וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי גילדת השחקנים: עוד צעד ל"חלום אמריקאי" בדרך לאוסקר

19.1.2014 / 7:32

"חלום אמריקאי" יצא כמנצח הגדול של הפרסים, המנבאים לרוב את מה שמתרחש בטקס האוסקר. גם מתיו מקונוהיי וקייט בלנשט יכולים להיות אופטימיים בדרך לפרס הגדול

יח"צ - חד פעמי

יומיים לאחר הכרזת המועמדויות לאוסקר, התקיימו בלוס אנג'לס בלילה שבין שבת לראשון שעון ישראל פרסי גילדת השחקנים. כיוון שאלה מחולקים בידי קבוצת בעלי המלאכה החזקים בהוליווד, הם נחשבים בדרך כלל כאינדיקטור מהימן לקראת הטקס הנוצץ של האקדמיה האמריקאית לקולנוע, ולכן התעשייה מייחסת חשיבות גדולה לתוצאות שלהן.

לפיכך, צוות "חלום אמריקאי" יצא מן הטקס כמנצח הגדול. קומדיית הפשע של דיוויד או.ראסל זכתה בפרס אנסמבל השחקנים הטוב ביותר - עיטור שאינו מוענק באוסקר, אך מי שזוכה בו כאן, בדרך כלל לוקח לאחר מכן את הפסלון לסרט הטוב ביותר בטקס של האקדמיה. הפרס, שניתן לצוות השחקנים בכללותו, הוענק לברדלי קופר, ג'ניפר לורנס, כריסטיאן בייל, איימי אדמס, ג'רמי רנר, רוברט דה-נירו ושאר כוכבי הפקת הענק.

בפרסים האינדיבידואלים, חזרו על עצמם הזכיות מגלובוס הזהב: מתיו מקונוהיי מ"מועדון הלקוחות של דאלאס" גרף את הפרס לשחקן הראשי הטוב ביותר, וג'ארד לטו המופיע בצדו את זה לשחקן המשנה. קייט בלשנט מ"יסמין הכחולה" התכבדה בפרס לשחקנית הראשית הטובה ביותר, ולופיטה ניונגו מ"12 שנים של עבדות" בזה לשחקנית המשנה.

כל הארבעה חיזקו את מעמדם כפייבוריטים ברורים לקראת האוסקר, והיחידה מביניהם שנראית בסכנה היא ניונגו. בדרך כלל יש חוסר התאמה אחד בין המתחולל אצל גילדת השחקנים ובאקדמיה, ונראה שהשנה זה עשוי להיות בקטגוריית שחקנית המשנה. כאן, יש סיכוי מסוים כי לורנס הפופולרית להפליא תצליח לעקוף בפוטו-פיניש את ניונגו האלמונית.

"חלום אמריקאי" זוכה בגילדת השחקנים. Kevork Djansezian, GettyImages
חיים את החלום. צוות "חלום אמריקאי" חוגגים את הזכייה בפרסי הגילדה/GettyImages, Kevork Djansezian

כמו כן, העניקה הגילדה פרסים להופעות טלוויזיוניות. אלה נחשבים פחות משמעותיים, שכן הם נערכים רבות לאחר טקס האמי וכבר אין להם השפעה אמיתית. כך או כך, לא היו כאן הפתעות: בפרס השחקן הטוב ביותר על הופעה בסרט טלוויזיה או מיני סדרה זכה מייקל דאגלס מ"חיי עם ליברצ'ה", ובפרס המקביל בקטגוריה הנשית הלן מירן מ"פיל ספקטור". בפרס השחקן בסדרת דרמה זכה בריאן קרנסטון מ"שובר שורות", ומגי סמית לקחה את הפרס המקביל בקטגוריה הנשית על "אחוזת דאונטון". את הפרסים לשחקנים בסדרה קומית לקחו טיי ברל מ"משפחה מודרנית" וג'וליה לואי-דרייפוס מ"Veep".

באשר לפרסים החשובים ביותר, פרסי האנסמבל - אלה הלכו ל"משפחה מודרנית" בקטגוריית הקומדיה ו"שובר שורות" בקטגוריית הדרמה.

בשולי הטקס, הוענקו גם פרסים לעבודת אנשי הפעלולים. כאן, "שורד אחרון" היה המנצח בגזרה הקולנועית ו"משחקי הכס" בזו הטלוויזיונית. כמו כן, הוענק פרס מפעל חיים לריטה מורנו הוותיקה, בת 82, הזכורה בעיקר מהופעתה ב"סיפור הפרברים" הקלאסי, וכן בסדרה "אוז".

היום, בלילה שבין ראשון לשני, יוענק פרס איגוד המפיקים, הנחשב עוד אינדיקטור רציני לקראת האוסקר. במידה ו"חלום אמריקאי" יזכה גם בו, הוא יעשה עוד צעד ענק בדרך לפסלון המוזהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully