וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 74: כל הדברים הטובים ברוקנרול שצפויים ב-2014

24.12.2013 / 12:19

השנה אמורה להיות שנת הקאמבק של שמות גדולים ומבטיחים מאוד בתחום הרוקנרול. הציצו לתחזית המוזיקלית שכוללת כוכבים כמו בק, ג'וני קאש פו פייטרס ועוד רבים ומצוינים

מסורת זו מסורת, וכבכל שנה, גם הפעם מוקדש המדור שמגיע אחרי חגיגות הסיכום לאלבומים שאמורים להיות הבולטים ביותר ב-12 החודשים הבאים. אם יש דבר אחד שכבר אפשר לסמן זה שנכון למידע שקיים כרגע 2014 צפויה להיות שנת הקאמבק של לא מעט שמות גדולים, ביניהם יו 2, מטאליקה, גאנז אנ' רוזס, סאונדגרדן ורד הוט צ'ילי פפרז, והאמת היא שזה לא כל כך מרגש נכון לעכשיו. מצד שני, גם בבקרוב של 2013 לא הופיעו רוב האלבומים שבסופו של דבר הפכו את השנה החולפת לשנת רוקנרול נפלאה כל כך, וסביר שגם הפעם יהיו הפתעות, ריליסים שעדיין לא פורסמו ולא מעט שמות חדשים, למשל הבכורה המצופה של The Amazing Snakeheads. הנה הצצה לעתיד:

סטיבן מלקמוס והג'יקס - Wig Out At Jagbags

השנה תיפתח בקטנה משמחת עם האלבום החדש של סטיבן מלקמוס, מספר שש שלו ושל הג'יקס. לא מזמן כיכב כאן "Lariat", הנה עוד מנה.


7/1

ברוס ספרינגסטין - High Hopes

סוג של אלבום בהפתעה. נכון שמדובר בעיקר באסופה של קאברים וגרסאות חדשות לשירים ישנים, מחוזקים בקצת חומר חדש שנאסף בעשור האחרון ולא זכה לטיפול אולפני ראוי, אבל כשהבוס מפנק באלבום מספר 18 לא אומרים לו לא. טום מורלו, הגרזן של רייג' אגיינסט דה מאשין, מככב, וגם קלרנס קלמונס ז"ל מגיח לביקור. הנה הקאבר שלו לשיר של suicide.

14/1

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ברוקן בלז - After the Disco

אני מאד אוהב את השיר האייטיזי/בי ג'יזי הזה של דיינג'ר מאוס וג'יימס מרסר, שמוציאים את אלבומם השני כברוקן בלז. המפיק והקול מאחורי השינז ינסו להתעלות על אלבומם הראשון, שהבטיח ולא ממש קיים, ואם יהיו עוד יציאות כמו זו, יש למה לחכות.

14/1

וורפיינט - Warpaint

2013 היתה שנה מעולה לרוקנרול נשי, ואין סיבה ש-2014 לא תמשיך את המגמה. את יריית הפתיחה יעשו וורפיינט הלוס אנג'לסיות, שיוציאו את אלבומן השני בינואר. על ההפקה פלאד, על המיקס נייג'ל גודריץ', והסינגל הראשון נאה.

19/1

באנד אוף הורסס - Acoustic at the Ryman

אחת מהלהקות האהובות עלי מוציאה אלבום הופעה אקוסטי שהוקלט במהלך שני ערבים בנאשוויל. עשרה שירים יהיו בו, המיטב מכל האלבומים של בן ברידוול והחבורה. הנה אחד מהם.

11/2

בק - Morning Phase

קשה להאמין שחלפו שש שנים מאז שבק הוציא את אלבומו האחרון, "Modern Guilt", אבל זה המצב. זה לא שהוא נעלם, אבל מוזיקה אמיתית נטולת חרטוטים בקושי קיבלנו ממנו. כל זה הולך להשתנות ב-2014, אחרי שבק הבטיח שיוציא במהלכה שני אלבומים חדשים. הראשון ייצא כבר בפברואר, ויש דיבור על סוג של אלבום המשך ל"Sea Change" המופתי, בעיקר בכל הקשור למצב הרוח המעוך של הנסן ולעובדה שהוא הצהיר שהקשיב להרבה ניל יאנג וגראהם פרסונס בתקופה שבה כתב אותו. מי שכבר הקשיב לאלבום מספר על יצירה אווירתית ועשירה, מלאה בפרטים. הנה דוגמא לכיוון.

פברואר

דה וור און דראגס - Lost in the Dream

האלבום האחרון של ההרכב מפילדלפיה, "Slave Ambient", היה אחד מהבולטים ב-2011, ובמרץ יגיע אלבום מספר שלוש של אדם גרנדוצ'יאל וחבריו. 2013 היתה השנה של קורט וייל, ממקימי ההרכב שפרש לעולם שכולו סולו, אולי 2014 תהיה השנה של המלחמה בסמים. אם האלבום יהיה ברמה של הסינגל הראשון, לגמרי יש מצב.

18/3

ג'וני קאש - Out Among the Stars

אלבום אבוד של קאש, שהוקלט בחצי הראשון של שנות השמונים, ומקבל הרבה בילד אפ מהבן של האיש בשחור, שקורא לאלבום "יפהפה". 12 שירים יהיו שם, הנה טיזרון.

24/3

באנד אוף סקאלס – Himalayan

עד היום לא ממש עקבתי אחרי הקריירה של השלישיה הזאת מסאות'המפטון, אבל הסינגל החדש שלה הדליק עם אווירת הקווינז אוף דה סטונאייג' פינת בלאק רבל מוטורסייקל קלאב שלו; אז נסמן המשך מעקב לקראת היציאה של אלבומם השלישי.

31/3

פו פייטרז

אין אמנם אישור רשמי, אבל גם דייב גרול וגם גיטריסט הלהקה כריס שיפלט רמזו שיהיה אלבום חדש של הפו פייטרז ב-2014. נחזיק אצבעות, ועד אז נתנחם בהצצה הזאת מהופעת ההפתעה של הלהקה בפיצריה בקליפורניה החודש, שהתחילה את הסיבוב העולמי שלהם. שעתיים וחצי של פו פייטרז על פיצה פפרוני ובירה. אינעל העולם.

בהמשך השנה

דיימון אלברן

אני לא מתבייש בכך שתמיד הייתי במחנה האחים גאלאגר ולא בזה של אלברן, אבל בסוף הוא זה שיצא מהצד שני של הקרב על בריטניה כשידו על העליונה. אז לא החלפתי קבוצה, אבל האיש המאוד כשרוני הזה יודע מה הוא עושה, והשנה, אחרי יותר מעשרים שנות קריירה, יגיע אלבום הסולו הראשון שלו, ובראיון שנתן ל"רולינג סטון" זרק אלברן את התואר "פולק-סול". הנה טיזר נוסטלגי שהוא הוציא לפני שבוע ולא מגלה הרבה, אבל בהחלט אפשר להגדירו כתעופה עצמית.

בהמשך השנה

וגם: אלבומים חדשים של פארקט קורטס האהובים, דה הולד סטדי, ג'וליאן קזבלנקס, טיטוס אנדרוניקוס, הקריבס, הרנטלס, הניו פורנוגרפרז, ההורורז, diiv, דת' קאב פור קיוטי, ואולי אולי גם האפגן וויגז.


מי מהמוזיקאים שעתידים להפגיז ב-2014 הכי מלהיב אתכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully