וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש וסלסולים: במקום מסיבות חשק, חוזרים בתשובה

חגי אוזן

2.1.2014 / 11:03

אחרי החפלות שהולידו את הפרויקט של רביבו ומסיבות החשק שהובילו לפרשת הקטינות, הטרנד החם בתעשייה הוא דווקא שיעורי תורה, בליווי מוזיקה חיה. טור מוזיקה ים תיכונית

אלכוהול, מוזיקה, חדר חזרות וזמר על מהז'אנר – עד כאן, התמונה ודאי מוכרת. עכשיו תוסיפו להרכב רב, ברכות, לימוד משניות ותעלימו מהתמונה כל זכר לנשים, וקיבלתם את הטרנד החם בז'אנר: "חפלה-רב", אם תרצו. בזמן שהדי הנפץ של מסיבות החשק עדיין מרעישים באוזניים, בתעשייה נשמעים קולות של חזרה בתשובה. מדי שבוע, בבתים של נגנים, מפיקים ושאר אנשי תעשייה, מתקיימים שיעורי תורה ממש כפי שהתנהלו החפלות הביתיות שהולידו את הפרויקט של רביבו. אל תתפלאו אם גם הפעם תצא משם הבשורה המוזיקלית הבאה.

מינו בר, שדרן רדיו דרום ומשתתף קבוע בשיעורי התורה הנ"ל, טוען כי הזמרים הם חלק חשוב בהצלחת הטרנד. "זה התחיל בחמישה אנשים", הוא מספר לוואלה! תרבות. "היינו עושים שיעורי תורה בבתים שלנו עם הרב חיים אלוש. לאט לאט זה הלך והתעצם, והיום הגענו לכמעט מאה איש בכל שיעור. אחת הדרכים להביא את האנשים זה דרך הזמרים. ברגע שהם התחילו להגיע, אנשים רצו להיות לידם. זה קטע מיוחד, לשבת עם זמר מפורסם וללמוד איתו תורה. ככה הבאנו את איציק שמלי, שימי רון, יניב בן משיח, מתן כהן והרבה אחרים".

עופר לוי בהופעה של עמיר בניון בקיסריה. אורי לנץ
גם הוא בפנים. עופר לוי/אורי לנץ

עבור הזמרים – שביניהם ניתן למנות גם את עופר לוי וצביקה אברהם – לא מדובר בהופעה של ממש. בשיעורי התורה הראשונים, הזמרים שהגיעו הסתפקו בקטעי פיוט ושירי קודש. עם הזמן, העסק השתדרג, וכלי נגינה ומערכות הגברה נוספו לחבילה. "הכל מאוד ספונטני", מספר הזמר מתן כהן. "בין דברי התורה של הרב והלימוד, גם מברכים ויש פיוטים ושירים שמתאימים כמו 'שבחי ירושלים' ואחרים. האווירה מדהימה, באמת מיוחדת".

המפיק המוזיקלי אלי קשת, שעבד בין היתר עם אייל גולן ושלומי שבת, עורך בביתו בכל ראש חודש ערב שיעורי תורה. כל העלויות של האירוח, אגב, הן על חשבון המארח, ומדובר בסכום לא מבוטל כשלוקחים בחשבון שתיה חריפה, שתייה קלה, כיבוד ואפילו בשרים על האש. "כל עוד אצליח לעשות אצלי בבית ערב של שיעור תורה, אני אמשיך במצווה הזאת", אומר קשת. "המצווה הזאת היא גדולה. אני עושה את הערבים האלה עם התמלילן צ'ולי זכאי והוא שם לב לתופעה מעניינת – תמיד מגיעים אנשים כמספר הכסאות בבית. אנחנו מדברים על איזה 40 איש, ואז צ'ולי אמר 'בוא נקנה עוד כסאות, יבואו עוד אנשים', וזה באמת מה שקורה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האווירה מדהימה, באמת מיוחדת". מתן כהן בשיעור תורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוקיישן נוסף שבו נערכים ערבים דומים הוא אולפן החזרות טלטל בראשון לציון. בין הפוקדים את המקום באופן קבוע נמצא גם היוצר והמפיק המוזיקלי הנודע עדי לאון. לבית של קשת הגיעו, בנוסף לזמרים, גם נגנים מבכירי התעשייה, למשל מומין ססלר הטורקי, נגן קאנון שאינו יהודי ובכל זאת מצא עצמו בשיעור תורה. "כולם יושבים ביחד", אומר בר. "הבית פתוח. כל המטרה היא להפיץ את התורה ועל הדרך אנחנו גם מנגנים, שרים. זה מוסיף המון, אין ספק. זה גורם לאנשים להגיע גם אם לפני כן הם נרתעו משיעור תורה וזה נשמע להם משעמם או כבד. יש משהו מיוחד באוויר, והזמרים נותנים ביצועים מיוחדים. קטע שיניב בן משיח שר כבר רץ בין אנשים בוואטסאפ, ועכשיו עוד יותר מתעניינים ורוצים להגיע".

עושה רושם שהז'אנר חוזר בתשובה אחרי הדיבורים על מסיבות החשק.

"לא יודע על איזה מסיבות חשק דיברו. אני אומר לאנשים, לכולם, אתם מוזמנים לבוא אלינו ולראות את הקדושה ואת הדברים האמיתיים והטובים".

מה דעתכם על הטרנד החדש? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully