וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני סרטים ישראלים בפסטיבל סאנדנס

5.12.2013 / 12:27

הקולנוע הישראלי לא נח – שני סרטי תעודה מתוצרת הארץ ישתתפו בפסטיבל העצמאי היוקרתי: "הנסיך הירוק" יפתח את האירוע, ו"לכודים ברשת" יתחרה גם הוא

עוד הישג לקולנוע הישראלי: אתמול (רביעי) פרסם פסטיבל סאנדנס, פסטיבל הקולנוע העצמאי היוקרתי, את התכנית הרשמית שלו לשנה הבאה, ובה כלולים שני סרטים תיעודיים מישראל, כאשר אחד מהם יפתח את הפסטיבל שיתקיים ב- 16 בינואר בפארק סיטי, יוטה, ארה"ב.

"הנסיך הירוק" ("The Green Prince"), בבימויו של נדב שירמן ("חדר חושך", "מרגל השמפניה"), יפתח את תחרות ה-World Cinema Documentary של הפסטיבל, וסרט ישראלי נוסף שהתקבל לתחרות הוא "לכודים ברשת" ("Web Junkies"), בבימוי שוש שלם והילה מדליה ("למות בירושלים", "רוקדים ביפו"), שזכה בפרס השופטים בפסטיבל ירושלים האחרון ושודר בערוץ יס דוקו (שני הסרטים הופקו עבור הערוץ) באוגוסט. הסרט הקודם של הערוץ שהתחרה בסאנדנס, "שתיקת הארכיון", זכה בשנת 2010 בפרס העריכה. "הנסיך הירוק" י?יצא במהלך השנה הבאה להפצה קולנועית מסחרית בישראל.

"הנסיך הירוק" מבוסס על רב המכר "בן החמאס" מאת מוסעב חסן יוסף, והוא מותחן דוקומנטרי המגולל את סיפורו של אחד ממקורותיו הבכירים של השב"כ אשר גויס כמרגל בצמרת תנועת החמאס ופעל בשורותיה למעלה מעשור. "לכודים ברשת" " הינו סרט דוקומנטרי המתעד את המתרחש בקליניקת הגמילה מאינטרנט לבני נוער הראשונה בעולם ודן בנושאים הקשורים לזכויות הילדים שמאושפזים בכפייה, להפרעת ההתמכרות לאינטרנט וכיצד סין, המדינה הראשונה שסיווגה את ההתמכרות לאינטרנט כהפרעה קלינית, מתמודדת עם התופעה.

השנה יתקיים פסטיבל סנדאנס ה-30 במספר. זהו פסטיבל שנוסד על-ידי השחקן רוברט רדפורד, ונחשב לפלטפורמת הסרטים העצמאיים הגדולה ביותר בעולם, המציגה בכורות עולמיות ובינלאומיות של סרטי עלילה וסרטי תעודה. השנה הוגשו לפסטיבל 12,218 סרטי תעודה ועלילה, ומהם נבחרו 118 סרטים מ-37 מדינות, כאשר בארבע התחרויות הרשמיות משתתפים בסך הכל 34 סרטים. בתחרות היוקרתית World Cinema Documentary בה כלולים שני הסרטים מישראל, משתתפים 12 סרטים מאנגליה, צרפת, גרמניה, רוסיה, דנמרק, סוריה, קנדה, דרום קוריאה, שבדיה ופינלנד.

ראיתם את הסרטים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully