וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שלמה ארצי נפרד בדמעות מאריק איינשטיין

שלמה ארצי קיבל אמש באמצע הופעה את ההודעה כי אריק איינשטיין נפטר. הוא החל למרר בבכי ועמד חסר מילים מול הקהל ששר "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא". צפו ברגע המרגש

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

חברים, אנשי תרבות ואמנים נפרדים היום מאריק איינשטיין, שהלך לעולמו בגיל 74. שלמה ארצי, שהופיע במועדון הזאפה בתל אביב אמש, ביקש בתחילת המופע כי לא יספרו לו במידה ואיינשטיין יילך לעולמו במהלכה, כי לא יעמוד בכך. הקהל בהופעה שמע את הבשורות והפסיק את ההופעה בעצמו, וכך נודע לארצי, שהצטרף בבכי לשירת הקהל של השיר "האיש ההוא". גם מאיר ישראל, המתופף בהרכב של ארצי, לא יכול היה להתמודד עם הבשורות הקשות והשניים פרצו בבכי בחדר האמנים שמאחורי הקלעים. את שירו "חוזרים הביתה", הקליט ארצי ביחד עם איינשטיין - שיר שלוקח מתוך אלבומו של האחרון, "אושר אקספרס".

לכלי תקשורת שהתגודדו מחוץ למועדון סיפר ארצי "הסיבה שאני זמר היא בגלל אריק איינשטיין. בגיל 16 נהגתי להקשיב לו דרך הטרנזיסטור וחיקיתי אותו שר. אריק בשבילי זה הכל. בגללו אני שר, בגללו אני זמר. אריק בעצם היה גם המדינה לאורך כל שנותיו כאמן ולכן לכתו כל כך עצוב".

צפו ברגע המרגש

לאחר ההופעה כתב ארצי בעמוד הפייסבוק שלו:

"לא יודע כמה מכם היו אמש בהופעה הראשונה בזאפה שטילטלה את הנפש של כולנו. נכנסתי להופעה במצב רוח מחורבן, כי כבר ידעתי שאריק במצב אנוש. הייתי מבולבל ובכל זאת ניסיתי לשדר עסקים כרגיל. כשרונית שחר שרה את "אהוב יקר" כבר ידעתי שהוא מת, ואחר כך כשאמרתי לכם את זה, התחלתם לשיר ספונטאנית את "האיש ההוא ",עמדתי ובכיתי וכשסיימתם לשיר ואמרתם כאיש אחד "בואו נלך הביתה ", כי הבנתם שאנחנו לא מסוגלים להמשיך, הייתם בעיני הקהל הכי מתחשב ורגיש בעולם. תודה לכם".

ארצי המשיך וכתב כי "נזכור את אריק כי הוא היה "האדם שבזמרים", ולימד אותנו להכניס ולהוציא רגש אותנטי ולהבין את הצרכים הפשוטים שלנו, כמו להיות בבית, לעוף כמו גוזל, לנסוע לאט, ולשתות קפה בשבת בבוקר כשהיום יפה. אריק היקר שלנו, איזה מזל שהכרתי אותך מקרוב בסוף ימיך. יהי זכרך ברוך"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully