וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: סוף שבוע של להיטי ענק

1.12.2013 / 11:42

"משחקי הרעב: התלקחות" מוכיח בשבוע השני להקרנתו שהוא להיט מפלצתי, אבל גם "לשבור את הקרח" של דיסני מכניס סכומים עצומים, ושובר שיאים עבור האולפן

יח"צ - חד פעמי

זה היה סוף שבוע של אש וקרח: חופשת חג ההודיה האמריקאי היתה העמוסה ביותר אי פעם בקולנוע, ובעוד שובר הקופות העצום "משחקי הרעב: התלקחות", בכיכובה של הנערה הבוערת ג'ניפר לורנס, שומר על נתונים גבוהים, הצטרפו שתי נערות-קרח ב"לשבור את הקרח" של דיסני, שהוכיח את עצמו כלהיט לא קטן בפני עצמו.

"משחקי הרעב: התלקחות" השיג בשבוע שעבר פתיחה מפלצתית של 158 מיליון דולר. הסכנה הצפויה לסרטים שנהנים מפתיחות ענק – בעיקר כשמדובר בסרטי המשך – היא התרסקות בסוף השבוע השני. אבל ל"התלקחות" זה לא קרה: הסרט הכניס לאורך שלושת ימי סוף השבוע השני שלו עוד 74 מיליון דולר, ובתוספת שני ימי החג הקודמים (רביעי וחמישי) – 111 מיליון דולר. התוצאה היא שבתוך עשרה ימי הקרנה בלבד הסרט הגיע מרחק נגיעה מהכנסות כוללות של 300 מיליון דולר בארצות הברית בלבד – והיד עוד נטויה. הכנסותיו בכל העולם עברו כבר את החצי מיליארד, והסרט צפוי להתמקם במקום מכובד ברשימת שוברי הקופות הגדולים של כל הזמנים.

במקום שני מכובד ביותר נמצא "לשבור את הקרח", סרט האנימציה החדש של דיסני. הכנסות הסרט צפויות להסתכם ב-66 מיליון דולר במשך סוף השבוע (וכ-93 מיליון דולר בחג כולו) – מה שהיה בפני עצמו שיא של כל הזמנים להכנסות סרט בסוף השבוע של חג ההודיה, אלמלא "התלקחות" שבר במקביל את אותו שיא עצמו. זו גם הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרטי האנימציה של דיסני, לאחר ש"פלונטר" ו"ראלף ההורס", שני הסרטים הקודמים של האולפן, פתחו שניהם עם כ-49 מיליון דולר כל אחד.

עם שתי הצלחות כאלה, אין פלא שכל שאר הסרטים החדשים בטבלה נדרסו ללא רחמים. "בחזית", סרט האקשן עם ג'ייסון סטייטהאם וג'יימס פרנקו הכניס רק כ-9 מיליון דולר; "גנבת הספרים", העיבוד לספרו של מרקוס סוזאק, ביקש להיכנס לתחרות על האוסקר אבל קיבל תגובה פושרת גם מהמבקרים וגם מהקהל, עם הכנסות של פחות מ-5 מיליון דולר. "פילומנה" עם ג'ודי דנץ', עוד אוסקריסט פוטנציאלי בהפצה מוגבלת יותר, הגיע לכשלושה מיליון דולר. הכושל ביותר היה הרימייק של ספייק לי לסרט הקוריאני "שבעה צעדים": עם הכנסות של פחות ממיליון דולר, הוא לא יצליח להשתלב אפילו בין עשרת הגדולים.

מה חשבתם על "לשבור את הקרח"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully