וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הנפילה המשפילה של ג'סטין ביבר

29.12.2013 / 14:17

"לשבור את הקרח" מרשים, "ההוביט" דועך ושמות כמו סקורסזה, דה נירו וטום הנקס לא מצליחים להתרומם; אבל הסיפור המעניין באמת בקופות הוא הכישלון המחפיר של ג'סטין ביבר

יח"צ - חד פעמי

אז איך היה כריסטמס? Merry? האם החג שמח? ככה-ככה, ותלוי את מי שואלים. כמו בכל שנה, הרבה סרטים יצאו לאקרנים בחופשת חג המולד, אבל אף אחד מהם לא הצליח להגיע למעמד שובר קופות של ממש: למרות מתקפה משולבת של בן סטילר, קיאנו ריבס, ליאונרדו דיקפריו וג'סטין ביבר, במקומות הראשונים נשארו עדיין ההוביט – המאכזב ביחס לקודמיו – וסרט נוסף, בן חודש וחצי.

למעשה, עדיין לא ידוע בבירור איזה סרט היה במקום הראשון ואיזה במקום השני השבוע: ההערכות על הכנסותיהם של "ההוביט: מפלתו של סמאוג" ו"לשבור את הקרח" עומדות שתיהן על 29-30 מיליון דולר. עבור "ההוביט", זה המשך של מגמת הירידה מאז הסרט הקודם: "מפלתו של סמאוג" הכניס עד היום כ-190 מיליון דולר, לעומת 221 מיליון דולר שהכניס בתקופה המקבילה "ההוביט: מסע בלתי צפוי", הראשון בטרילוגיה. לעומת זאת, "לשבור את הקרח" הוא הצלחה מדהימה: אי אפשר היה לשער שסרט שיצא לקראת חג ההודיה יהפוך לאחד הלהיטים הגדולים של החג, ואולי אפילו ישהה בו במקום הראשון. בנוף הנוכחי של עסקי הקופות, שבהם סרטים בדרך כלל מופיעים ונעלמים במהירות, כמעט שלא קורה שסרט שוהה במקום הראשון בטבלה בשבוע החמישי שלו – ובוודאי שלא כשהוא חוזר לשם אחרי שפינה אותו לפני שבועיים. אפילו אם לא כבש את המקום הראשון השבוע, "לשבור את הקרח" יכול להתהדר בהישג נדיר אחר – הכנסותיו עלו לעומת סוף השבוע הקודם. בסך הכל, הכנסות הסרט עד כה מסתכמות בכ-247 מיליון דולר. סרט האנימציה המצליח ביותר של דיסני מזה שנים רבות, כבר אמרנו?

במקום השלישי שוהה "חדשות בהפרעה" ("Anchorman 2"), ובשלישי – "חלום אמריקאי", שניהם ממשיכים להשיג סכומים יפים. רגע, אבל מה עם הסרטים החדשים? ובכן, בהחלט יש כאלה, לא פחות מחמישה, אבל כולם התמקמו במקום החמישי ולמטה מזה. המצליח ביותר מבין החדשים הוא "הזאב מוול סטריט", סרטו של מרטין סקורסזה עם ליאונרדו דיקפריו, שהכניס כ-19 מיליון דולר בסופ"ש; אחריו, "להציל את מיסטר בנקס", עם טום הנקס כוולט דיסני ואמה תומפסון כמחברת "מרי פופינס" עם 14 מיליון; "חייו הסודיים של וולטר מיטי" של בן סטילר מאכזב עם 13 מיליון דולר בלבד; ו"47 רונין", פנטזיית האקשן היפנית בכיכובו של קיאנו ריבס, מתרסק עם 10 מיליון דולר, מכה כואבת במיוחד לסרט שהתקציב שלו מוערך בלא פחות מ-175 מיליון דולר. אאוץ'.

נמוך עוד יותר: "סוגרים חשבון" הוא סרט שמפגיש את סילבסטר סטאלון עם רוברט דה נירו בזירת האגרוף – מעין קרב-פנטזיה בין ג'ייק לה-מוטה מ"השור הזועם" ורוקי בלבואה. הקהל לא בלע את הגימיק, והסרט הכניס רק כ-7 מיליון דולר. גם מפגש הפסגה הקודם של סטאלון, "תכנית בריחה" עם ארנולד שוורצנגר, לא גרם לקהל לנהור. אולי סטאלון יבין בסוף שהעולם ב-2013 פשוט לא מאוד מתעניין בו.

ואפילו זו אינה הכניסה הנמוכה ביותר לטבלה, או הסרט המאכזב ביותר. לפני שנתיים שוחרר "ג'סטין ביבר: Never Say Never", תיעוד הופעה וסיפור חייו של הביבר, וקהל הבליבריות קיבל אותו בשקיקה: הסרט פתח עם 29 מיליון דולר. השבוע יצא "ג'סטין ביבר: Believe", סרט באותה מתכונת בדיוק – אבל המעריצות כנראה התבגרו, או נטשו: הסרט הכניס סכום משפיל של 2 מיליון דולר בסוף השבוע. כך חולפת תהילת עולם.

מה דעתכם על "לשבור את הקרח"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully