וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: שיר חדש לשלומי שבן

5.1.2014 / 9:03

חמש שנים אחרי אלבום הקאברים "מגדל הפזמון", שלומי שבן חוזר עם "לילה אחרון בלונדון", שיר ראשון מאלבום חדש בהפקת תמיר מוסקט ואסף תלמודי, ובליווי להקת הקולקטיב

נמרוד סונדרס
שלומי שבן. דודי חסון,
שלומי שבן/דודי חסון

שבע שנים חלפו מאז אלבום הסולו המקורי האחרון של שבן, "עיר", אלבום, שאחריו באו אלבום גרסאות הכיסוי "מגדל הפזמון", שיצא ב-2009, סיבוב ההופעות שאחריו, הקונצרט עם התזמורת הפילהרמונית בקיסריה ומופע הפתיחה של פסטיבל ישראל האחרון. האלבום החדש של שבן, שנוצר במפגש בין שלומי, חברי להקת הקולקטיב והמפיקים המוזיקליים תמיר מוסקט ואסף תלמודי (שגם ניהל אמנותית), פותח פרק חדש ביצירתו.

שבן ותלמודי, שותפים ותיקים, יצרו קשר עם מוסקט מתוך החלטה שהחומרים באלבום החדש זקוקים לטיפול שונה. בפגישות עם תמיר עלה הרעיון לצרף הרכב מגובש להקלטות, וכך נכנסו לתמונה חברי הקולקטיב, שלקחו חלק אינטגרלי בעיבוד ויצירת האלבום.

"בשנות ה-90 הייתי סטודנט בודד ועגמומי למוזיקה בלונדון", מספר שבן על השיר החדש. "אחרי שלוש שנים קשות החלטתי לעזוב. דווקא בלילה האחרון שלי בעיר היא בחרה לחייך אלי, ופתאום נראתה לי כמעט אפשרית. אבל אני כבר הייתי בדרך הביתה. השיר לילה אחרון בלונדון, שנכתב כמעט 15 שנים לאחר מכן, הוא תמונת הלילה הזה. כפי שבחרתי לזכור אותו.

"אני מרגיש שהייתה זכות לעבוד על האלבום הזה עם קבוצה יוצאת דופן של מוזיקאים. כשאתה מוקף בכל כך הרבה כישרון, ניסיון ואהבה, יש לך את היכולת הנדירה לא לפחד לטעות, להיות משוחרר לחלוטין ופשוט ליהנות מהמסע".

האלבום ילווה בסיבוב הופעות, שמופע הבכורה שלו ייערך בהיכל התרבות בתל אביב ב-5.4.

מה חשבתם על השיר? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • שלומי שבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully