וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבנות מנחה הטלוויזיה באנגליה: "לחקור את בכירי ה-BBC"

האם אנשי הטלוויזיה הבריטית ידעו כי מנחה הטלוויזיה ג'ימי סאביל הוא פדופיל סדרתי אך שתקו ושמרו על סודו? קורבנותיו קוראים כעת לחקירה מרכזית נגד בכירי ה-BBC

פרשת ג'ימי סאביל מסרבת לדעוך: כ-50 מתלוננים שנפלו קורבן למעשיו של איש הטלוויזיה דורשים לפתוח בחקירה שתברר כיצד הצליח סאביל להתחמק ממשפט במשך עשרות שנים והמשיך בתפקידו כמנחה בכיר ב-BBC.

כזכור, לפני כשנה נודע כי סאביל המנוח, איש הטלוויזיה הבריטי האגדי שהנחה במשך עשרות שנים את תוכנית מצעד הפזמונים של ה-BBC, הלא היא "Top Of The Pops", ואת תכנית הגשמת החלומות "Jim'll Fix It", הואשם בסדרה של מעשי התעללות מינית שנמשכו על-פני עשרות שנים. סאביל הלך לעולמו בשנת 2011 בגיל 84, אך לאחר מותו החלו מצטברות עוד ועוד עדויות בנוגע לעברו.

עו"ד אלן קולינס, מי שמייצג 60 מקורבנותיו של סאביל, אמר לתקשורת כי בכוונתם לדרוש חקירה אחת מרכזית שמטרתה לגלות כיצד הצליח סאביל לבצע את זממו ולהישאר כוכב במשך עשרות שנים. גם ארגון NSPCC (שנלחם בהתעללות בילדים) פנה לרשת BBC בטענה כי עצם העובדה שחקירה אחת ומרכזית מתעכבת מצביעה על כך שהלקח לא נלמד. יש לציין כי בתיק סאביל מתנהלות למעלה מ-30 חקירות שונות.

"צריכה להיות חקירה אחת", אמר קולינס ל-BBC. "אני חושש כי אם הדבר לא יקרה, חלון ההזדמנויות שלנו ייסגר, לא רק עבור קורבנותיו של סאביל אלא עבור כולנו כמדינה. עשיית הצדק עלולה להתפספס".

גם אחד מקורבנותיו של סאביל, כשהיה בן 15 בעת שסאביל התעלל בו מינית, טען כי ישנן יותר מידי חקירות בעניין סאביל, במקום לרכז את כובד המשקל בחקירה אחת מרכזית. הקורבן, בן 64 היום, אמר "לו היתה רק חקירה אחת שהיתה מובלת על-ידי האדם המתאים לכך שהיה אוסף ראיות מכל מקום אפשרי, אולי רק אז היינו מבינים מיהו בדיוק ג'ימי סאביל ואיך בדיוק הוא הצליח להתחמק מעונש על מעשים מגונים במשך כמעט 50 שנים".

מעשיו של סאביל נחשפו בסרט דוקומנטרי בשם "The Other Side Of Jimmy Savile", ששודר בשנה שעברה בערוץ ITV הבריטי וחשף את הצדדים האפלים באישיותו ואת היותו פדופיל. הסרט הותיר את בריטניה המומה ומשטרת אנגליה הכריזה כי היא חוקרת לא פחות מ-120 תלונות שהצטברו נגד המגיש המנוח, שהתפרשו בסך הכל על פני ארבעה עשורים, כאשר רוב ההאשמות המיוחסות לסאביל התרחשו בשנים 1970-1980.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully