתאומי של אריק איינשטיין", נמסר מאקו"ם. "אריק הוא מגדולי היוצרים והמבצעים שידענו, מעיין אינסופי של יצירה והשראה מוזיקלית. אקו?ם מחבקת את המשפחה ומשתתפת בצערה ובצער היוצרים בישראל על לכתו".

שלום חנוך מגיע לאיכילוב בעקבות  אשפוזו במצב קשה של אריק איינשטיין , נובמבר 2013. יותם רונן
שלום חנוך בבית החולים, הערב/יותם רונן

איינשטיין פונה הערב לבית החולים איכילוב בתל אביב, לאחר שסבל מקוצר נשימה, ולאחר מכן התמוטט בביתו. אחד מבני משפחתו התקשר למד"א. הוא עבר טיפול ראשוני במקום ובאמבולנס בדרך לבית החולים בוצעה בו החייאה. הרופאים חשדו בתחילה כי מדובר באירוע לב. אשתו, סימה אליהו, היתה לצידו בבית החולים, וכן חבריו צבי שיסל, מוני מושונוב ואלי ישראלי.

איינשטיין נחשב לגדול הזמרים בתולדות מדינת ישראל, בזכות עבודתו לאורך השנים עם יוצרים כמו שמוליק קראוס, שלום חנוך, מיקי גבריאלוב, יוני רכטר, יצחק קלפטר, שם טוב לוי ואחרים. בשנים האחרונות האט קצב עבודתו בתחום המוזיקלי, אולם רק השבוע נודע כי הוא צפוי לכתוב טור שבועי חדש בעיתון מעריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully