וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 58: סידורים אחרונים ב-2013

הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב אומר שלום אחרון ל-2013, עם מוזיקה שנפלה בין הכיסאות והחמיצה את סיכומי השנה – כולל הטרק שעוד יגרום לכם לחבב את ג'סטין ביבר

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
קפצו ל"החיים בלופ" של יותם אבני, אחיו של "פופ לוק"
הבלוג של פופ לוק
דברו על הקאסט בפייסבוק שלנו

כבכל שנה, גם את 2014 אנחנו פותחים במיקס שמוקדש לשאריות של השנה הקודמת. מסיבה לא לגמרי ברורה, יש מי שמתעקשים להוציא מוזיקה חדשה בדיוק בזמן שכולם שקועים בדבר המתיש והנהדר שנקרא סיכומי השנה. יתכן שמדובר במפיקים ביישנים-משהו שלא אוהבים את אור הזרקורים, או אולי להיפך, יוצרים שכל כך בטוחים בעצמם שיודעים שיעקבו אחריהם גם בזמן קדחת הסיכומים. ואולי, רק אולי, מדובר באנדרגראונד האמיתי, באמנים שעושים את מה שהם עושים למען העשייה והיצירה, ושמי שרוצה יתאמץ בשביל לעקוב אחריהם, ומי שלא לא.

מתוך אמונה נאיבית וחסרת בסיס באידאל הנשגב הזה, בקאסט הפעם מוזיקה מהסוג הכי כיפי, זה שגם בתוך אלפי הז'אנרים שמסביב לא ממש מצליחה למצוא את מקומה. כמעט כל קטע הפעם הוא עולם בפני עצמו, שמשחק במגרש משלו, על פי חוקים שהומצאו במיוחד בשבילו. רוב היוצרים שמופיעים במיקס מעלים על נס את הייחודיות שלהם והולכים איתה עד הסוף, וזה – כל עוד המוזיקה עדיין טובה כמובן – הדבר הכי חשוב.

נתחיל ב-Genius. הלוואי שהיה מה לספר כאן על הבחור הזה. אבל אין. אין כלום. הרימיקס של הגאון לקטע של ג'סטין ביבר וטיגה הגיע אל מערכת פופ לוק ישירות במייל, בלי הסברים נוספים. יש לו עד עכשיו בקושי 500 האזנות, אבל זה בכלל לא אומר שלא מדובר בשוס. ג'ינייס לוקח את הלהיט "Wait A Minute", מוריד לו את הפיצ' בצורה דרסטית אבל רק במקומות הנכונים, ומצליח בקלילות מעוררת קנאה לתת לג'סטין ביבר את כל האפיל המחוספס והשרמנטי שהוא מקיז דם בניסיון חסר תועלת להעפיל אליו בעצמו. קשה קצת לדעת מה הוסיף ג'ינייס למיקס בעצמו, אם בכלל, אבל התוצאה היא פשוט כל כך מעולה שאם לא תזהרו תמצאו את עצמכם נהנים גם מהשיר המקורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהירות, עוד תחבבו אותו. ג'סטין ביבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כמה חודשים הקדשנו כאן קאסט שלם ל-Kastle שהגיע לתקלוט בתל אביב, ובעיקר ללייבל הנהדר שלו, Symbols Recordings. החברים בלייבל המיוחד הזה לא מורידים את הרגל מהגז, וממשיכים להיות מהקולות המעניינים ביותר שאפשר למצוא בסצינת האלקטרוניקה העולמית. שלושה מהם נכנסו לקאסט, ביניהם הבחור בעל השם הנהדר Lindsay Lowend שמספק את אחד הקטעים היותר לא קשורים שנשמעו לאחרונה, בו הוא משנה כיוון באמצע פעמיים, מטיון כיפי ושובב לקטע מאוד לא ברור לפסנתר וכינור, ומשם בשבירה חדה, כאילו אנחנו בשיא הערב על הרחבה, לביט מטונף ואכזר – וכל זה בשלוש דקות. מאותה החבורה, גם ליאון גונזלס מנפק קטע מעניין ומיוחד, ובעיקר בולטים הצמד היווני We Sink. מעבר לעובדה שיש מוזיקה טובה באתונה וזו כבר סיבה למסיבה, מדובר במפיקים סופר מוכשרים שמומלץ מאוד לעקוב אחריהם. כבר שנתיים שהם מוציאים קטעים איכותיים עם הרבה רגש, שאפשר להרגיש בהם את הטיפול המסור והנכון בהפקה, והרימיקס החדש שלהם ל"Chromatic & Tali" הוא עוד תוצר נהדר, בקלות אחד הדברים היפים ביותר שיצאו בשנה שעברה.

אם יש דבר מעורר חרטה וצער עמוק זה ש-Lorde לא הופיעה אפילו פעם אחת בפופ לוק בשנה האחרונה. הזמרת-ייוצרת הניו זילנדית הצעירה הזו כיכבה בכל רשימות סיכומי סוף השנה האפשריות, בדרך כלל בראש שלהן. עם אלבום בכורה נפלא, כשרון שמתפוצץ לכל כיוון ואיזו ביזאריות מתוקה שקשה לפספס, לורד היא אחד הדברים הטובים ביותר שקרו למוזיקה בשנה האחרונה, והיא הצליחה לעשות זאת בכזו חינניות וייחודיות, שהקסם שלה ניכר הרבה מעבר לעולם הפופ. לכן משמח במיוחד שאחד היוצרים היותר אניגמטיים באלקטרוניקה בשנים האחרונות, ריאן המסוורת', בחר לתת את הטיפול שלו לאחד מהקטעים שלה. למרות שברור שהוא מוזיקאי מחונן ביותר, איכשהו רוב הדברים שהמסוורת' יוצר מצליחים לא להדבק, לא באמת לפגוע במטרה; אבל נראה שהחיבור של ביזאר לביזאר עשה לו רק טוב, כי הרימיקס שלו ל"Ribs" הוא אחד הקטעים המוצלחים ביותר שלו עד כה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לורד. GettyImages
סליחה ששכחנו. לורד/GettyImages

ומסיימים עם מישהו שחסר קצת בתמונה בשנה האחרונה, SBTRKT. הקטע בן הדקותיים-וחצי "IMO" הוא תזכורת לכמה שהיוצר הזה הוא אחד הענקים, הנוגעים ביותר של תקופתנו, ומדהים לשמוע באיזו קלות לכאורה הוא מכניס את המאזין לעולם שכולו שלו, ולא פחות ממכשף אותו בלחשים אנלוגיים מהפנטים. הקטע הזה הוא רק מתאבן קטן להעביר איתו את הזמן בעוד SBTRKT עובד על אלבומו השני שעדיין לא נמסר מתי יצא. בהתחשב בזכך שעברו כבר שנתיים וחצי מאז אלבומו הקודם, אפשר להאמין שכמו הקהל שלו, גם הוא כבר צמא לשחרר מוזיקה חדשה לעולם, ואם יהיה בו ולו חלקיק מהחלומיות שבקטע הזה, אפשר לומר בבטחה שמצפה לנו עוד אלבום נהדר.

הטראקליסט המלא:

00:00 - En2ak - Woodwork Misfits (Jolly Mare Remix) // U Know Me
02:00 - Tyga & Justin Bieber - Wait for a Minute (Genius Vision) // Self Released
06:30 - Flight Facilities - Stand Still (Wave Racer Remix) // Future Classic
09:30 - Lindsay Lowend - Basement Dweller Overture // Soundcloud
12:30 - Fatima - Black Dough // Eglo
16: 00 -Lion Gonzales - The Road to Medellin // BMKLTSCH
20:30 - IAMNOBODI - Dancing in Eden // Self Released
22:30 - Lorde - Ribs (Ryan Hemsworth’s Let’s Have A Sleepover Version) // Self Released
25:30 - Chromatic & Tali - Infatuation (We Sink Remix) // Symbols
30:00 - Chits - Looking So Good // Astro Nautico
35:00 - SBTRKT - IMO // Young Turks

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully