וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום מבקרי הקולנוע: "מי מפחד מהזאב הרע" סרט השנה

8.12.2013 / 17:30

המותחן הפסיכולוגי המדובר של צמד הבמאים נבות פפושדו ואהרון קשלס הוא הסרט הישראלי הטוב ביותר לשנת 2013, לפי בחירת פורום מבקרי הקולנוע בישראל

יח"צ - חד פעמי

פורום מבקרי הקולנוע בישראל בחר ברשימת הסרטים הטובים ביותר לשנת 2013: לסרט הטוב ביותר נבחר "מי מפחד מהזאב הרע" של צמד הבמאים והתסריטאים אהרון קשלס ונבות פפושדו. צמד הבמאים גם זכה בפרס הבימוי הטוב ביותר, קטגוריה אותה יחלקו עם הבמאי יובל אדלר על סרטו "בית לחם".

השחקן היית'אם עומארי נבחר לשחקן הטוב ביותר השנה על תפקידו בתור בדאווי, סגן מפקד גדודי אל-אקצה בסרט "בית לחם", וסיוון לוי, השחקנית הראשית בסרט "שש פעמים", נבחרה לשחקנית הטובה ביותר. רונה סגל נבחרה בקטגוריית התסריט, עבור זה שכתבה לסרט "שש פעמים".

לתגלית השנה נבחר הבמאי תום שובל – תסריטאי ובמאי הסרט "הנוער", ובפרס להישג האמנותי של השנה זכו ארי פולמן, יוני גודמן, דוד פולונסקי וצוותם על עבודת האנימציה בסרט "כנס העתידנים". "כוח משיכה" של הבמאי אלפונסו קוארון נבחר לסרט הזר הטוב ביותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט הזר. "כוח משיכה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזוכים נבחרו מתוך כלל הסרטים שהוקרנו בישראל בין ינואר לאמצע דצמבר 2013. הפרסים, כך מדגישים בפורום מבקרי הקולנוע, אינם כספיים – אלא הצהרתיים ומוענקים מטעמי איכות. "זו הפעם הראשונה שמתכנס פורום המבקרים, שהוקם במאי 2013, להצביע עבור הסרטים והיוצרים שהעשירו את מסכי הקולנוע הישראלים השנה" מסר פבלו אוטין, יו"ר פורום מבקרי הקולנוע בישראל. "אנו נדאג לשמר אירוע חשוב זה מדי שנה, מתוך אמונה שאחד מתפקידי המבקרים, הן כיחידים והן כקבוצה, הוא מתן הוקרה ליוצרים ולשחקנים בכדי לעודד יצירה איכותית וצפייה בה. יתרה מכך, אנו מוקירים גם את עבודתם של מפיצי הסרטים על הבאת סרטים איכותיים למסכינו".

פורום מבקרי הקולנוע הוא תא בתוך ארגון העיתונאים וחובק 22 מבקרי קולנוע – נציגי המדיה הכתובה, המשודרת והאלקטרונית. בישיבת הפורום, מבקרי הקולנוע בחרו גם בצוות המנהלי שיוביל את הארגון במהלך השנה הקרובה: פבלו אוטין ("סריטה") – יו"ר הפורום; יעל שוב ("טיים אאוט") – סגנית יו"ר הפורום; שי שגב ("מגפון") ורון פוגל ("ערב טוב ישראל" - ערוץ 1) – ועדת האתיקה וקבלה. בנוסף, פורום מבקרי הקולנוע ישמש גם כנציג ישראל ב"פיפרסקי" (הפדרציה הבינלאומית של מבקרי הקולנוע).

מה דעתכם על הבחירות? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully