וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: השנה של "משחקי הרעב"

12.1.2014 / 10:39

את טבלת הקופות השבועית מוביל "השורד האחרון" הצבאי בכיכובו של מארק וולברג, אבל המנצח האמיתי השבוע הוא "משחקי הרעב: התלקחות", הסרט הכי מצליח של 2013 באופן רשמי

יח"צ - חד פעמי

אם יש דבר שהאמריקאים אוהבים יותר מאשר נסיכות דיסני, זה את הצבא שלהם. העובדה הזאת התבררה השבוע כשסרט צבאי מאוד התגבר במפתיע על "לשבור את הקרח" ולקח את המקום הראשון השבועי בטבלת שוברי הקופות בגדול, כשהוא מתעלה על כל התחרות ועל כל הציפיות, ועל הדרך מכסח את הצורה להרקולס.

"השורד האחרון" בבימויו של פיטר ברג מבוסס על סיפורה האמיתי של משימה כושלת של חיילי מארינס שנשלחו לתפוס מנהיג של הטליבאן ב-2005. מארק וואלברג, טיילור קיטש, אמיל הירש ובן פוסטר מככבים בסרט – הפקה לא ענקית במושגים הוליוודיים (מדווח על תקציב של 40 מיליון דולר). מועד ההפצה של הסרט, באמצע ינואר, מעיד על כך שהציפיות ממנו לא היו גבוהות; החודש הזה מוקדש בדרך כלל להגדלת הבאזז של המתחרים על האוסקר, ולהשלכה של הג'אנק שהאולפנים לא יודעים מה לעשות איתו. אבל "השורד האחרון" הכניס 14 מיליון דולר ביום הראשון להפצתו, ואת סוף השבוע הוא צפוי לסיים עם 38 מיליון דולר בקופה. ההצלחה שלו מזכירה את "אקט של גבורה", הסרט הצבאי שיצא בפברואר האחרון וגם הוא זכה להצלחה בלתי צפויה; האמריקאים במצב רוח פטריוטי לאחרונה, מתברר. ייתכן שבעתיד הקרוב אנחנו הולכים לראות הרבה יותר מארינס בקולנוע.

אפרופו ג'אנק: במקום השלישי עם סכום מאכזב של שמונה מיליון דולר נמצא "הרקולס: האגדה מתחילה". ‏זהו אחד משני סרטי "הרקולס" שייצאו השנה: באוגוסט ייצא "הרקולס" אחר, בכיכובו של דוויין ג'ונסון. ‏בינתיים, ב"הרקולס" הנוכחי מככב קלן לוץ ("דמדומים"), אבל ייתכן שהוא מתחרט על זה. הסרט נקטל ‏באופן אוניברסלי על ידי המבקרים, והיה בוודאי נכנס לרשימת הסרטים הגרועים של השנה אילו היה ‏חשש שבסוף 2014 מישהו עוד יזכור אותו. ‏

"לשבור את הקרח", אולי התופעה הקופתית המפתיעה ביותר של השנה האחרונה, עדיין בתמונה: הוא מדורג השבוע במקום השני, עם כ-14 מיליון דולר, והכנסות כוללות של 317 מיליון דולר.

לשבור את הקרח.
התופעה הקופתית של השנה. "לשבור את הקרח"

שנת 2014 אמנם כבר התחילה ואפילו הדי הסיכומים של 2013 כבר מתעמעמים בזכרון, אבל טבלאות הקופות של 2013 עדיין מתגבשות לצורתן הסופית. "משחקי הרעב: התלקחות" אמנם כבר לא נמצא בעשיריה המובילה – אבל הסכום הצנוע שהכניס בשבוע האחרון העלה את הכנסותיו הכוללות של הסרט בארצות הברית אל מעל ל-409 מיליון דולר. בכך הוא עקף את "איירון מן 3" והפך לסרט המצליח ביותר של 2013. היסטוריונים קולנועיים כבר ציינו שזוהי הפעם הראשונה שבה הסרט הגדול של השנה הוא סרט בכיכובה הבלעדי של אישה מזה עשרות שנים – אולי אפילו מאז "צלילי המוזיקה" ב-1965. על השמחה מעיבה מעט העובדה שמבחינת הכנסות בעולם כולו, "איירון מן 3" הוא עדיין הסרט המצליח ביותר של 2013, בהפרש עצום: הוא הכניס 1.2 מיליארד דולר ברחבי העולם, בעוד "משחקי הרעב", עם 834 מיליון דולר "בלבד", מדורג במקום השלישי, מאחורי "גנוב על המיניונים".

מי לוקח - "משחקי הרעב: התלקחות" או "איירון מן 3"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully