וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה פרץ על הדרישה לעזוב את "אקס פקטור": "מופרכת והזויה"

גלעד גרוסמן

30.12.2013 / 10:16

"עומד לתליה זמר אהוב ואהוד" טוען עורך דינו של פרץ, בתגובה שהוגשה לבג"ץ בעניין הדרישה להדיח הזמר מתפקידו כשופט בריאליטי, בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו בגין עבירות מס

העתירה הקוראת להדיח את אייל גולן ומשה פרץ מתפקידם כשופטים בתוכניות ריאלטי "היא מופרכת והזויה וככל שתתקבל תביא לתוצאות הרסניות בלתי מתקבלות על הדעת", כך נכתב בתגובתו של פרץ, שהוגשה היום (ראשון) לבג"ץ.

לפני כחודש וחצי עתרה התנועה לאיכות השלטון נגד זכייניות הטלוויזיה המסחרית קשת ורשת בדרישה מהרשות השנייה לקבוע הנחיות שימנעו מלתת במה למואשמים בעבירות ולהרחיק את גולן ופרץ מהנחייה. זאת, בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגד השניים בגין עבירות מס. מאז פרש גולן מהשתתפותו ב"הכוכב הבא", בעקבות התפוצצות פרשת המין בה נחקר בחשד לקיום יחסי מין עם קטינות. מנגד, פרץ ממשיך לשמש כשופט בתוכנית "אקס פקטור".

בתגובתו של פרץ, שהוגשה באמצעות עורך הדין אפרים דמרי, נטען כי יש לדחות את העתירה על הסף, מכיוון שמדובר בעתירה תאורטית ובלתי מבוססת. עורך הדין דמארי מציין כי פרץ שיתף פעולה עם חוקריו, מכחיש את האישומים נגדו, וכי משפטו טרם התחיל. עוד הוא טוען, כי העתירה מהווה פגיעה בחופש הביטוי ובחופש העיסוק.

"עומד לתליה כיום זמר אהוב ואהוד, הנערץ על מאות אלפי צעירים, שטרם הורשע בגין העבירות הפיסיקליות המיוחסות לו, וכל 'חטאו', רחמנא לצילן, שהוא נוטל חלק בתוכנית בידור לכישרונות שירה המכונה 'אקס פקטור' בתוקף היותו זמר כמעין שופט", נכתב בתגובה. "התוכנית נשוא העתירה גם היא תכנית זמר ואין לה כל יומרות למלא כל יעד אחר. לא מועבר כל מסר בתוכנית למעט מסר האהבה לשירה הישראלית והלועזית המגוונת והיפה, למוזיקה ולעידוד כישרונות צעירים".

עוד נכתב בתגובה, כי פרץ איננו ממלא תפקיד ציבורי, ו"אין הוא חפץ להיות איש ציבור, ומודה לאלוהים על התפקיד שייעד לו ואין לו יותר שאיפות מאשר להמשיך ולשיר, להרקיד את הקהל, לשמח את לבו ולו למספר שעות". לטענת עורך דינו של פרץ, משמעותה של קבלת העתירה היא שכל אמצעי התקשורת ייסגרו בפני אזרחים שהוגש נגדם כתב אישום.

"היעלה על הדעת, לצורך הדוגמא בלבד, שאריה דרעי, חבר כנסת כיום, ואשר היה מועמד לשר, יהיה כשיר למלא תפקידים אלה, שהשפעתם על החיים הפוליטיים והציבוריים השפעה ישירה וחזקה, לא יהיה כשיר להשתתף בתוכנית טלוויזיה זו או אחרת על תקן של פרשן או על תקן שופט בתוכנית או כל תקן אחר", נכתב בתגובה.

התנועה לאיכות השלטון: "אסור להיות סובלני כלפי עבירות מס"

בתנועה לאיכות השלטון לא רואים בעין יפה את דבריו של פרץ ומגיבים: "עמדת התנועה כפי שמובאת בעתירתה לבג"ץ הינה, כי הרשות השניה מחויבת על פי חוק לקדם את ערכי הדמוקרטיה ואזרחות טובה ואינה יכולה לאפשר להעניק את הבמה הציבורית שבאחריותה לקידום הפופולריות של אדם כנגדו הוגש כתב אישום חמור המייחס לו עבירות מס בהיקף נרחב".

עוד הוסיפו כי "אין בכך כדי למנוע מהזמר לקדם את הקריירה שלו על במות שאינן ציבוריות. סובלנות כלפי עבירות מס והאדרת שמם של מואשמים בהם, פוגעות בציבור כולו, בנכסיו כמו גם בערכיו".


מה דעתכם - דרישה מופרכת או מוצדקת? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully