וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליימוביל 18: בשנה הבאה

אמרי מרמור

28.12.2013 / 10:57

הגיע הזמן לסמן את האלבומים הכי מסקרנים בפופ ובאינדי של 2014, מקנייה ווסט ועד פרנק אושן. וגם: מה לעזאזל מיטל דוהן עושה עם הקוף הזה, ואיך זה קשור לליידי גאגא?

אז אחרי שסיכמנו את עצמנו לדעת עם האלבומים/שירים/קליפים/דומם/ילד/ילדה/מקצוע הטובים של 2013, אפשר להתפנות להזיל על ריר כמה מהאלבומים שצפויים לנו ב-2014. סביר להניח שחלק גדול מהצלילים המסעירים ביותר של השנה הבאה יבקעו מהלפטופ של איזה צעיר אלמוני או מגראז' רועש ומיוזע בקצה הפרברים, וסביר לא פחות שכמה מהאלבומים שכן מוזכרים כאן ייזכרו בעיקר כאכזבות, אבל נכון לעכשיו הנה עשר מהמניות הבטוחות ביותר של השנה הבאה:

St. Vincent – St.Vincent

האלבום הבא של אנני קלארק יוצא ב-25 בפברואר ואם להסתמך על הסינגל "Birds In Reverse", גם הוא יחטט בדיכאון הקיומי שמתחת למסכת היום-יום תוך כדי ביצוע מעשים מגונים בגיטרות.

tUnE-yArDs – Sink-O

לקראת האלבום הבא שלה, מריל גרבוס נסעה להאיטי לחקור לעומק גישות לא מערביות לקצב. בינתיים היא מבטיחה אלבום מבולגן וכאוטי, ואחרי "Whokill" הקודם והמבריק שלה קצת מפחיד לדמיין מה היא מחשיבה לכאוטי.

D'Angelo

אז הוא כבר הפציע שוב בסדרת הופעות מדהימות ב-2012, וקווסטלאב כבר הבטיח שהאלבום "99% גמור" אבל האמת היא שאי אפשר להבטיח שנקבל אלבום חדש של המעכב התמידי דיאנג'לו ב-2014. אבל נו, קצת חשיבה חיובית אף פעם לא הזיקה לאף אחד.

Beck – Morning Phase

אלבום הסולו ה-12 של בק הנסן הוכרז כיצירה נלווית ל"Sea Change" האהוב שלו, וחוזר לסגנון הכתיבה והנגנים של האלבום ההוא. כנראה שזה לא יהיה עוד אלבום פרידה מרסק, אבל הפאזה הזו של בק תמיד מרגשת. אם אתם מתכננים לשבור למישהו את הלב, תהיו בני אדם וחכו עד פברואר – לפחות שיהיה לכאב הזה פסקול.

הנה אחד מהשירים החדשים בהופעה חיה:

Frank Ocean

בתגובה לפניה של מעריץ, פרנק אושן הבטיח מוזיקה חדשה בקיץ הקרוב. אחרי הרף הגבוה כל כך שהציב לעצמו עם "Channel Orange" המופתי, מעניין לראות לאן הוא יפנה מכאן.

Grimes

את האלבום הבא שלה קלייר בושר הולכת להוציא בלייבל Roc Nation של ג'יי זי. גריימס. בלייבל של ג'יי זי. העולם מוזר. בכל מקרה, היא מספרת שהאלבום הזה מופק באופן מקצועי יותר ושואב השראה מאניה ופאראמור (אלוהים יודע איך השילוב הזה אמור להישמע). עכשיו השאלה היא רק אם יש מצב לדואט עם ביונסה.

Against Me! – Transgender Dysphoria Blues

אלבום חדש של להקת הפאנק האמינה של טום גייבל הוא תמיד חדשות טובות, אבל אלבום ראשון מאז שגייבל יצא כטרנסג'נדר שמתכנן לשנות את מינו ולאמץ את השם לורה ג'יין גרייס? זה כבר באמת מעניין. יותר חשוב, שני השירים שיצאו עד עכשיו מהאלבום הזה הם רוקנ'רול חם וחיוני יותר מרוב מה ששמענו ב-2013.

Joanna Newsom

טוב, אין ספק שג'ואנה ניוסום היא טעם נרכש. בין הקול הצפצפני לשירים הדחוסים שנשמעים בהאזנה ראשונה כמו קטעים מהפסקול של שר הטבעות, אין ספק שמדובר באגוז קשה לפיצוח. מדובר גם באחת מהיוצרות המוכשרות והמרתקות שפועלות כיום, והאלבום הבא שלה הוא אולי ההבטחה המסקרנת של השנה.

הנה שיר חדש מהופעה ביולי האחרון:

Elbow – Carry Her Carry Me

Elbow עוברים לפעמים קצת מתחת לרדאר. אולי כי הם הלהקה הכי צפויה בעולם – כל שנתיים שלוש, עוד אלבום מצוין ונוגע, מלא בהמנונים סוחפים שלא מתדרדרים לקיטש. לא נמאס?

אז כן, כנראה שגם האלבום השישי של Elbow יהיה נורא יפה כי הם פשוט כאלה. משעממים.

Kanye West

קניה ווסט כבר עובד על ההמשך ל"Yeezus", האלבום שכיכב החודש בראשן של אינספור רשימות אלבומי שנה. על ההפקה אמונים ריק רובין ו-Q-Tip, ונראה שלא צפוי לנו עוד מהצליל האלקטרוני האגרסיבי של "Yeezus". בראיון שנתן לאחרונה ווסט השתמש בברוס ספרינגסטין כדוגמה וטען שאם "Yeezus" הוא ה"Nebraska " שלו, אז האלבום הבא הוא "Born In The USA". אם הכוונה בכך היא ליצירה קומוניקטיבית ופתוחה יותר, יהיה מעניין לראות מה ווסט מחשיב לקומוניקטיבי בימינו. אם הכוונה היא לכמות גדולה יותר של סולואי סקסופון, אז בכלל הרווחנו.

בית דין גבוה לפופ : Meital – Give Us Back Love

"מיטל דוהן משתלטת על מצעדי הדאנס בעולם!" מבטיח היח"צ. מספרים שהשיר החדש שלה "Give Us Back Love" נכנס למצעדי הבילבורד, היה מקום ראשון במצעד הדאנס של אייטיונס (לא כתוב של איזו מדינה אבל מה שבטוח זה שהוא לא מופיע שם כרגע) והתברג גם בעוד כמה מצעדים קשים לגיגול שמוכרים בעיקר ליח"צנית של מיטל דוהן. נו טוב. מסתבר גם ש"ישנם מבקרים שאפילו הכתירו אותה כיורשת של ליידי גאגא", אז מי אנחנו שלא נפרגן אחרי כאלו ביקורות מהמבקרים שישנם. מכאן והלאה, מאה אחוז גישה חיובית.

אז ללא עיכובים מיותרים, הנה הקליפ של הלהיט שכובש את העולם ברגעים אלו ממש:

אוקיי.

זה היה... קליפ. כן. זה בהחלט היה קליפ ומיטל דוהן לגמרי הופיעה בו ושרה כל מיני תווים שחלקם הגדול בסולם של השיר וגם רקדה ממש לפי הקצב. ואין שום דבר רע בהיצמדות לנוסחאות וחומרים ממוחזרים. קוראים לזה כתיבה ירוקה. והיא צודקת – שניות באמת עוברות מהר ועשורים עוברים לאט. אם זה לא היה נכון זאת לא הייתה קלישאה. ויש שיגידו שהנשיקה הלסבית עם השוטרת היא זעקה עצובה לתשומת לב, אבל הרי אין אמנות גדולה באמת בלי זעקה.

אה, וגם הקוף היה מאוד חמוד. אז יש גם את זה.

גזר הדין : ימייך ספורים, ליידי גאגא!

קליפ השבוע : Oneohtrix Point Never – Boring Angel

הקליפ החדש לשיר שפותח את האלבום האחרון והמעולה של דניאל לופטין, הוא סיפור קצר וטרגי על שיברון לב, התמכרות ואובדן. והוא מועבר בכללותו בעזרת סימלוני אימוג'י בלבד. ג'ון מייקל בולינג יצר קליפ נוגע עם נרטיב ברור, מינימום תקציב ומקסימום רגישות. מופת קטן של אנימציה מינימליסטית.

ארבע בשורה

My Brightest Diamond – To Make You Feel My Love

כן, הפנינה הזאת מ"Time Out Of Mind" כבר כוסתה די והותר פעמים ונטחנה היטב בזכות הקאבר של אדל, והקאברים לקאבר של אדל בשלל תחרויות ריאליטי. אבל הביצוע הזה של שארה וורדן כל כך יפה שהשיר הזה חוזר באופן זמני להיות תגלית.

Kool A.D. – Fettucini (ft. Amaze 88)

מתוך המיקסטייפ החדש והמצוין של Kool A.D.. היפ הופ בטעם של פעם עם הפקה של Toro Y Moi שמספק אקלים נוח לפלואו חסר המאמץ של של Kool A.D.. זה נשמע כמו שיר אבוד של דה לה סול או A Tribe Called Quest. זה מרגיש כמו משב רוח קיצי.

Sky Ferreira & Ariel Pink – My Molly

לא ברור מה ההקשר של העניין הזה, אבל סקיי פררה שיחררה פתאום ביצוע חדש ומלוטש עם אריאל פינק ל"My Molly" שלו. לא היה צריך הרבה כדי לחשוף את שיר הפופ המנצנץ שמתחת לפני השטח, והשיר הזה הוא זיווג מושלם לפוזה הנוכחית של פררה. כיף.

Phantogram – Fall In Love

הסינגל הזה מתוך "Voices", האלבום השני של פנטוגרם שייצא בפברואר, משמר את כל מה שהיה טוב באלבום הראשון. הפקה חכמה על גבול ההיפ הופ, השירה האוורירית של שרה ברת'ל, וההבנה ששני אלה לא שווים כלום אם לא טורחים לכתוב שיר.

לאיזה אלבומים אתם הכי מצפים ב-2014? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully