וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקר החן: "היפה והחנון" איבדה את הלב

לילך וולך

24.12.2013 / 0:10

בפתח העונה הרביעית כבר ברור שמשתתפי ויוצרי "היפה והחנון" העלו את רף הקיצוניות כך שלא נשאר בתוכנית שום דבר אותנטי. אם זהו האות שמבשר סוף עידן הריאליטי, לא נצטער

יח"צ - חד פעמי

אם בשלוש העונות הראשונות של "היפה והחנון" נהנינו מהאשליה שאנחנו הצופים עושים סיבוב על המשתתפים, הרי שמגיעה העונה הרביעית ומנפצת אותה. אנחנו סיבוב עליהם? הו לא, לא – אם מישהו עושה פה סיבוב הרי שזה הם עלינו. ואם להאמין לטענות חלק מן המשתתפים על חוזים דרקוניים לכאורה להשתתפותם – אז ההפקה היא זו שעושה את הסיבוב האמיתי על כולנו, משתתפים וצופים גם יחד.

אנחנו לא תמימים, אנחנו כבר בוגרי טירונות ריאליטי, ואפילו עשינו כמה סדנאות מתקדמים, כולל השלמה לציניות וחשדנות. אבל "היפה והחנון" הצליחה בדרך כלל להתחמק תחת הרדאר, בעיקר בזכות החינניות והאנושיות של המתמודדים שלה. את חוסר המודעות המתוק והכן של מתמודדים כמו ליטל ואלכס כבר יהיה קשה עד בלתי אפשרי לשחזר, וגם אנחנו לא נחזור להיות הצופים שהיינו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טביעות ידיים של ההפקה הלהוטה מרוחות על כל פריים ופריים. מתוך "היפה והחנון 4"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו תעשיית החטיפים שהפכו לגדולים יותר ומופגזי סוכר וצבעים רבים יותר, כך גם בהפקת "היפה והחנון" חוששים מקהות החושים והאדישות שהטלוויזיה משרה על הצופים בחלוף הזמן והתנדפות החידוש. העונה הרביעית של היפות והחנונים היא במופגן "יותר" – החנונים נלעגים עוד הרבה יותר, היפות הן טיפשות ובורות ומפורכסות הרבה יותר. אבל אפילו לא צריך להתבונן עם אור אינפרה סגול כדי לראות טביעות ידיים של ההפקה הלהוטה מרוחות על כל פריים ופריים.

על החנונים עבר הוריקן של מלבישה שאפתנית במיוחד והם כוסו בגדים מגוחכים וליצניים, כדי שלא נוכל לפספס עד כמה הם וואי וואי וואי גיקים טורבו. את היפות חימשו בדליים של מייק אפ, פלטפורמות קביים ומינימום טקסטיל, וציידו אותן בטיפים מדאיגים כמו "התלבשו תמיד זהה, תאומות! אין מי שראה 'הניצוץ' ולא יעוף על זה!". חוץ מהקוסמטיקה, ברור עד כאב שכל אחד מהמשתתפים קיבל לא רק יועץ יופי אלא גם יועץ אופי אחיתופלי – "אוהב את אמא? למה שלא תעמיס אותה איתך לתוכנית?? זה מה שיגרום לכולם לזכור אותך!", "אל תרפה מהמפוחון, חנון אומלל! קטעים איתך, תאמין לי".

לא רק בהפקה, העריכה ובבימוי הבינו שמה שנמצא העונה על כף המאזניים הוא גדול יותר, גם המשתתפים כמובן השכילו ללמוד דבר או שניים מהניסיון של קודמיהם בתפקיד – קצת משפיל. אז מה? מי שמספק את הסחורה, מושך את המצלמה ולא נשאר על רצפת חדר העריכה, הוא זה שאחר כך זוכה לקמפיינים, להשקות ולתוכניות אירוח. אף אחד כבר לא מגיע "בשביל החוויה", בטח שלא בשביל ללמוד משהו על עצמו, אף אחד כבר לא מצויד בתמימות הנדרשת כדי לספק איזשהו מפגן של כנות או פגיעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המופע של טרומן מתקיים כלפינו הצופים. מתוך "היפה והחנון 4"/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכך איבדה "היפה והחנון" את האנושיות והלב שלה. את האלמנט היחידי שאיפשר לה להתבלט מעל לבליל הריאליטי המפוטשפ שנבדל זה מזה רק בנקודות. בפתיחת העונה הרביעית שלה, למרות מיכאל הנגבי החמוד (שחמידותו לא מקבלת שום ביטוי במשבצת המצומצמת שהותירו לו), "היפה והחנון" מאכזבת. ולא מכיוון שהיא חריגה במיוחד בנוף הריאליטי, אלא מכיוון שדווקא הפכה להיות ממש כמו כולן. אם עידן הטלנובלות נגמר כאשר אף אחד לא היה יכול להעמיד פנים יותר שעדיין יש איזשהו עניין בחייהן הדלילים של דמויות משוכפלות באופיין, אולי עידן הריאליטי יסתיים כאשר יהיה ברור מעבר לכל ספק שהמופע של טרומן מתקיים כלפינו הצופים, ולא משוחק מולנו. פתיחת העונה הרביעית של "היפה והחנון" היא בהחלט צעד לכיוון הזה.

מה אתם חשבתם על העונה החדשה של "היפה והחנון"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully