וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית ג'ואן פונטיין הלכה לעולמה

16.12.2013 / 10:03

כוכבת "רבקה" ו"חשד" של אלפרד היצ'קוק, זוכת פרס האוסקר לשנת 1942, הלכה לעולמה בגיל 96 – כך אישרה היום (שני) העוזרת האישית שלה

שחקנית הקולנוע והתיאטרון ג'ואן פונטיין הלכה לעולמה בגיל 96, כך אישרה היום (שני) העוזרת האישית של השחקנית האגדית. פונטיין זכורה מתפקידיה האגדיים בסרטי היצ'קוק, "רבקה" ו"חשד".

פונטיין נולדה בטוקיו לזוג הורים בריטיים, ולאחר שהיגרה המשפחה לקליפורניה, דחקה אמה בה ובאחותה הגדולה לפרוץ בעולם המשחק. בשנת 1919 נפרדו הוריה של פונטיין ויחד עם אמה ואחותה, היגרו לארצות הברית והתיישבו בסרטוגה, קליפורניה. פונטיין חזרה לבדה לטוקיו בכדי להשלים שם את לימודיה, ולאחר ששבה לארה"ב החליטה בעקבות אחותה (אוליביה דה הבילנד, "חלום לילי קיץ" ו"חלף עם הרוח", כיום בת 97) להפוך לשחקנית בלוס אנג'לס. היא כינתה את עצמה בשם ג'ואן בורפילד בכדי ליצור לעצמה זהות נפרדת משל אחותה ולמנוע בלבולים.

בשנת 1935 הוחתמה באולפני MGM והופיעה לראשונה בתפקיד בסרט הכושל "No More Ladies". שנתיים לאחר מכן הופיעה לצד פרד אסטר בסרט המוזיקלי "עלמה במצוקה". גם סרט זה לא זכה להצלחה גדולה בזמנו כיוון שהקהל לא חיבב ממש את פונטיין כתחליף לבת הזוג הקודמת של אסטר, ג'ינג'ר רוג'רס.

הצלחתה הראשונה הייתה בסרטו של היצ'קוק משנת 1940, "רבקה". סרטו הראשון של הבמאי שהופק בארה"ב. על תפקידה הראשי בסרט קיבלה מועמדות לאוסקר. את עיקר תהילתה בהוליווד קנתה בשנות ה-40 וה-50, כאשר השיא היה זכייתה בפרס האוסקר בשנת 1942 עבור תפקידה בסרט "חשד". בטקס התמודדה פונטיין על הפרס מול אחותה הגדולה, שהיתה מועמדת עבור תפקידה בסרט "עכבו בעד השחר". זכייתה של פונטיין הובילה לנתק מתוקשר של עשרות שנים בין השתיים.

בשנת 1966 השתתפה בסרט האיטלקי "המכשפות", שהורכב מחמישה סיפורים קצרים בבימויים של ויטוריו דה סיקה, פייר פאולו פאזוליני, לוקינו ויסקונטי, מאורו בולוניני ופרנקו רוסי. היתה זו הופעתה הקולנועית האחרונה. בשנת 1980 השתתפה באופרת הסבון "Ryan's Hope", שעל תפקידה בה קיבלה מועמדת לפרס אמי. בשנת 1978 הוציאה לאור את ספרה האוטוביוגרפי, "No Bed of Roses".

פונטיין נישאה לארבעה גברים: השחקן הבריטי בריאן אהרן, המפיק ויליאם דוזייר, המפיק קולייר יאנג ואלפרד רייט הבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully