וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם כוכבת ויוצרי "ארץ הפלאות"

יוצרי "עד עצם היום הזה" המצליחה מנסים להמשיך את הקסם עם "ארץ הפלאות" - ספין חדש על הסיפור המוכר ועלילות אליסה. בראיון מסבירים למה צריך עוד עיבוד כזה

לקברניטי הטלוויזיה בארה"ב יש טריק קבוע עתיק יומין – כשסדרה מצליחה כדאי מאוד לחלוב את ההצלחה ולשבט אותה. כך לאורך השנים קיבלנו הרבה סדרות בת או כאלו שפשוט מגוללות עלילה דומה רק בעיר אחרת ועם דמויות שונות. כך גם המקרה עם מכונת השכפול במשרדי רשת ABC האמריקאית, שם הוזמנה מנה נוספת מבית הסדרה המצליחה "עד עצם היום הזה" על בסיס דומה של עלילת גיבורי האגדות אשר שזורה ביקום המקביל של ימינו אנו. הפעם ההשראה היא כולה מ"עליסה בארץ הפלאות" – וכן, גם הארנב הלבן בעסק.

הסדרה החדשה "ארץ הפלאות", שכבר מגיעה גם אלינו, מתרחשת בלונדון הויקטוריאנית, שם אליס, אותה מגלמת השחקנית הצעירה סופיה לאו, מגוללת את סיפורה אודות על ארץ חדשה בצדה השני של מחילת ארנב, שם ישנם חתול בלתי נראה, זחל מעלה-עשן, קלפים מדברים ומעל כולם הג'יני הנאה, סיירוס, בו התאהבה. רופאיה של אליס משוכנעים כי היא אינה שפויה ומתכוונים להשכיח ממנה הכל באמצעות ניתוח לובוטומיה, אולם אז נסיך הלבבות העוקצני והארנב הלבן (אותו מדבב ג'ון לית'גו) מצילים אותה והיא יוצאת למסע אחר סיירוס, בעודה מנסה לחמוק ממזימותיהם התככניות של ג'פר והמלכה האדומה.

לאו, הנושאת על כתפיה את התפקיד המוביל בסדרה, היא ילידת אנגליה שגדלה גם באוסטרליה, שם בתור נערה התנסתה בדוגמנות ובריקוד לפני שעברה למשחק באופן סופי. בראיון לקידום הסדרה החדשה עם צוות השחקנים והיוצרים בלוס אנג'לס היא מבטיחה אינטרפרטציה מאוד לא שברירית וחלשה של אליס. "הקהל יקבל פה אליס קשוחה למדי, פיזית ומנטלית, כזו שיודעת לכסח ולהגן על עצמה", היא מספרת, "אני גדלתי על האגדה בתור ילדה וזה גם היה הספר היחידי שהרשו לאמא שלי בצעירותה לקרוא, אני מרגישה שכעת הילדות שלי מתעוררת לחיים".

- במה שונה הסדרה מהאגדה המוכרת?

"זה אפוס אהבה נצחי שמבוסס על אליס הנערה האבודה והמבולבלת ואנחנו למעשה מביאים את העלילה שבאה אחרי. אליס מוצגת בתור אישה חזקה שמחפשת את בחיר ליבה, אבל אני מנסה בכל זאת להישען על הסיפור המקורי של לואיס קרול ולהוסיף מעט. כמוה, גם אני מרגישה שאני מתבגרת וללא ספק חיה במימוש האגדה שחלמתי עליה בתור ילדה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אליס שיודעת לכסח ולהגן על עצמה. סופיה לאו. מתוך "ארץ הפלאות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוצרי "עד עצם היום הזה" ו"ארץ הפלאות" אדוארד קיציס ואדם הורוביץ היו תסריטאים בעברם בסדרות "פליסיטי", "צעירים לנצח" ו"אבודים". לדבריהם אפילו שמדובר בסדרת שנוצרה ברוח זו שכבר רצה במשך שלוש עונות בהצלחה, הם לא רצו לייצר קו עלילה המשכי שיוביל אליה. "הסדרה החדשה גם פתוחה למי שלא צפה ב" עד עצם היום הזה", אבל מי שכן צופה נאמן יצ'ופר בכל מיני ניואנסים קטנים ששתלנו שבטח יהיו מוכרים", אומר קיציס בחיוך, "אבל המיתולוגיה פה עומדת בפני עצמה והעולם של הדמויות אחר לחלוטין, אנחנו תמיד שואפים לצרף קהלים חדשים. היעד האופטימלי הוא כמובן שהצופים החדשים ירצו פתאום ללכת אחורה ולהשלים את הסדרה המקורית, כי זה כולה שתי עונות, מה אכפת להם?".

- מאיפה הגיע הרעיון לשדך בין אליס לג'יני מ"אלאדין"?

"אהבנו שהדמות של הג'יני בעצם משרתת את המאסטר וכל פעם מחדש הוא עד לאנשים שהורסים את חיים ולו רק בשביל משאלה חומרנית חולפת, אופציה זולה לקיצור דרך. רצינו לבחון את הג'יני שבעצם חולם להשתחרר מהעול ולנסות לחיות את החיים שהוא רק משקיף עליהם מהצד ובכך הוא משלים את אליס שעוברת תהליך של התבגרות. בסופו של דבר גם היא שובבה וסקרנית כי הרי היא הלכה בעקבות הארנב הלבן. אדם ואני אוהבים לעשות מאש-אפ. בכלל, במוחנו אנחנו עדיין ילדים בני 12 שמשחקים "מלחמת הכוכבים" בחצר האחורית ומדמיינים שאנחנו מחסלים את דארת' ויידר".

- התעקשתם על קאסט בריטי?

"זה למעשה משהו ששאלנו מ"אבודים" כי גם שם השחקנים בסדרה דיברו במבטא המקורי שלהם, בין אם סקוטי, אוסטרלי או אמריקאי-דרומי לצורך העניין. דווקא כי מדובר בעיבוד של אגדה שהיא מוסד אנגלי, ידענו שאנחנו רוצים ללהק שחקנית בריטית, כך שהעבודה שלה לא תהיה המבטא כי אם להתחבר רגשית אל הדמות. שתי הסדרות שלנו במכוון הן בגוון בינלאומי כי הן חוצות גבולות ואנחנו מקבלים פידבקים מכל רחבי העולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סינתזה של הישן עם המודרני. מתוך "ארץ הפלאות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

היוצרים הביאו איתם לספין אוף מרכיב נוסף מ"אבודים" - נאבין אנדרוס, שגילם את סעיד העיראקי, ובסדרה החדשה הוא המכשף הרע ג'פר, דמות הזכורה מ"אלאדין". מאז שעזב את האי ב-2010 הוא שיחק בסדרת פנטזיה בריטית בשם "סינבאד" וכן בסרט הביוגרפי "דיאנה" בכיכובה של נעמי וואטס. "צילמתי את "דיאנה" מיד לאחר "אבודים" אז גילמתי אנשים מהמציאות, כך שהדמות הזאת היא משהו שונה לחלוטין שרציתי לנסות, הרחק מתפיסות של זמן ומרחב", הוא מסביר, "אם נותנים לך חופש באתגר שכזה, אתה יכול לבנות דמות מאפס".

- איך בונים נבל מהאגדות?

"אני רואה בזה סינתזה של הישן עם המודרני. אין פה רצון לעשות מחווה לאלמנטים של "עלילות אלף לילה ולילה" כי כמו שייקספיר זה מאוד מאופיין בשפה ואווירה מאוד מסוימת לתקופה המקורית לה הסיפור מיוחס. גם את שייקספיר צריך להתאים במידת מה כך שזה יהיה אמין במציאות שלנו. מה שבטוח, לג'פר יש אג'נדה מאוד אפלה ומעוותת שתהיה מכוונת לעברה של כל דמות בסדרה בשלב זה או אחר וגם יהיה מעניין לראות מה הפך אותו לכזה רשע ומהיכן הוא הגיע – הרי בסופו של דבר כולנו היינו ילדים פעם".

ארץ הפלאות", תעלה היום (חמישי) בשעה 21:15, בערוץ yes Drama HD וב- yesVOD

מחכים ל"ארץ הפלאות"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully