וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת אסתר שטרייט וורצל הלכה לעולמה

7.12.2013 / 22:59

וורצל, מחברת "אליפים" ו"אורי" הידועה בעיקר בזכות ספריה לילדים ולנוער, הלכה לעולמה בגיל 81 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה

החודש הקשה של התרבות העברית נמשך: היום (שבת) הלכה לעולמה הסופרת אסתר שטרייט וורצל, מבכירות הסופרות לילדים ולנוער בישראל, והיא בת 81. וורצל, שספרה הראשון, "מן המצר", פורסם ב-1962, הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. היא הותירה אחריה בעל, שלושה ילדים וחמישה נכדים.

וורצל ידועה במיוחד בזכות ספריה "אורי" (1969), אודות נעוריו של יליד הארץ בשנותיה הראשונות, ו"אליפים", זוכה פרס זאב לספרות ילדים שעובד בשנים האחרונות לסדרת טלוויזיה מצליחה לנוער. היא נולדה בפתח תקווה לסופר שלום שטרייט, ופרסמה את סיפורה הראשון כבר בגיל 12. לאורך השנים פרסמה ספרים רבים, רובם לבני הנעורים, כאשר רבים מהם עוסקים בשנות הקמת היישוב העברי ובשואה.

וורצל התמידה בכתיבה עד לפני כחצי שנה, אז נחבלה בראשה בעקבות נפילה, ממנה לא הצליחה להתאושש. בשנת 2008 הוציאה את ספרה האחרון, "קיץ כתום", שעסק בתכנית ההתנתקות מנקודם מבטם של המתנחלים. עם צאתו העידה על עצמה כי היא תומכת בימין הציוני-לאומי.

"אסתר, מסופרות הילדים והנוער החשובות והמשפיעות במדינת ישראל, שבמשך עשרות שנים עניינה וריתקה דורות של ילדים בעשרות מספריה וסיפוריה הידועים", אמרה עלי שרת התרבות, לימור לבנת, בהודעה ששחררה. "כתיבתה הייחודית הפכה חלק מספריה לרבי מכר, ביניהם 'אורי' ו'אליפים', שאף עובד לסדרת טלוויזיה, ותוכנם רלוונטי ואקטואלי היום כמו ביום כתיבתם. בעולם הטכנולוגי והמיידי בו אנו חיים, ספריה וכתיבתה בעלי חשיבות עליונה לעידוד קריאה בקרב צעירים ומהווים נכסי צאן ברזל בעולם ספרות הילדים והנוער. ספריה יישארו לנצח צוואתה. מוסרת את תנחומיי למשפחתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully