וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליימוביל 16: שירי השנה של 2013 – חלק ראשון

אמרי מרמור

13.12.2013 / 0:00

הטור של אמרי מרמור בוחר את שירי השנה של וואלה! תרבות, והפעם – חלק ראשון: דיוויד בואי מתקמבק, ג'סטין טימברלייק מגלומן, אמינם מדהים ומיילי סיירוס דופקת פטיש בראש

תנו למבקר לגבש רשימה של אלף שירי שנה, והוא עדיין יתאבל על השיר האלף ואחד שהוא לא הצליח להכניס. אז 30 הוא מספר טוב כמו כל מספר אחר. הרי גם ככה השיר שאתם הכי אוהבים לא נמצא כאן, ויש שיר שאתם לא סובלים שקיבל מקום גבוה מדי ומה זאת הרשימה המעצבנת הזאת בכלל. יהיה כיף. בואו נתחיל – והפעם, מקומות 30 עד 11.

30. Danny Brown – Lonely

השיר הטוב ביותר מהצד ה"בוגר" והמהורהר של אלבומו האחרון והמעולה של דני בראון. בראון מנצל הפקה חלומית של פול וייט לרגע של התבוננות פנימית כנה, בלי לברוח לזעזועים זולים. חופשה מרתקת מפרסונת השד הטזמני הרגילה שלו.

29.Charli XCX – You (Ha Ha Ha)

"I Love It" של אייקונה פופ הוא עדיין הלהיט הגדול ביותר בקריירה של Charli XCX, אבל הגלולה המרה "You (Ha Ha Ha)" הוא הסיבה להמשיך לעקוב אחריה, עם אווירת גירל פאוור ניינטיזית, סימפול מעולה של Gold Panda ופזמון על איך שהיא שידעה שהבחור שלה יהרוס הכל. כמה טוב להיות צודקת.

28. Mikal Cronin – Weight

השיר שפותח את האלבום השני והמצוין של מיקל קרונין מטעה בפשטותו. שיר פאוור פופ מושלם וחף מגימיקים על הפער שבין הרצון בשינוי לבין הקושי לעשות את הצעד הראשון. אין שורה שקל יותר להזדהות איתה מ"אני לא מוכן לעוד יום שבו אני נכשל בלהיות חדש".

27. My Bloody Valentine – Only Tomorrow

מי היה מאמין שקווין שילדס באמת יחזור השנה לחרב לנו את הרמקולים? השירים החדשים של My Bloody Valentine נשמעים כמו התפתחות ישירה מ"Loveless", כאילו לא עברו 12 שנים. זאת אותה בריכה של רעש חלומי, רק שהפעם אפשר להרגיש שמילאו אותה בני אנוש.

26. Justin Timberlake – Mirrors

ה"20/20 Experience" של טימברלייק הכיל לא מעט שירים ראויים (בעיקר החלק הראשון) אבל "Mirrors" הוא זה שנשמע כמו אירוע. כמו כל התפוקה של טימברלייק השנה, גם הוא ארוך מדי ויש לו מילים בעייתיות שקצת גורמות לשיר להישמע כמו סרנדת אהבה של טימברלייק לעצמו. ולמרות זאת, אי אפשר לעמוד בפני השילוב של הפקה רוויית ביטבוקס של טימבלנד עם הכריזמה של ג'סטין כשהוא מוצא פזמון גדול לנעוץ בו את השיניים.

25. Rhye – Open

בזכות הכינורות העדינים בפתיחה, האינטימיות, הקול המלטף של מייק מילוש שרק מבקש מאהובתו להשאיר את העיניים פקוחות עוד קצת, שהלילה הזה לא יגמר – "Open" הוא השיר הרומנטי ביותר של 2013.

24. Pusha T feat. Kendrick Lamar – Nosetalgia

Pusha T מנצל את הביט המאיים לטיול נוסטלגי בין סוחרי סמים וחברי ילדות שאבדו וחוזר סוף סוף לכושר של ימי הקליפס. קנדריק למאר נותן בית מבריק (כי בתים מבריקים זה מה שהוא עושה) וכמעט מצליח לגנוב את השיר.

23. Miley Cyrus - Wrecking Ball

תגידו מה שתגידו על התנהלותה של הפרובוקטורית המחושבת, מיילי סיירוס יודעת לשיר ו"Wrecking Ball" הוא בלדת הפופ הטובה של השנה. כל פעם שהפזמון נכנס זה ברור שהשיר הזה היה הופך ללהיט ענק גם בלי העירום והטרדת הפטישים.

22. David Bowie - Where Are We Now?

החזרה של דיוויד בואי לא דרשה אף הסתייגות נוסח "הכי טוב שלו מאז" או "אין מה לצפות ליצירת מופת". "Where Are We Now" הוא קינה שקטה ונוגעת לנעורים שחלפו תוך כדי שוטטות ברחובות ברלין. לא מדובר כאן בערך נוסטלגי או כבוד להישגי העבר. יש כאן רק את הערך של אמנות גדולה.

21. Kacey Musgraves – Merry Go Round

קייסי מאסגרייבס היא הדבר הכי טוב שקרה לקאנטרי השנה. היא כותבת שירים מצויינת ששרה בכיף גם על סטוצים וזכויות להומואים בלב ז'אנר שהפך לגטו שמרני. בשמיעה ראשונה עלולים להשוות אותה לטיילור סוויפט, אבל "Merry Go Round" הוא שיר מר וחד אבחנה הרבה יותר משהייתם מצפים.

20. Nick Cave and The Bad Seeds – Higgs Boson Blues

רצף אסוציאציות אפל ומתעתע שמוביל את ניק קייב מהעסקה של רוברט ג'ונסון עם השטן ועד לחזון נבואי על "האנה מונטנה עושה את הסוואנה" בזמן שמדענים מגלים את אלוהים בין החלקיקים. ללא ספק השיא של האלבום האחרון של קייב, ומופת של כתיבה חופשית.

19. Chance The Rapper – Chain Smoker

צ'אנס דה ראפר הוא המרענן הרשמי של ההיפ הופ של 2013, והמיקסטייפ שלו "Acid Rap" הוא מהטובים של השנה. "Chain Smoker" סוגר את המיקסטייפ הזה בהיי – הוא כיפי בטירוף, מורכב הרבה יותר משהיית מצפה, וסובל מהפרעת קשב. החלק הכי טוב? זה שבו צ'אנס שר על איך שזה החלק הכי טוב.

18. Stromae – Papaoutai

סטרומה הוא זמר בלגי עם שורשים ברואנדה שהפך בשנים האחרונות לאחד מהכוכבים הגדולים באירופה בזכות שילוב של דאנס היפ הופ ומוזיקת עולם. "Papaoutai" הוא במקביל שיר כואב ואישי על אב שלא נוכח והמנון מסיבות משובח וסוחף.

17. Neko Case – Night Still Comes

ניקו קייס נשמעת נחושה ומלאת חיים גם כשהיא כותבת על תקופה של טרגדיות לא צפויות ("הגאות מרסקת את כל התכניות הטובות ביותר שלי אל החול") ונעזרת במקהלת גוספל כדי לשכנע אותנו או את עצמה שהכל עניין של פרספקטיבה. אולי לא ידעת שתפסת כוכב נופל רק כי לא החזקת אותו בזווית הנכונה. כמה יפה.

16. Sky Ferreira – I Blame Myself

אחרי כל העיכובים, הגניזות וההשקעה הגוברת בדוגמנות על חשבון המוזיקה, אף אחד לא ציפה לאלבום בכורה ראוי מסקיי פררה. גם סקיי פררה ידעה בדיוק איך היא מצטיירת, אז היא כתבה על זה את אחד מהשירים הטובים של השנה. תזכורת בינה לבין עצמה לכך שאין דבר מיותר יותר מלכעוס על טוקבקיסטים.

15. Eminem – Rap God

אמינם סותם את הפה לכל מי שהיה צריך תזכורת לעובדה שעדיין אף אחד לא נוגע בו בכל מה שקשור ליכולת טכנית. תצוגת תכלית בת שש וחצי דקות שמהווה את התשובה הטובה ביותר שנשמעה השנה לבית של קנדריק למאר ב"Control".

14. Drake – Hold On We're Going Home

יש משהו כל כך חסר מאמץ בשיר הזה שבו דרייק מרשה לעצמו להיות זמר פופ עד הסוף. "Hold On Were Going Home" הוא שיר אהבה כל כך רך ומזמין שהוא לא חייב להיות מחוכם או הגיוני. העיקר שהוא כן.

13. Arctic Monkeys – Do I Wanna Know

יש כל כך הרבה ביטחון קריר בריף הגיטרה הזה ובתופים הפועמים, אבל למרות ההשקעה בבלורית ובסקיני ג'ינס חדשים אלכס טרנר הוא עדיין קצת נער מבוהל שלא מעז לעשות את הצעד הראשון. כזה שצריך את ריף הגיטרה היעיל של השנה מאחוריו כדי לאזור קצת אומץ.

12. Disclosure – White Noise

כל אחד מהסינגלים האחרים מתוך "Settle" יכול היה להיכנס כאן באותה מידה, אבל אם חייבים לבחור בואו נלך על "White Noise", כי מי יכול לסרב לשילוב של המלודיה המובילה הזאת עם הכריזמה של אלונה פרנסיס.

11. Son Lux – Lost It To Trying

ריאן לוט מתעלה על עצמו עם פיסת המוזיקה העשירה והמתגמלת ביותר שהוציא בקריירה.

החלק השני של הרשימה - עשרת הגדולים - יעלה ביום ראשון

דרגו את שירי השנה שלכם במצעד של גלגלצ

מהם שירי השנה שלכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully