וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולס קייג' חוגג 50 שנים של מוזרות

6.1.2014 / 0:39

ניקולס קייג' חוגג יום הולדת 50, וזה הזמן לאחל לו המון מזל טוב, ושיילך מכאן. רק בריאות, ויאללה ביי. המשך קריירה ארוכה ופוריה, ושיפרוש. הרגשות שלנו לגביו מורכבים

ניקולס קייג' הוא שחקן מוזר: איכותי ומצוין ברגע אחד ויצרן סדרתי של ג'אנק ברגע שאחריו. לאורך הקריירה שלו הוא נתן הופעות משובחות בסרטים מצוינים וגם הפגיז את המסכים במספר מדהים של סרטים מטופשים כל כך, עד שנמאס לראות את הפרצוף האומלל-תמידית שלו. כדי לחגוג כראוי את יום ההולדת, לפניכם כמה מרגעי השיא של ניקולס קייג'. כמובן, בקריירה כל כך מגוונת ומשונה כמו שלו, מדובר פה בשיאים חיוביים כמו גם בשיאים שליליים. פסגות ועמקים. כי כזה הוא.

"בירדי"

ניקולס קופולה, האחיין של פרנסיס פורד קופולה, הגיע להוליווד בתחילת שנות השמונים וכמה מתפקידי המשנה הראשונים שקיבל היו בסרטים של הדוד – "ראסטי ג'יימס" ו"מועדון הכותנה". את שם הבמה שלו הוא החליט לשנות ל"ניקולס קייג'" כדי שלא ייראה כאילו הוא מקבל עבודה רק בפרוטקציה. התפקיד המשמעותי הראשון שלו היה ב"בירדי" של אלן פארקר, לצד מתיו מודין, כיוצא וייטנאם שמנסה לסייע לחברו, מוכה סוג מוזר של הלם קרב. וכבר כאן, קייג' גילה את כשרונו הגדול ביותר: סבל. אם אתם רוצים מישהו שיסבול, שיהיה אומלל ושיצעק על העולם – קייג' הוא האיש שלכם.

"בייבי אריזונה"

"בייבי אריזונה" היה תקופת הינקות של יותר מיוצר אחד: זה היה לא רק אחד מסרטיו הראשונים של ניקולס קייג', אלא גם סרטם השני בסך הכל של האחים כהן, ואפשר לראות בו את השורשים של מה שהפך אותם ליוצרים הפורים והמעניינים שנעשו בשלושים השנה שלאחר מכן. באשר לניקולס קייג', הוא חשף כאן את אחת הנטיות המובהקות האחרות שלו: החיבה לתספורות מוזרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"לב פראי"

מהאחים כהן לדייויד לינץ' – כל אחד רצה פיסה מהטירוף והאינטנסיביות של ניקולס קייג'. "לב פראי" הוא סרט מוזר כמו שרק דייויד לינץ' יודע לעשות, והאינטנסיביות המכוונת ל-11 של ניקולס קייג' התאימה לו בול. אם כי בסצינה שלפניכם זו דווקא לורה דרן שמצטיינת בצרחות.

"לעזוב את לאס וגאס"

את האוסקר הראשון והיחיד שלו עד כה קייג' קיבל על הסרט העצוב הזה, שבו הוא מגלם בכיר הוליוודי שמחליט לשתות את עצמו לדעת בלאס וגאס. הוא עדיין סובל; זו לא היתה הופעה של ניקולס קייג' בלי הסבל. אבל הוא סובל בלי הקאמפ, ובלי ההגזמה, וההופעה שלו היא מה שנתן לסרט כולו את כוחו.

"קון אייר"

אז מה הדבר ההגיוני לעשות, מיד אחרי שקיבלת אוסקר והכרה בהיותך שחקן משובח? לצלול עמוק אל תוך סרטי אקשן, כמובן! מיד אחרי "לעזוב את לאס וגאס" קייג' זנח לחלוטין את המסלול הרציני והאוסקרי, ובמקום זה הופיע בשורה של סרטי אקשן קיציים – "הפריצה לאלקטרז", "עימות חזיתי" וגם "קון אייר", הזכור בזכות מאבק האיתנים הזה על ארנב צעצוע.

הרגע שלא קרה: "סופרמן חי"

בתקופת האקשן שלו, ניקולס קייג' כמעט והצליח להגשים חלום ישן: לגלם את סופרמן. הרבה אחרי שסדרת "סופרמן" של כריסטופר ריב מתה, ולפני שגיבורי העל חזרו לאופנה, נעשתה שורה ארוכה של ניסיונות כושלים להחזיר את סופרמן לקולנוע. בשלב מסוים, שם הסרט היה "סופרמן חי", הבמאי המיועד היה טים ברטון, וסופרמן היה ניקולס קייג'. אחרי שהרבה כסף וזמן נשפך על עבודת פרי-פרודקשן, הפרויקט נפל וננטש. שנים מאוחר יותר דלפו לאינטרנט תמונות של קייג' במה שהיה אמור להיות התלבושת של סופרמן בסרט – וגרמו לכולנו להודות לאלוהי הסרטים על כך שהסופרמן הספציפי הזה לא המריא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמעט וקרה ומזל שלא. ניקולס קייג' סתלבושת סופרמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אדפטיישן"

ואחרי שהיה נדמה כבר שאיבדנו את ניקולס קייג' האיכותי לטובת כוכב האקשן הלחוץ, פתאום, משום מקום, הוא חזר. ב"אדפטיישן", קייג' מגלם שתי דמויות: התסריטאי צ'רלי קאופמן, ואחיו התאום דונלד. מי שהתחיל להיראות כמו שחקן חדגוני הוכיח פה באופן חד משמעי שהוא יכול לשחק יותר מדמות אחת – אפילו בו זמנית, בזוג הופעות מבריקות שהעניקו לו מועמדות נוספת לאוסקר.

"איש הקש"

אל התחתית קייג' הגיע ברימיק ל"איש הקש" מ-2006. הסרט נחשב לגרוע במיוחד וכישלון קופתי מוחלט. כמעט אף אחד לא ראה אותו בקולנוע – ובכל זאת הוא הפך בדרך-לא-דרך ללהיט: סרטון יוטיוב שמאגד קטעים מתוך הסרט זכה ליותר מארבע מיליון צפיות ביוטיוב. הסרטון הוא אוסף מדהים של אובר-אקטינג, צעקות ותחפושות של דובים, שקשה להאמין שהגיע מתוך סרט רציני ולא מפארודיה. השיא הוא הזעקה "לא הדבורים! לא הדבורים! אההההה!".

כל הסרטים כולם

אבל, למרבה הצער, העובדה שהוא עדיין יכול להיות שחקן משובח לא הפכה את קייג' לבררן יותר. הוא המשיך להופיע בעשרות סרטים, כמה סרטים בכל שנה, סרטים מכל הסוגים, המינים והגדלים, ועל כל הופעה משעשעת כמו ב"קיק-אס" היו כמה וכמה סרטי אקשן מגוחכים כמו "נקסט" או "גוסט ריידר". נדמה שהאיש פשוט לא מסוגל לומר לא לאף הצעה, מה שהוביל לפארודיה הזאת מבית collegehumor.

שחקנים אחרים לא היו מסוגלים להתאושש מהשפלה כמו "איש הקש" למשל, אבל על קייג', אי אפשר לדעת. הוא הפתיע בעבר, ואולי עוד יחזור להפתיע גם בחמישים השנה הבאות. אף פעם אי אפשר לדעת מתי בין סרטי הג'אנק פתאום תצא לו יצירת מופת.

צפו ב"בנגקוק מסוכנת" בוואלה! VOD
צפו ב"נקסט" בוואלה! VOD

מה אתם חושבים שהיה רגע השפל של ניקולס קייג'? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully