וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכים בפרסי אקו"ם: עידן רייכל, אביתר בנאי ואחרים

16.1.2014 / 15:14

גם אריאל זילבר, יונתן רזאל, תמיר מוסקט, הדג נחש ואחרים זכו בפרסים כספיים, שיוענקו להם בטקס מיוחד ב-3 בפברואר. "זאת קודם כל מחמאה עצומה", מסר בנאי

היום (חמישי) הוכרזו הזוכים בתחום המוזיקה הפופולרית בטקס פרסי אקו"ם, שיתקיים ב-3 בפברואר בתיאטרון גשר ביפו. פרסים על מפעלי חיים יוענקו ליוצרים אריאל זילבר ויוסי גמזו ועם מקבלי הפרסים האחרים נמנים עידן רייכל, אביתר בנאי, יונתן רזאל, תמיר מוסקט, הדג נחש, אחינועם ניני וגיל דור, גיא ויהל ועוד.

פרס על שם נעמי שמר למפעל חיים יוענק למלחין אריאל זילבר, ש"הופעתו על הבמה מלאת כריזמה ושיריו רלוונטיים ומשפיעים גם היום כשהם מדברים על אמת אומנותית, אמינות, כנות וכשרון עצום", כך נכתב בנימוקי השופטים. זילבר יזכה בפרס בשווי 35 אלף שקלים. פרס על שם אהוד מנור למפעל חיים יוענק למחבר יוסי גמזו, עליו השופטים כתבו "ברוחו ובכתיבתו הסאטירית גמזו עדיין 'צעיר, כמו יום אביב בהיר'". גובה הפרס הינו 35 אלף שקלים.

פרס על שם משה וילנסקי יוענק לשיר השנה, "קטנתי" של יונתן רזאל, עם הנימוק "השיר מדבר בעד עצמו הלחן המלודי והעוצמתי לצד הביצוע הווקאלי והמרגש של יונתן לשיר זה, נוגע בנפשו של כל אדם ומבטא את ניצחון הרוח על שבריריות החיים". גובה הפרס של רזאל על סך 15 אלף שלקים.

פרס על שם יוסי בנאי בסכום זהה יוענק למחברי השנה, להקת הדג נחש, על אלבומם "זמן להתעורר", וכפי שנימקו השופטים: "הטקסטים נוקבים אך מחבקים, מתובלים מוזיקלית בכור ההיתוך התרבותי ובסאונד הייחודי להם".

פרס על שם עוזי חיטמן לאלבום השנה יוענק לאלבום "יפה כלבנה" של אביתר בנאי, עליו כתבו השופטים "'יפה כלבנה' הינו אלבום שלם של יוצר שמתלבט לגבי מהותו, פזילה לחיים חילוניים קודמים ובעיקר העיסוק העצמי של תרבות הסלבס. אלבום מעניין, שלם ובעיקר אחר, שמייצג את דמות 'המאמין החדש', קשה למאזין לקבוע האם אביתר מתקרב לאלוהים או פשוט מתרחק ככל האפשר מחייו החילוניים הקודמים. הוועדה קבעה פה אחד שאין אלבום ראוי יותר לפרס אלבום השנה". גובה הפרס הינו 15 אלף שקלים.

"פרסים הם תמיד עניין משמח. כמה דקות של 'יש! זכיתי!', וממשיכים הלאה. לקבל פרס אקו"ם על יצירה זה קצת שונה", מסר בנאי. "השירים, הטקסטים, הלחנים, מסע ארוך שמתרקם בסוף לאלבום שלם. בהתחלה זה רק אני לבד, אחר כך עם החברים השותפים לעשייה. ואז מגיע הרגע הקשה בו אתה חייב לשחרר ולתת לכל העולם לשמוע את רחשי הלב והנפש. כשאתה מקבל הכרה, בפרט מקולגות, על משהו כל כך אישי ופנימי זאת קודם כל מחמאה עצומה. אני נרגש ואסיר תודה לכולם על האמון, תשומת הלב והתמיכה".

פרס על שם סשה ארגוב למלחין השנה, גם הוא על סך 15 אלף שקלים, יוענק לעידן רייכל על אלבומו "רבע לשש". מנימוקי השופטים: "רייכל הוא שגריר מצוין של המוזיקה והתרבות שנוצרת כאן, ומתקבלת באהבה גדולה גם בארץ ובחו"ל".

"הזכייה בפרס אקו"ם מעצימה את תחושת ההודיה על השנה המדהימה והחיבוק הגדול שאנחנו מקבלים. לעסוק במה שאנחנו אוהבים זו זכות גדולה. תודה לקהל שלנו, לוועדת השיפוט ולאקו"ם", מסר רייכל בעקבות הזכייה.

פרס על שם יאיר רוזנבלום למעבד השנה יוענק למעבד תמיר מוסקט שהיה אחראי לעיבודים וההפקה המוזיקלית בשני אלבומים מעולים שיצאו השנה: "ואיך אצלך" של חוה אלברשטיין, ו""Different Pulses" של אסף אבידן. גובה הפרס הינו 15 אלף שקלים.

בנוסף, פרס על שם ענבל פרלמוטר בסך 15 אלף שקלים יוענק לתגלית השנה, גיא ויהל, פרס על שם עלי מוהר בסך זהה לעידוד פרסום היצירה יוענק למחברת שחף וולמן, פרס על שם דניאל סמבורסקי לעידוד פרסום היצירה יוענק למלחין קובי שפי ופרס חיצוני על שם אהרון גפן לתמיכה בהפקת אלבום יוענק ליוצר קותימן על אלבומו. שווי הפרס הינו 20 אלף שקלים.

מה דעתכם על זהות הזוכים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully