וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק איינשטיין LIVE

אבישי מתיה

3.1.2014 / 8:12

האלבום עם אהוד בנאי. הסיבוב עם רוקפור. הקאוור עם שבן. הדואט עם שרית חדד. ההפגנה בכיכר. והאפליקציה. אריק איינשטיין בן 75. זה יכול היה להיות לגמרי אחרת

זה יכול היה להיות לגמרי אחרת.

ביום רביעי, 1 בינואר, יומיים לפני יום הולדתו ה-75, מעניק אריק איינשטיין ראיון בלעדי לתכניתו של גיא פינס. המנחה המשופשף מודה שהוא נרגש כשאיינשטיין פוסע לאולפן בנונשלאנטיות, מתיישב בנינוחות בכיסא המרואיין ודופק חיקוי של שר האוצר מחייך בזחיחות כשהוא אומר "היי גיא".

"זו היתה שנה פעלתנית במיוחד בקריירה שלך", פותח פינס. ואיינשטיין מרצין ועונה בכנות: "תראה, גיא, גם בגילי המאוחר אפשר ללמוד משהו. אחרי הרבה ויכוחים עם סימה ומוני, הבנתי שחיים רק פעם אחת, שאין לי עוד הרבה זמן ליצור ולשיר ושאני רוצה להותיר משהו מאחוריי".

פלייר חבצלת לאריק איינשטיין. מערכת וואלה!
"גם בגילי אפשר ללמוד משהו". איינשטיין/מערכת וואלה!

ואכן, אין ספק ש-2013 היתה השנה של איינשטיין. בגיל 74 וקצת הוכיח האריה הזקן שכוחו עוד במותניו. הוא היה כמעט בכל מקום. והפתיע בכל מהלך שבו נקט. בראשית פברואר שחרר את האלבום המצוין "ארץ ישראל החדשה והטובה", בהפקתו של אסף אמדורסקי, שכלל 12 שירים חדשים לגמרי של כותבים צעירים ובהם טקסט נועז במיוחד של נעם פרתום. כשנשאל איך הוא מסביר את החיבור בינו לבין המשוררת הפרועה, פלט בחיוך: "חבריקו, גם אנחנו, ב'לול', עשינו דברים לא פחות משוגעים. אם לא יותר. אני אוהב את השפה העברית. והעברית של נועם הדליקה אותי. מאד".

עם בוא האביב הדהים איינשטיין את מעריציו בסיבוב הופעות קצר, שנקרא, שלא במפתיע - "קצר". הכרטיסים ל-5 ההופעות עם להקת רוקפור במועדון צוותא בתל אביב, שבהן שוחזרה הטרילוגיה "פוזי", "שבלול" ו"פלסטלינה", נמכרו באינטרנט תוך 3 וחצי דקות. ההופעה השישית שודרה לייב בערוץ 2 בשביעי של פסח וזכתה לרייטינג חסר תקדים של 55 אחוז. ההדלפות סיפרו על סכום עגול של מיליון דולר שאריק וסימה שלשלו לכיסם.

אריק איינשטיין הקליפ 11 מטר. מערכת וואלה!
בשיאו בגיל 75/מערכת וואלה!

שבועות ספורים אחר כך, לכבוד יום העצמאות ה-65, עוד לפני שהקהל הישראלי הספיק להתאושש מהופעותיו הראשונות זה 30 שנה, שוחרר לעמוד הפייסבוק של איינשטיין הקאוור המשותף עם שלומי שבן, "אל תדברי על אריק". שבן ואיינשטיין רקחו גרסת ג'ז בת שבע וחצי דקות ללהיט הוותיק, שזכתה לשבחים רבים על התעוזה וההשראה. ואריק הסביר שהתגעגע לסאונד של אריק והאיינשטיינים מ-1966.

אבל זה היה רק הפרומו. ביום הראשון של חופשת הקיץ, ב-1 ביולי 2013, יצא לאור הסינגל הראשון מאלבומה החדש של שרית חדד, "יה אלבי", שכתב, הלחין והפיק מכר ותיק של חדד, קובי אוז. אריק ושרית, בליווי נגנים מהתזמורת הפילהרמונית, ביצעו דואט אהבה כביר, שהפך במהירות ללהיט הגדול של השנה, לא מעט בזכות הקליפ המטורף שביים צבי שיסל ובו נראה אריק, מחופש לזמרת האלמותית אום כולתום, כולל הפאה, משקפי השמש והמטפחת, מרביץ סלסולים קורעי לב, או קורעים מצחוק. "בא לי לנסות מוסיקה מזרחית", התוודה אריק, "ואני אוהב את שרית, היא זמרת ענקית בעיניי". 3.5 מיליון צפיות ביוטיוב הבהירו שחוש הריח המפורסם של איינשטיין ללהיטים לא הטעה אותו גם הפעם.

בשבוע השני של ספטמבר התארגנה בכיכר רבין הפגנה יוצאת דופן למען השלום, שקיבלה רוח גבית כשהזמר הנערץ הודיע שהוא מתכוון לשאת בה דברים. מהנאום גלוי הלב של אריק, שחלק עם ההמונים את פחדיו מעתידה של המדינה שהוא אוהב כל כך, נותר בעיקר הסלוגן המבריק, "ביבי, יה חביבי, תעשה יפה שלום". על הביקורת ב"ישראל היום", כאילו רבע מיליון המפגינים הגיעו לכיכר רק כדי לראות אותו, הגיב אריק בתנועת ביטול ובחיוך רחב.

רגע לפני שפינס נפרד ממנו, בישר איינשטיין על הפרויקט הבא שעליו כבר החל לעבוד עם אהוד בנאי כמפיק מוסיקלי: "דוד", דיסק שכולו משירי המשורר דוד אבידן. "ולא לשכוח שהחברים מכנסיית השכל יתנו שם בראש", סיכם אריק, שלף מכיסו אייפון וניסה להסביר למנחה מה מיוחד באפליקציה החדשה שהשיק כמה ימים לפני כן, arik songs. "יודפויומט, שוב הסוללה נגמרה", סיכם בזעף אחרי מספר שניות.

"אז מה אתה מאחל לעצמך?" שאל פינס. "בריאות. רק בריאות", השיב אריק בקול ניחר והדליק סיגריה, נושף עשן בפרצופו של המראיין ההמום. "איך אומרים אצלכם? ביי גיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully