וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: רון בורגנדי מכה את ההוביט

22.12.2013 / 22:11

סרט ההמשך ל"והרי החדשות" כמעט מנצח את "ההוביט 2", טום הנקס כבר לא מייצר מזומנים כמו פעם ו"ללכת בין דינוזאורים" משאיר את המשקיעים מאוכזבים. הקופה הרושמת של השבוע

בזמן חופשת הכריסטמס האמריקאים הולכים לקולנוע יותר מבכל שבוע אחר בשנה, ולכן, כמובן, התקופה הזאת מביאה תמיד סרטים רבים מכל הסוגים: סרטי איכות שעומדים להתחרות על האוסקר בקרוב וסרטים שלא יקבלו שום אוסקר אבל עשויים להיות כיפיים בכל זאת.

הרבה סרטים הגיעו להפצה רחבה השבוע, אבל אף אחד מהם לא נראה כמו להיט גדול באמת - ואף אחד מהם לא הדיח מהפסגה את "ההוביט: מפלתו של סמאוג". וזאת על אף שהכנסות ההוביט לא מאוד מרשימות: החלק השני של הטרילוגיה ממשיך לפגר אחרי הסרט הראשון מבחינת הישגים קופתיים. בסוף השבוע הוא השיג כ-31 מיליון דולר ("ההוביט" הראשון הכניס בתקופה המקבילה בשנה שעברה 37 מיליון), ובסך הכל הוא הכניס עד היום כ-127 מיליון דולר (ההוביט הראשון – 150).

מי שכמעט והביס את ההוביט השבוע היה שדרן החדשות האגדי רון בורגנדי. השדרן, בגילומו של וויל פרל, הוא גיבור "Anchorman" ("הרי החדשות"), קומדיה מ-2004 שעל אף היותה מאוד מצליחה ומעוד מוערכת לא הוקרנה בבתי הקולנוע בארץ, משום מה. זה לא הפריע לה להפוך לסוג של קלאסיקה, והיום הסרט מדורג במשאלי קהל כאחת הקומדיות הגדולות ביותר אי פעם. כמעט עשור אחרי המקור, צוות "Anchorman" – הוכלל גם את פול ראד,כריסטינה אפלגייט וסטיב קארל – חזר לסרט המשך.

למרבה הבלבול, "Anchorman 2" דווקא אמור להיות מוקרן בארץ בהמשך השנה, תחת השם "חדשות בהפרעה" (ובלי סימן לכך שמדובר בהמשך, עבור מי שלא מכירים את המקור). בארצות הברית סרט ההמשך הוא אירוע קולנועי משמעותי, הוא קיבל ביקורות אוהדות ברובן (אם כי הוא נחשב למוצלח פחות מהסרט הראשון בסדרה) והוא הכניס כ-29 מיליון דולר בסוף השבוע.

שני סרטים מתוך המירוץ לאוסקר התרחבו השבוע מאולמות ספורים להפצה רחבה, מה שאיפשר להם להיכנס לטבלה. המהלך היה מוצלח מאוד עבור "חלום אמריקאי" ("American Hustle"), סרטו של דייויד או. ראסל עם כריסטיאן בייל, בראדלי קופר, ג'ניפר לורנס, איימי אדמס ואחרים, שגם גורף ביקורות משבחות וגם הכניס 21 מיליון דולר השבוע, והגיע למקום השלישי.

פחות מוצלחת היתה התרחבותו של "להציל את מיסטר בנקס", שבו טום הנקס מגלם את וולט דיסני ואמה תומפסון – את פ. ל. טרוורס, מחברת "מרי פופינס", והוא מנסה לשכנע אותה להתיר לו להפוך את יצירתה הספרותית לסרט. גם הסרט-שמאחורי-הסרט הזה קיבל ביקורות אוהדות, אבל הוא הכניס כ-10 מיליון דולר בלבד.

נמוך יותר בטבלה, "ללכת בין דינוזאורים" לא הצליח למשוך לבתי הקולנוע הרבה ילדים חובבי דינוזאורים והוריהם: הסרט הכניס כ-8 מיליון דולר והשתבץ בטבלה במקום השביעי בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully