וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמני ישראל בוחרים: שירים אהובים בנושא זכויות אדם

8.12.2013 / 0:03

לכבוד יום זכויות האדם הבינלאומי, נינט, ערן צור, דודו טסה, בני בשן, אלישע בנאי ועוד מוזיקאים בוחרים את השירים הכי מרגשים, מטלטלים ומעוררי מחשבה בנושא

לקראת יום זכויות האדם, אמנים רבים נענו לקריאת תחנת הרדיו 88FM ובחרו שירים שמסמלים עבורם את המאבק החשוב למען זכויות אדם. השירים ישודרו בתכנית מיוחדת, ביום שלישי 10.12.13 בין השעות 20:00-22:00. עורך ומגיש: איציק יושע.

ערן צור: "Strange Fruit" של בילי הולידיי

"זהו שיר מרגש עד דמעות ומדבר על תליית שחורים על ידי לבנים בשל אמתלות שונות שכלל לא מצדיקות תלייה. הולידיי אומרת שהיא רואה פירות מוזרים משתלשלים מהעצים ומתכוונת לאותם תלויים. הדימוי הזה מזעזע אותי".

קרולינה: "A Change is Going to Come" של סאם קוק

"כשסאם קוק כתב את השיר 'A change is gonna come' בשנת 63' המדינה שהוא חי בה סערה סביב נושא זכויות האדם. קוק שמע את 'Blowing In The Wind' והחליט לקפוץ למים ולכתוב גם שיר על המאבק שהתחולל. עד אז הוא שר בעיקר שירים מתקתקים.

"בבית הרביעי, אחרי שהוא מתאר את הגזענות שהוא נתקל בה, הוא פונה למי שהוא מכנה 'אח שלי' - ומבקש ממנו 'עזור לי בבקשה', אבל גם הוא מוריד אותו על ברכיו בסופו של דבר. כל אחד מאתנו יכול להיות יום אחד במקום של קוק כמו שכל אחד גם יכול להיות במקום של זה שמבקשים ממנו עזרה, ואני מקווה שהתשובה שניתן למי שמבקש מאתנו את מה שמגיע לכל אדם, לא תהיה כמו בשיר, ושהשינוי שקוק דיבר עליו לפני 50 שנה קרוב יותר מתמיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

נינט: "Redemption Song" של בוב מארלי

"כל פעם שאני שומעת את השיר הזה, דמעות נקוות בעיניי והגרון שלי נחסם. כמה יופי ופשטות ואמת עמוקה. אני חושבת שאין צורך להסביר מדוע בחרתי את השיר הזה לכבוד היום הזה.

"פשוט תקשיבו".

עמיר לב: "Mon Amour" של אמאדו ומרים

"החיים העצובים של החלשים והמיעוטים כמעט בכל מקום בעולם נהיים רק יותר קשים ככל שהזמן עובר. וגם אצלנו העניים, הפליטים, ועם שלם שכבר כבוש כמעט 50 שנה. אמאדו ומרים, זוג עיוורים ממאלי, שרים על אהבה".

דודו טסה: "כדי לחיות" של שלום חנוך

"טקסט בעוצמה שמעבירה את ההתעסקות היומיומית שלנו בחיים, כשבעצם אנו שוכחים כל הזמן את העכשיו ואת הלהיות ואת החופש לבחור".

לאה שבת: "לו יהי" בביצועה של חוה אלברשטיין

"כל שנבקש לו יהי, זאת כבר התחלה שמלטפת את הלבבות. אין אדם שאין לו רצונות, ובשיר הזה לא מבקשים מגדלים גדולים, אלא דברים שמחזקים ושומרים על רוח האדם. כמו שאומרים, לו יהי בקטנה, באנושיות של הבן אדם".

בני בשן: "We Shall Overcome" של פיט סיגר

"כי זה שיר שמאמין באנושיות יותר מכל דבר אחר".

אלישע בנאי: "Won't Back Down" של תום פטי

"אחד השירים שתמיד גורמים לי להרים את הראש למעלה (חוץ מכל השירים של בוב מארלי) ולא משנה מה קרה או מה קורה, לרצות להמשיך קדימה. שיר גדול מאחד האלבומים הגדולים אי פעם, 'Full Moon Fever'.

"ישנו עוד ביצוע נפלא של השיר הזה של ג'וני קאש ביחד עם תום פטי ושוברי הלבבות באחד מהאלבום של סדרת 'American' של ג'וני קאש. שיר גדול שתמיד חודר לי ללב גם לירית וגם מלודית".

יום זכויות האדם הבינלאומי שמובל על ידי האגודה לזכויות האזרח בישראל יצוין השנה בשלל אירועים שיוקדשו כולם לזכויות האדם.

יום זה נבחר על ידי האו"ם ונועד להעלות את המודעות לזכויות הטבעיות שיש לכל אדם באשר הוא: הזכויות לכבוד, לשיוויון, לחיים, לחופש, לביטחון.

פרטים על האירועים שיתקיימו


ומה השירים האהובים עליכם שמדברים על זכויות ושוויון? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully